I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om 150 år lever ingen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-19 11:20

om 150 år lever ingen

..igentligen, om 150 år så lever INGEN av oss som lever nu...så varför skulle vi värna om den framtiden som vi inte har, när vi i stället kan göra oss av med alla naturmaterial?

visst...nån säger "men vi värnar ju om männsikans existens"
FUCK THAT

varför skulle vi göra det? varför?....finns ingen anledning efterssom ingen av oss lever om 150 år, och då skadar det inte oss att det t.ex. inte finns nån skog kvar, eller nårra djur

visst... nån säger "men vi värnar ju om våra barn"..
då skaffar vi helt enkelt inga barn mer? så enkelt e det.

varför ska alla kämpa som slavar när alla, i stället för att slita, kan leva ett bättre liv...om männskilgheten töjjer ut jorden och dess resurser direkt i stället för att spara på dem, och snååla, så att människor om 150 år ska ha det o leva med

om 150 år lever ingen av oss, och ingen av oss kommer få uppleva det, så varför ska vi bry oss?

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2005-10-19 11:26
Därför att barn gör livet mer värt för människor än möjligheten att få använda upp allt naturmaterial?

2005-10-19 11:32
du kanske lever i en annan kropp! Vill du inte ha det bra då?
Skåne!

2005-10-19 11:42
katt_

det e inte möjligheterna att använda upp allt naturmaterial som e viktigast, utan att männsikor som lever idag kan göra mer med sitt liv om hela männskligheten slutar snåla med resurserna

-AJO- P22

ja lever inte i en annan kropp

YOU wont be disapointed.

2005-10-19 11:45
Tänkte precis säga det.. tänk om du återföds... Ohh... hoppsan :)

Men tjaa.. det är väl inte så jävla härligt för dom stackarna som ska behöva leva för att dö av miljöförsträringen etc?
What we do in life echos in eternity.

2005-10-19 11:46
nej men det behöver inte vi bry oss om, igentligen

YOU wont be disapointed.

2005-10-19 11:46
Din sprukna kondom!

Tänk om människorna för 150 årsedan hade resonerat så.

2005-10-19 11:47
Helt ärligt. Du är keff.

Det finns, tro det eller ej, som vill göra en bra värld. Jag är en av de.

Om du dessutom smutsar ner omgivningen och miljön och bränner fossila bränslen och släpper ut miljögifter, vad säger då att det inte påverkar oss.

Vad säger att värmen inte höjs drastiskt, eller att det blir ett nytt världskrig?
Vad säger att Gulfströmmen inte kastas ut ur sin bana?

Everything I say is a lie

2005-10-19 11:48
ZoO-Man
Föresten, snålar vi? Säg någon naturresurs vi snålar med..

2005-10-19 11:52
P18 P18

det blir en bra värld för oss som lever nu om vi gör så..

värmen höjs inte så snabbt om du trodde det,
och det kan lika gärna bli ett nytt världskrig ändå?
och ge mig en anledning till att golfströmmen skulle kastas ur sin bana... om vi använde mer naturmaterial

YOU wont be disapointed.

2005-10-19 11:53
mantis P19

träd? bara ett exempel, varför inte bara hugga ner allt direkt,
bensinen t.ex. den snålar vi med för att det ska räcka längre

YOU wont be disapointed.

2005-10-19 11:54
Vad menar du med slösa? Att vi skulle köra bil några varv runt kvarteret för att slösa bensin? Eller att vi skulle såga ner lite extra träd för att det är kul?

Jag tror vi förstör jorden rätt ordentligt redan nu, men det är sant, om 150 år är alla döda.

2005-10-19 11:56
Zoo-Man

Det du säger är att vi skall skita totalt i naturen, då kan vi lika gärna skita i miljön alls.
Och ifall ett sådant förslag skulle komma upp på en politisk nivå. Den ledare som droppar det förslaget skulle bli smutskastad av folket och de andra ledarna, det bryter ut meningsskiljaktigheter och då trappas det upp till krig.
Och värmen höjs i takt med 0,1 celcius per år, om tio år höjs värmen med en grad världen om.
Isbergen smälter om värmen höjs x antal grader.
Vatten nivån höjs och hela Nederländerna skulle ligga under vatten.
Vad ger oss rätten att förstöra världen?

2005-10-19 12:01
herregud, orkade inte läsa nåt mer än det första inläget;

du kanske inte vill döda allt eftersom du bryr dig lite liiiitegranna om andra människor?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2005-10-19 12:04
hur orkar folk ens svarar på ett så dumt inlägg? tänkt lite innan du skriver.
Graffiti is so last year dude!

