I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dessa gråhåriga varelser på krogen

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-10-30 18:11

Dessa gråhåriga varelser på krogen

Jag var på krogen igår. Det är inte direkt något ovanligt, det är inte heller konstigt att jag inhalerar rök, stoppar giftiga påsar på mitt tandkött, dricker etanol så jag hamnar i ett drogrus. Men igår träffade jag massor av gråa personer, både abstrakt och bokstavligt talat.

Igår var det sjukt många gamla, hängiga 60-talister på krogen, även kallade alkoliserade och icke-ansvarstagande as. Jag känner igen många av dessa personer, mest för att dom har barn i min ålder, så jag har kanske har knullat med deras döttrar eller slagit ner deras söner. Egentligen spelar det inte så stor roll. Men jag blev aningen irriterad, när jag såg dessa 60-talister strula omkring som de vore 14 år gamla, fast dom inte är det.

I alla fall, så dansade jag som vanligt omkring på mina påhittade danser som underhåller både mig och alla omkring, som måste vara tuffa och seriösa när dom dansar. En av dessa gamla, hängiga 60-talister kommer fram till mig och börjar dansa febrilt framför min kuk, med sin hängiga röv och ännu hängigare ansikte. Jag är inte den som säger nej i vanliga fall, men jag kunde inte sluta tänka på hennes dotter (som jag har strulat med) och det gick inte liksom. Så jag sa kallt men med det leende på läpparna "hur mår Annika nuförtiden? Vi dejtade ett tag". Jag tänkte självklart "nu kommer hon bli chockad och känna sig patetisk och tragisk" men hon drog till med den här "jorå, hon mår bara fint, om du hänger med hem till mig så kan vi se om hon är hemma -ler väldigt mycket-" och jag blir TOTALT chockerad.

Vad fan ska jag göra nu, tänkte jag. Egentligen borde jag tackat ja till erbjudandet för att se om hon verkligen vågade det, men konsekvenserna skulle vara alldeles för svåra och traumatiska för att jag skulle våga tacka Ja. Så jag bara skakade på huvet och gick därifrån.

När jag gick därifrån, ser jag hur allt flyter ihop (inte bara för att jag var full) utan att alla ser likadana ut, det spelar ingen roll om de gör allt i världen för att se annorlunda ut, det såg ut som en massa, en stor jävla massa där alla söker efter ungefär samma sak. Denna jävla bekräftelse, de "snygga" brudarna som visar halva brösten och har någon tajt kjol. De vill att killarna skall kladda, men de vill dissa, de vill känna sig snygga....och alla dessa alternativa jävlar, de vill träffa någon som är annorlunda, de vill vara "alternativt snygga inte traditionellt"...visst jag är en sådan person i ERA ögon. Men hey, jag är inte er, jag är jag, därför så blir ni massan, bitches.

Ibland ser man någon som man tycker är snygg, värd att spendera tid på, så man tänker gå fram och säga något, kanske "du har bajs i ansiktet" kanske "får jag lov?" Kanske "du är förbannat snygg" men det känns så....ja, hur ska man förklara det.

Det står 5 andra killar där som slösar tid på:
20 timmar på gymmet varje vecka
5 timmar i veckan på att sola
1 timme på att fixa frisyren varje dag
Dessutom så slösar dom pengar på:
klipper sig varje månad
Köper kläder för några tusen varje månad,
Slösar pengar på tatueringar och percingar.

Alla dessa killar har lagt ner massor av tid på sin arma fasad som de gömmer sig bakom.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?