I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är rädd..

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-10-02 22:10

Jag är rädd..

Okej.. jag har ett problem. Jag vet inte hur jag ska lösa det heller. Det blir bara så invecklat.

Here we go. Hade en pojkvän, vi gjorde slut för lite mer än en månad sedan. Eller han gjorde slut, jag hade bett honom. Vi hade en skitdålig relation på ett sätt. Jag fastnade och jag kunde verkligen inte göra slut. Jag ska inte gå in på varför, det bara gick inte. Så, efter 10 månader tillsammans gjorde han (äntligen) slut. Och jag blev förvånad över att det inte tog mer än en natt att reda ut mina egna tankar och inse hur bra jag plötsligt mådde. Har haft grymt ont i magen så himla länge och det bara försvann.
Nåväl, hur dålig relationen än var ibland så hatar jag inte honom och han hatar inte mig. Så vi valde att fortsätta som vänner. Eller egentligen hade vi väl mest varit vänner de sista månaderna. Hur som helst, vi pratade mycket och han föreslog att vi bara skulle träffas och ha sex lite då och då.
Jag var lite osäker på det hela för jag mådde så bra och jag ville inte ha honom tillbaka på det sättet i livet och förstöra för mig.

Så, jag gick ut och jag dejtade och blaha blaha. Men det funkade inte. Kändes bara jättekonstigt, som att jag försötke ersätta honom. Så jag valde då att testa det här med att bara träffa honom och ha sex. Totalt misslyckat. Vi känner ju varandra så det är ju inte som att det blev "jobbigt" men det var ju jättekonstig stämning (vi har inte träffats sen vi gjorde slut).
Nåväl. Jag har i alla fall insett att jag inte vill ha honom, kände inget för honom what so ever.

Men, nu till problemet. Jag vill verkligen ha någon att krama. Verkligen. Problemet är att jag jobbar som fan just nu och har inga pengar tills slutet av nästa månad. Inte en krona. Jag har insett att det finns verkligen inte ett skit man kan göra. Så var träffar man honom man ska krama?
Well.. jag har tur. Eller? Jodå, finns på jobbet förstås.
Vad händer då? Jo. Jag är livrädd. För vad?

Jag vill verkligen ha någon att krama och den här kändes verkligen bra.. Och jag är rädd för att bli ledsen och sårad.
VARFÖR?
Varför har jag råkat ut för alla jävla människor som ska förstöra?? Jag vill verkligen bli älskad och älska någon.. men jag har insett att alla ex och mitt "nya" ex har gjort att jag inte ens vågar satsa.. eller så är det den här killen det är fel på.. han kanske vibbar konstigt.

Aja.. vet inte var jag ska komma med det här.
Kanske finns nån som kan få mig att inte vara rädd eller nått.. jag vet inte..

What we do in life echos in eternity.