2005-10-19 12:04
så vi snålar med naturliga resurser nu? haha. "ok"

2005-10-19 12:06
ZoO-Man
Haha! Träd och bensin? Det slösar vi ju som fan med.
Träd planterar vi nya också. Och vad det gäller bränsle tar vi fram alternativ istället för bensin.

2005-10-19 12:11
Ja, låt oss vara destruktiva och hatiska, låt oss förstöra ALLT.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-10-19 12:33
halfshell : det är ju det världen håler på med just nu...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-19 12:51
du kan inte få alla människor i världen att inte skaffa barn. så istället för att vara egoistisk och tycka att du kan förstöra skiten för att just DU inte lever om 150 år så kan du tänka på dom stackars jävlarna som faktiskt kommer att leva då..
och tänk hur mycket världen kommer ha utvecklats om 150 år. Tänk alla nya prylar som kommer finnas, och tänk hur dom kommer att skratta åt oss som var panikslagna för att oljan skulle ta slut, och hur dumma vi var som trodde si och så, precis som vi skrattar åt dom som levde och trodde för 150 år sedan.

Fastän jag egentligen inte kan komma på någon mening med att bara leva och dö utan att åstadkomma något viktigare än lite skattepengar till min kommun och kanske ett eller annat jobb som innebär något för nån annan, så vill jag inte bara skita i vad jag gör av mitt liv för det. Jag vill också få barn och lämna mitt eget blod efter mig, jiag vill inte bara vara en gravsten som inte betyder något för någon.
Det måste finnas något bakom att vi kan fortplanta oss, en anledning till moders- och fadersinstikter. The circle of life liksom, vi vet inte varför men det finns där.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-19 13:01
La_Latina
eh ja, exakt?
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-10-19 14:14
Som det är nu är det lika bra att mnänskligheten utplånas, vi är som fästingar, vi fyller ingen funktion i naturen än att vara destruktiva och jävliga med dom andra arterna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-19 14:46
whatever nigguh

2005-10-19 15:45
Grejjen är ju den att dom flesta icke förnyelsebara naturresurserna tar flera miljoner år på sig att komma till.. Vi kommer knappast att kunna spara dom ändå.. dom kommer ta slut någon gång.. så för mig spelar det ingen roll om vi gör det nu.. eller om vi drygar ut på det i 200 år..
Och så utvecklas tekniken så man kommer behöva mindre och mindre naturresurser till människorna..

2005-10-19 15:47
P18 P18
Och värmen höjs i takt med 0,1 celcius per år, om tio år höjs värmen med en grad världen om.
Isbergen smälter om värmen höjs x antal grader.
Vatten nivån höjs och hela Nederländerna skulle ligga under vatten.
Vad ger oss rätten att förstöra världen?

Sen så har dom ju räknat på att det kommer stiga ca 2-3 grader dom närmsta 100 åren..
Och isbergen smälter varje sommar.. däremot så fryser jätte mycket varje vinter igen.. den andelen is som totalt har smält är inte speciellt stor..
Och nederländerna är knappast det land som kommer behöva hjälp när vattennivån stiger..

2005-10-19 16:53
ZoO-Man P18

Jävlar vad du verkar vara ego-flippad, hur länge har du kört med den där "fuck-alla" attityden?
http://www.homage.nu/

2005-10-19 17:18
Lynguistic

Höjs vatten nivån med en halvmeter ligger hela Holland under vatten...

2005-10-19 17:30
P18 P18

ja det är riktigt sjukt, fan vatten överallt asså
http://www.homage.nu/

2005-10-19 17:40
tyvärr tänker halva jordens befolkning som den här snubben.
Jag har ingen forumsignatur.

2005-10-19 18:49
FuelDOg
känslor är för slavar.

2005-10-19 18:57
P18 P18
Och.??? Finns väl betydligt fler områden som ligger under vattnet.. Där det faktiskt kommer ske katastrofala följder.. Holland är rika och kommer kunna hantera det..

2005-10-19 18:58
Lynguistic P20

Du inser att 2-3 grader är jävligt stor medelhöjning av temperaturen på jorden? Du inser att redan nu smälter glaciärerna mera än vad som frys? Te.x kebenikaise är förmodligen inte Sveriges största berg om några år eftersom det de senaste deceniumen sjunkigt drygt 20 m i höjd tror jag det var och denna utvecklingen står i sig.
Vi har haft i år flera orkaner än de senaste 50 åren. Alfabetet har tagit slut för benämningarna av dem och nästa kommer att heta "alfa", man börjar på det grekiska.
Du inser hur illa det är att göra slut på alla natur resurser, olja och dylikt och skita i våra barns framtid samt att inte äns försöka minska så vi kan få fram allternativa färdmedel (vilket vi visserligen redan har men olje - "maffian" lär aldrig släppa dem)

Hoppas du får någon betydande samhälls position här i landet eller någon annanstan. Vore en tradgedi för miljön om folk började tänka som dig.
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2005-10-19 19:01
Bono

Det är därför världen är en tragedi.

