varför jobbar du?
jag stod på jobbet i söndags och funderade över varför jag gjorde det här. jobb=pengar pengar=makt makt=missbrukeri missbrukeri=inga vänner inga vänner=olycka eller jag jobbar för att ha råd att köpa nya grejer men dom nya grejerna jag köper lir värdelösa när jag lekt färdigt med dom och tröttnat. då är jag fattig och får jobba mer för att köpa nya grejer som jag kan tröttna på. varför jobbar du? man skulle faan va naken o fattig på bahamas, that´s the shit.
Bara På Låtsas
det där var väl en hyfsat överdriven kedja. jag jobbar för att få pengar och tillslut nå någon slags statuspossition och få leka karriär några år så jag har gjort det. sen har sällskapet på jobbet en stor betydelse eftersom jag behöver det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag jobbar men de e inte så att jag får så mycket pengar att jag får nån makt;( vore shysst dock,.. man hatr juh iof lite makt över sitt eget liv om man har pengar,..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
jobb=pengar pengar=kul kul=roligt roligt=bra bra=lycka
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Jag jobbar för att jag älskar mitt jobb.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
jobb = pengar pengar = mat + inte bo under en bro eller fortfarande hemma hos sina föräldrar när man blivit fyrtiofem och förverkligat en av de mer sorgliga stereotyperna. &andra sidan; fortfarande bo hemma hos sina föräldrar när man blivit fyrtiofem och förverkligat en av de mer sorgliga stereotyperna = flippa ur och börja mörda folk och leka med sin avföring. flippa ur och börja mörda folk och leka med sin avföring = få en massa dokumentärer och böcker om sig. få en massa dokumentärer och böcker om sig = kändisskap. Hmm. Det är nog en lämplighetsfråga och en frga om vad man vill med sitt liv.
I'm back!
jag vet dock inte om jag vill bli känd som dem som mördar folk och leker med bajs.
jag jobbar för att ha råd med hyra och mat osv. + att jag faktiskt gillar mitt jobb, jag trivs.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ja men vad jag menar är att om man jobbar för att köpa pryl nr 1 har man höjt sin saknad efter pryl nr 2 som är dyrare och det ondskefulla kretsloppet fortsätter, moaahhahahaahaaa. ond. ´för många människor tar jobbet sådan tid att fritiden blir så liten att man knappt hinner leka med sina pengar. eller du jobbar nästan hela året för att ha mad fun i 4 veckor. är det inte värt att ha halvgött i 52 veckor. besides jobbet tar sån tid att man inte hinner med det sociala, i många fall eller så beror detta bara på mig eftersom jga jobbar kvällar o helger och sover dagtid? men okej jag överdrev en del med mitt första inlägg. visst jag vill inte sluta jobba, need cash for food n stuffs. men de e en fråga om prioritering som gemene man inte tänker över utifrån sin personliga situation utan följrt strömmen och...jobbar.
Bara På Låtsas
men man gör så att man jobbar hårt ett år, sparar pengar, sen tar man lån, säger upp sig och roar sig! det är så det ska gå till
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för att ja får en massa stålar som ja nu ska dra på semester ett par månader med wohoo
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
säger som smith , fast räkna bort skivorna och bärsen. sprit ska det va!
Jobbar för att kunna betala mitt boende och mätta min hunger. Samt att kunna köpa musik och sånt. Skulle inte vara helt fel att slippa det.
jagvillocksåhaenblog.com
för att ha råd med mitt spelmissbruk
Ptja jag funderar på att ta och flytta in till något buddistiskt tempel och bli munk. Vill inte leva där pengar ska styra hela min vardag.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag jobbar för att mitt jobb är givande och roligt.
Jag jobbar inte... men kan förklara varför jag studerar på univ. Det är en del av det jag anser mig behöva för mitt självförverkligande. En del av min livsstil om man säger så... Sen att man får tillfälle till nått skönt jobb är ju bara plus... eller egentligen inte... Jag behöver verkligen utbildning för att ha åtminstone en minsta möjlighet till nått bra jobb eftersom jag varken är släkt med eller känner några som känner nån som kan ge mig ett schyst jobb. Somliga innerstads ungar kan ju skaffa sig jobb hos kronofogden eller nån annan skön offentlig verksamhet eller bekväma medelklasskaféer utan ansträngning. Vissa kanske inte ens behöver utan kan supa sönder sig varannan dag på farsans bekostnad. Alltså, ett plus ett jag pluggar för att få ett jobb jag önskar.
jag gillar mitt betalande jobb, dock får jag inga tider där nu under vinterhalvåret =( om några månader kommer jag förhoppningsvis få betalt för ett annat jobb som jag nu utför gratis.. då kommer jag jobba jättemycket, för då trivs jag mitt jobb.. jag antar att min drivkraft i jobbet är både pengarna (för att man ska kunna ha ett hem att komma hem till och mat att äta) och glädje. men visst,klockan halv 6 en decembermorgon är det nog pengarna som styr en.
jag älskar mitt jobb, tycker om alla jag jobbar med, och eftersom mitt jobb är väldigt fysiskt får jag en riktigt skön känsla när jag kommer hem. ibland när jag kommer hem så känner jag att jag gärna kunna jobbat några timmar till för att vara hemma känns rätt degigt. och ett extra stort plus e att jag tjänar 111:- i timmen + ob å övertid, innan skatt. såfan, jobb behöver inte vara jobbigt, jobb kan vara tillfredställande om man ser det på rätt sätt.
http://www.sthlmmd.se
För att få pengar För att ha kul För att ha ett värdigt liv För att knyta nya kontakter osv.
