I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Framtida milstolpar för mänskligheten.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-10-26 02:20

Framtida milstolpar för mänskligheten.

Jag läste nyss den geniala tråden om att vi skulle bränna upp alla våra resurser imorgon så att vi skulle leva ett lyckligt liv i 2 veckor för att sedan förskrumpla i ett litet hörn för att man inte längre har en atmosfär.

Det fick mig tänka lite på mänkligheten i generella begrepp på lång sikt.
Vilka framsteg kommer vi kunna genomföra innan vi antingen kommer döda jorden vilket vi redan håller på med, ja är ingen miljöaktivist eller nått men tillåt mig att vara realistisk.
Eller att nått händer, att solens väte tar slut och den dör och jorden går inte att leva på.

Om man spekulerar i att vi lyckas gräva upp huvudet under sanden och löser miljöproblemen och kan fortsätta leva normala liv tills vi slutligen måste flytta hemifrån vad kommer vi uppfinna/lyckas med.

Ett par grejjer som är en bra todo-list:
1. Bota cancer
2. Bota aids/hiv
3. skapa fred på jorden
4. Jultomten vinner nobels fredspris
5. Väldigt smarta datorer, A.I
6. Kanske resa till nån fin planet

Det här är saker som ja antar att man kommer kunna se innan man ligger i en kista.

Men om 2000 år?
En vild dröm är ju att kvinnor går barbröstade endast i en väldigt avslöjande stringtrosa.
(medlemmar från Feministiskt initiativ håll i hatten)

Va tror ni? I realistiska begrepp såklart, och inge jävla "In a galaxy far far away"