I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-01-13 03:22

Dagdrömmande

Som topicen säger, är dagdrömmande bra eller dåligt? Är det skadligt att dagdrömma för mycket, säg några timmar om dagen? Tänk er att dessa timmar är utplacerade på morronen innan man går upp och på kvällen innan man somnar och inte kommer ivägen för ett socialt liv, jobb eller andra normala saker.

Jag är medveten om att det är något som jag lägger mycket tid på nämligen, eftersom jag har svårt att sova(läs sömnproblem) och förutom att det tar 2-4timmar för mig att somna så vaknar jag rätt ofta också. Har vart så sen jag var liten och eftersom jag har svårt för att vara passiv och inte göra någonting så har jag utvecklat mitt "dagdrömmande" som en slags syssla jag pysslar med när jag endå inte kan sova. Fan ibland kan det till och med gå så långt att jag ser fram imot att gå o lägga mig för att jag vet att jag kan dagdrömma mig bort till härliga platser etc.

På senare tid har jag dock börjat fundera på om detta verkligen är normalt, kommer det här bli min undergång? Är det ett tecken på att jag saknar lycka i mitt vanliga liv då jag drömmer mig bort i en alternativ verkligehet på kvällarna? Blev jag tappad som liten? Vad är fel på mig, om det nu är fel på mig dvs, alla kanske gör såhär vad vet jag?