I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-10-18 21:03

Lumpen

Hej Bullen!
Jag har ett problem...

Jag hatar verkligen militärväsendet och allt sådant. Jag är uppvuxen med en pappa som är pacifist och mamma som inte är uttalad pacifist men min uppväxt har i alla fall präglats klistermärken på bilen med citat som "Vapen till plogbillar" osv osv. Detta har präglat mig enormt och jag är verkligen emot vapen och militär etc. Nu gör min pojkvän lumpen vilket jag har enormt svårt för. Han tycker inte heller om det men menar att han inte har något val nu när han anmält sig och börjat. Han kommer hem nästan varenda helg och det är ju bra men det innebär att jag tillbringar hela helgen hos honom (vi är mer med hans familj än min) och jag ser knappt min familj. Om jag antyder någon gång att jag har något annat planerat så blir han typ deppig för att jag inte har tid att träffa honom och att han har haft en jävligt jobbig vecka och verkligen behöver se mig osv. Bara en sådan sak som att jag mådde illa när jag var på regementets dag och såg honom i stridsutrustning... Sen när vi är hos honom så är det rätt ofta prat om lumpen. hans familj är nyfikna (såklart) och ibland blir det en massa lumpenprat. I början dissade jag jämt lumpen och snackade om den som "mördarskola" osv. Min pojkvän flippade tillslut på mig eftersom det blev "ännu jobbigare" när jag höll på så. Nu har jag gått och bitit ihop i en massa veckor. Jag lyssnar på vad han har gjort när vi pratar i telefon (trots att jag hatar att höra om stridsövningar) och jag bokar i stort sett inte upp något på helgerna när han är hemma osv. Själv pluggar jag och tycker att det är jättejobbigt men det finns liksom inget utrymme för min jobbiga vardag när vi pratar. Nu senast vi pratade sa jag att jag inte börjat skriva på min hemtenta utan gick och sköt på det eftersom det var så jobbigt. Då blev han typ arg och sa att jag skulle börja skriva för annars skulle det "igen" bli så att jag fick sitta en hel helg med den när han var hemma... Senast så trodde jag att jag skulle sitta hela helgen vilket sen inte behövdes så vi träffades ganska mycket ändå...

Vet inte om det finns någon som helst struktur i detta eller om det går att förstå sammanhanget för jag behövde bara skriva av mig och är stressad. Lite respons eller erfarenheter från liknande saker sitter dock aldrig fel....

Så det så!!