åsikter / tankar & funderingar kring religioner
den här tråden är till för de som vill dela med sig av sina tankar kring alla slags religioner... om man tycker att det är bra/dåligt och varför man tycker si och så, tänk på att respektera alla människors åsikter! detta är ingen "hat-tråd"!
själv tycker jag att det är helt upp till en själv att välja om man vill tro på en viss religion, människan har fri vilja och makten att tycka vad hon vill. Det ska man utnyttja.
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science och tror att jag fattar mer om evolutionen än vad jag egentligen gör... Jag tycker också att de stora religionerna har gått åt helvete pga idioter som förvränger saker. hade man gjort som det står i tex bibeln eller koranen så hade det aldrig blivit några "heliga krig" mellan kristna och muslimer i "det heliga landet" för både koranen och bibeln fördömmer sådana handlingar... den enda "religionen" som jag har hört talas om som har blyckats riktigt bra är Buddhismen och den går ju ut på gammal hederlig "what goes around comes around"-filosofi som faktiskt inte är särskillt helig över huvud taget... bara rätt så sann ibland...
LANGA ERA TANKAR!!! piis and puss