Jag jobbar för att man måste för att få pengar och kunna ha lite kul när man är ledig vilket är ganska ofta...heheh jobba natt ibland rocks
Dream the dream that dreamers dream
för att kunna göra nåt drägligt av den sista tredjedelen jag har som 987tid, tills jag får barn.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
just nu är det enbart för att kröka och köpa nått klädesplagg i månaden, inget annat.
Cash rules everything around me.. Cream get the money, Dolla dolla bill ya´ll..
Säg Whalla!?
skaffa ett jobb där du trivs... nuff said
Slisket said it! kexet_ det är så fett lätt att hitta ett jobb överhuvudtaget, att trivas är inte ens att tänka på, iaf inte i mitt fall.
hehe vara naken o fattig på bahamas, höhö, yeah...thats the SHIT, foh real :D :D
för att i sommar ska jag till VM, roskilde, Texas och augustibuller. That's why. Och jag ska ta körkort.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Jag jobbar för att försöka få jobb. När jag väl fått jobb så kommer jag jobba för att få ha ett trasigt tak över huvudet.
Jag jobbar för att jag älskar att betala skatt
"You probably told your man about us on his birthday"
Skivsamlare
2005-12-14 22:37
jobb= pengar, sysselsättning och träning jobbar så länge jag trivs med det, eller tills jag kommit på nåt annat jag vill göra, sen lär jag ha pengar så jag kan resa/köpa ett hus i norrland/skoter/plugga ...göra det jag känner för just då.
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...
jobbar inte
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
jag jobbar inte för att det känns inte värt att slösa bort sitt korta liv på något man avskyr. lever hellre snålt och har kul på det sättet.. Pengar är jävulens påfund-
jobbar för att betala hyran... å kunna dricka öl...... BARA DÄRFÖR
jag är lite drygare lite otrevligare PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?
jag jobbar vid sidan om plugget för att överleva samt ha skoj. "makt=missbrukeri" Jag skulle hellre vilja säga: Makt= framgångsrik, lycka. ect.. jag känner inte "missbrukeri"..
...................... ...................... ...................... ...................... ...................... ...................... ...................... ........... = lycka
DREAM BIG!!
Jag jobbar för att få pengar till att kunna skaffa mig erfarenheter innan jag påbörjar en yrkesutbildning. Låter inte särskillt illa i alla fall....
Så det så!!
Jobbar främst för att överleva, ha någonstans att bo och något att äta, utan jobb skulle jag vara hemlös och gå på gatorna och dra. Sekundärt för att kunna bekosta mina hobbies och ha roligt.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
visst jag vill inte sluta jobba, need cash for food n stuffs. men de e en fråga om prioritering som gemene man inte tänker över utifrån sin personliga situation utan följrt strömmen och...jobbar. du driver? eller? snälla?
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Mest för att fördriva tiden
Jag har ingen forumsignatur.
jobbar 60 %, mer än så behöver jag inte för att ha råd med det nödvändiga (hyra, mat, räkningar o.s.v). kom fram till att de där sista 5000 som jag nu har valt bort bara är onödiga. jag behöver inte de grejer som jagtidigare brände dem pengarna på, nu har jag massa fritid och är fett avstressad och lugn. palla stressa sönder sig själv över nåt konstruerat behov hohohoho
http://www.kommandot.se/wp/
jobbar för att kunna försörja mitt barn o för att jag faktist trivs med att jobba..dock jobbar jag bara 2 veckor till sen e jag mamma ledig wiiihooo
Jag jobbar för att jag inte har något val. Vafan ska man annars göra liksom? Plugga eller vara arbetslös? Verkligen roliga valmöjligheter. Iofs är välinte plugga fy skam men man har ju inga cash då precis. Man måste ju ha pengar till mat å hyra, å göra kul saker så att man får leva lite mellan jobbpassen Finns det nåt jobb som går ut på att man åker runt jorden, reser runt vart fan man vill och gör vad fan man vill? Har börjat inse att man kommer leva såhär som en jävla slav resten av livet, bara jobba tills man är pensionär å för gammal för att göra något kul.
Det är ungefär anledningarna ni radat upp nu för att jobba; främst de i början men även med vissa käcka slumkläm, som jag inte jobbar. Så, blev det rätt?
applåder
I'm watchin all of ya because your game is so poor