I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför ska det vara så jävla svårt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-09 02:10

Varför ska det vara så jävla svårt?

Varför ska det vara så jävla svårt att fortsätta?
varför är det så jävla svårt att glömma?
varför gör det så jävla ont?

som carl sa att han läst någonstans:
"om jag träffa han som myntade uttrycket att "tiden läker alla sår" skulle jag skjuta honom i knät och lämna honom med de orden till tröst"

Att gråta är det enda som verkar vara möjligt,
men det är fortfarande det som gör ondast.

Om man bara kunde rucka på det som är skillnaden
mellan död och levande och få träffa dig igen....så...så
skulle mitt liv få en ny vändning.
kanske inte vara så jävla svårt.
saknar dig så att det svider.

patrik
snart har det gått ett år.
Vila i frid.

besök min familj på www.mulletsgalore.com.

2005-11-09 02:12
tror att de kan vara bra att inte glömma bara de inte gör ont längre,..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2005-11-09 02:17
Ingen vill nog glömma....men ibland är känslan av att vara domnad och slippa alla "tänk om" det som känns närmast en stunds ro.
Vet inte hur jag ska fortsätta.
ska man sörja för evigt?

man blir ju helt slut.
besök min familj på www.mulletsgalore.com.

2005-11-09 02:19
personligen e jag nästan helt oförmögen att sörja,.. skackar mest av mej skiten å går vidare men om det gått ett år å du fortfarande mår lika pissigt måste det finnas hjälp att få. å bättre sätt att bearbeta sorgen...
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2005-11-09 09:06
Jag förlorade en vän för 3.5 år sedan.. Och visst för det fortfarande ont ibland, det liksom..skär i mig. Det gör så ont, så ont så det är sjukt.
Men så är det ju faktiskt så att det kan gå dagar och veckor utan att det gör ont. Man tänker på honom och kommer ihåg, man kan le.
Jag tror tiden läker såret, men att huden blir tunnare och det lättare spricker (metaforiskt).

Jag vet inte hur ditt år har sett ut, men mitt var en uppochnedvändelse, ska inte gå in på det, men hur som helst kände jag efter ett år att det "var som igår han försvann" eller att jag inte riktigt hade förståt. Sen snackade jag med lite kunnigt folk och det gjorde det mycket lättare.

Hur som helst.. det kommer bli lättare, men det kommer antagligen aldrig gå över :(
What we do in life echos in eternity.
Arrangör

2005-11-09 10:17
BettyRides, sörj så länge du känner för det. Men nån gång måste du gå vidare, om du vill kunna leva ett lyckligt liv.

Tror nog inte han hade velat att du ska sörja resten av ditt liv, klyscha or not så är det.

Jag tror inte heller att det kommer gå över helt, som breaky_grl säger, så länge man minns personen så kommer man ihåg och om det var en person som stod jävligt nära så glömmer man bara inte bort den. Men se inte det som något dåligt, tycker bara det är tecken på godhet inom dej isf.

Be strong and take care.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-11-09 11:23
förträng inte. bearbeta
trots motgångar går plågan över.. om det är för att man förträngt eller bearbetat kanske inte spelar så stor roll för tillfället.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-11-09 15:49
BettyRides, jag tror faktiskt att tiden läker sår. Men vissa sår kanske tar längre tid att läka.. Tror inte du kommer sitta och lipa när du är 95 år för att din vän har dött! Klart du fortfarande kommeer tycka det är tråkigt, och det kommer aldrig "gå över" och du kommer jua ldrig "sluta bry dig" liksom, men du kommer kunna acceptera smärtan på nåt sätt, längre fram i tiden. LÅNGT fram kanske, vem vet..

"det kommer aldrig bli BRA, men det kommer kännas BÄTTRE"