I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-01-10 14:43

Hotad med yxa

När jag och min kompis var på väg hem från krogen i Borlänge en kväll hände något fantastiskt dåligt, nästan hemma möter vi en kille i strumpor och t-shirt som skriker: "ring polisen, dom kommer med hagelbössa", sen springer han vidare. Vi inser på en gång att vå står rätt blottade och bestämmer oss snabbt för att smita in bakom huset vi ska till då det verkar som om gärningsmännen är nära runt hörnet.

Precis innan jag hinner runt hörnet kommer två killar fram runt hörnet, en med yxa, en med kofot.
Dom springer fram till mig och vrålar ett namn som jag snabbt avfärdar genom att presentera mig och min kompis samt förklarade vad våra avsikter var... Han med yxa tvingar ner mig på knä och höjer yxan...

Precis då kommer en polisbuss och rusar upp till oss. Poliser springer ut och kastar ner de två med tillhyggen och väljer även att sparka ner mig på backen samt trycka ner min kompis i snön.
Det tar ett tag innan dom inser att just vi två bara befann oss på fel ställe och tillfälle. Dom ber om ursäkt och jag+min kompis får gå de sista 30m som vi hade till sängen för att sova.

Vem resonerar man helst med? Polisen eller en yxman?

Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.