Jag börjar känna en stark Avsky för lynguistic och hans idiotiska inlägg...

Fan försök se längre än din Penis kanske du inser att något är fel

2005-10-19 19:12
bara för att skänka lite humor till den här gravallvarliga tråden..

jag fick en briljant idé häromdagen för hur man ska lösa dessa isbergsproblem. vi tar helt enkelt och flyttar över några isberg och slänger ut dom runt om i världen där det behövs/får plats! t.ex. i såna här stora dalar som förut varit sjöar men som torkat ut. vi kan också gräva enorma gropar i ställen av världen där det är torka och sätta ner några isberg där och bilda vattenkälla / vattenhål.
superbra, då löser vi både problemen med översvämningen OCH problemen med vattenbrist!
den största bristen med min idé är dock hur man ska kunna forsla bergen till dessa platser.

:P

Superflajj.

2005-10-19 19:18
Och få så att vattnet inte dunstar bort.

Dumpa några ton is i en öken så skall du se att det inte blir någon sjö.

2005-10-19 19:20
Bono P18
Att kebenekajse inte är sveriges högsta berg ser jag inte som speciellt viktigt.. Och att alfabetet tagit slut för orkaner ser jag inte heller som något viktigt.. Inget av det är FAKTISKA mätningar av hur orkaner och tropiska stormar har ökat..
Utan bara skrämselpropaganda..

Du inser hur illa det är att göra slut på alla natur resurser, olja och dylikt och skita i våra barns framtid samt att inte äns försöka minska så vi kan få fram allternativa färdmedel (vilket vi visserligen redan har men olje - "maffian" lär aldrig släppa dem)
Vad är det som är så illa.? Vad kommer hända när resurserna tar slut.?? Inget troligen. Däremot så kommer vi människor bli tvugna att anpassa oss efter att oljan tar slut. och jag tror vi kommer klara det.. VI ska naturligtvis koncentrera oss på att forska inom alternativa energikällor.. Det ska vi såklart lägga väldigt mycket pengar på..
Men att försöka att inte använda resurserna är bara fjantigt.. Dom kommer att ta slut.. vi kan inget göra åt saken.

Vore en tradgedi för miljön om folk började tänka som dig.
Haha nej det vore det nog inte.. Jag är väldigt mycket för en hel del miljöarbete.. Men på rätt sätt.. Skrämselpropaganda och liknande tycker jag inte om.. Man bör alltid vara realistisk..

P18 P18
Du kan ju testa att föra en vettig argumentation. Dvs du kan svara på det som jag skrev till dig..

2005-10-19 19:22
flaaajjest F18
Hahah. =) det var fan en bra ide.. men tyvärr skulle nog några greenpeace muppar komma och säga att så får man banne mig inte göra mot moder jord..

2005-10-19 20:32
FuelDOg
gapet mellan människor och drägg är en illusion.

2005-10-19 20:34
Lynguistic P20

Att kebenekajse inte är sveriges högsta berg ser jag inte som speciellt viktigt..

GAAAAAAH! Det var inte min poäng fan....

Och att alfabetet tagit slut för orkaner ser jag inte heller som något viktigt.. Inget av det är FAKTISKA mätningar av hur orkaner och tropiska stormar har ökat..
Utan bara skrämselpropaganda..

Tänker inte kommentera det där ens..

P18 P18

Wörd

2005-10-19 20:36
jernvante, ännu bättre då om vi verkligen vill bli av med vattnet utan att det blir översvämning.

lynguistic, vadårå? vi räddar jorden på alla möjliga sätt, och ger bara tillbaka det moder jord råkat sjabbla bort. t.ex. aralsjön skulle må bra av lite extra vatten..
Superflajj.

2005-10-19 20:40
Bono P18
Det jag menade med dom inläggen var att det du tog upp knappast var relevant information.. Det är bara skrämselpropaganda.. Att visa hur mycket kebenekajse skulle smälta osv är inget annat än att få problemet att verka mycket större än vad det är..

flaaajjest F18 =) fast vattnet kommer ju ändå torka ut eller försvinna direkt.. det finns j en anledning till varför det inte finns mycket vatten på vissa ställen..

2005-10-19 20:42
Lynguistic P20

Det är ingen skrämsel propaganda utan bara en förvarning om vad som kan komma att ske om vi inte minskar våra utsläpp. Get it?

2005-10-19 20:45
Bono P18
Att kebenekaise smälter och att det inte finns alfabet nog för att benämna orkaner är inte tecken på vad våra utsläpp gör..
OM MAN nu inte är expert på kebenekaise och klimatfrågor. .eller expert på att benämna orkaner och antalet orkaner..
Det är orelevant information.. Skrämselpropaganda..

2005-10-19 20:51
men jisses då bygger vi en pool då. det viktiga är att dom försvinner från översvämningsområdet.
Superflajj.

2005-10-19 20:53
Lynguistic P20

Att alfabetet tar slut betyder att det varit mycket mera orkaner nu än de senaste 50 åren eftersom det aldrig hänt förut.

Att kebinekaiske smälter byter att medeltemperaturen har ökat senaste decenierna vilket forskarna anser beror på växthus effekten som vi människor orsakat.

Ozonhålen blir flera och större. Marken surare och öken sprider sig. Arter blir utrotade av människans expandtion, regnskogen bränns ner och fiskarna blir utfiskade. Vattnet försuras samt övergöds medan luften även den blir sämre.

Kan vi fortsätta som vi gör? Nej. Snälla försök förstå.

2005-10-19 20:56
flaaajjest F18
=) Det bästa vore nog egentligen att se till att drickbart söt vatten kostar pengar.. På så sätt så kan vi som har så jävla mycket vatten i nordländerna inte roffa åt allt till oss själva.. =)

Bono P18
Jag skulle gärna vilja se mer bevis på att fler orkaner nu än dom senaste 50 åren än din alfabets teori..

Att kebenekaise smälter betyder ingenting.. Det bevisar inte hur stor omfattningen är av uppvärmningen.. det säger inte heller om uppvärmningen skapas av oss människor eller inte..

Ozonhålen blir flera och större. Marken surare och öken sprider sig. Arter blir utrotade av människans expandtion, regnskogen bränns ner och fiskarna blir utfiskade. Vattnet försuras samt övergöds medan luften även den blir sämre.
Vore kul om du faktiskt hade något belägg för något du sa..
Det enda av dom där som är ett seriöst problem är Fiskandet..
Och till viss del regnskogen.. men inte att den bränns ner. utan att den huggs ner..

2005-10-19 21:10
Lynguistic P20

De sa det på nyheterna. Nästa orkan kommer heta "Alfa". De nämnde även att det aldrig tidigare (så länge man dokumenterat) har det varit så många orkaner som i år.

Vore kul om du faktiskt hade något belägg för något du sa..
Det enda av dom där som är ett seriöst problem är Fiskandet..
Och till viss del regnskogen.. men inte att den bränns ner. utan att den huggs ner..

Plantage ägare bränner ner regnskog i brasilen varje år, dvs anlägger bränder, för att sedan kunna odla åkermark på platsen (näringsrikt och mycket mindre arbetskrävande än att skövla skog).
Trodde faktiskt det var allmänt känt...

"Hur mycket regnskog skövlas och varför?

Hoten mot regnskogen är flera. Den avverkas för att lämna plats för plantager med bananer, kaffe, kakao och oljepalm. Den huggs ned som virke till exklusiva möbler, den avverkas för att boskapsägare är ute efter betesmark för sina djur. Och den bränns för att jordlösa småbönder behöver mark. Årligen försvinner ungefär 1-2 procent av regnskogen. Det motsvarar 100 000 – 200 000 kvadratkilometer.

Enligt beräkningar från MJV så behövs nästan 200 kvadratmeter mark per svensk för att förse oss med det kaffe som vi dricker i Sverige. Det motsvarar sammanlagt för alla svenskar ca 1700 kvadratkilometer, en yta nästan lika stor som Vättern. Det mesta av detta är mark som varit bevuxen med regnskog. För kakao är samma siffra 400 kvadratkilometer, en yta nästan lika stor som Hjälmaren. "

Källa: www.mjv.se

2005-10-19 21:18
lynguistic, eeh.. nej? de e itne som om vattnet vi använder oss av gör att det blir mindre åt dom som inte har vatten? snarare så att vatten ska bli gratis för alla.
Superflajj.

2005-10-19 21:19
Jag tycker vi bannar trådskaparen eller nåt för att han är en okänslig jävel ._. Såna där som får en att tappa tron på att människan förtjänar nåt.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-10-19 21:24
flaaajjest F18
Om allt vatten är gratis så blir det så att dom som roffar åt sig mest får det..
Och dom som har det svårast att roffa åt sig vatten är såklart länderna runt ekvatorn som är torra..
Vi som har mycket vatten måste sluta slösa och börja dela med oss.

Bono P18
Din källa är inte speciellt trovärdig.. den är ungefär lika trovärdig som greenpeace..

2005-10-19 21:29
_Mackan_Breaker_
tycker mannen som skapade tråden är en vettig en,
hade kanske själv inte uttryckt mig på samma sätt,
men tycker att han har kommit ett steg närmare friden.