I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag vill inte vara ensam längre...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-09-30 02:05

Jag vill inte vara ensam längre...

Fan alltså. Nu blir det här ytterligare en "fan-vad-det-är-synd-om-mig" tråd, men det struntar jag i. Hellre att jag skriver ner det här än gå omkring och tänker på det hela tiden. Här får man i alla fall utlopp och kanske någon form av respons av människor som upplevt samma saker ( 12-åriga snorungar undanbedes )

Jag känner mig helt sjukt ensam. Jag vet att jag inte är det för jag har många bra vänner och bekanta. Människorna på min arbetsplats är toppen, men det är någonting i mitt liv som saknas. Det hela började på min 22 födelsedag i mars. Vi var ute och åt middag jag och mina kompisar och sen gick vi ut. Många av dem frågade om de fick ta med sina flickvänner till klubben vi skulle till och jag sade visst, visst. De kom dit en efter en och för varje tjej som kom dit så stack det till i min själ. En enorm saknad byggdes upp inom mig när jag såg dem sitta och bara vara.

Jag är trött på att alltid finnas till hands utan att få någonting tillbaka. Att ge och ge, men aldrig att få någon som helst känslomässig respons. Det går aldrig längre än till sex. Och jag förstår verkligen inte varför. Så hemsk som person kan jag ändå inte vara.

Många av mina kvinnliga vänner frågar mig ofta "varför är inte du tillsammans med någon? du är så snäll, gullig, söt bla bla bla bla bla". Men om jag är så jävla toppen, varför är inte de tillsammans med mig då? Närå, de är tillsammans med någon jävla looser som inte behandlar dem med den respekt de förtjänar.

Kanske vilar det någon förbannelse över mig... Att se människor runt omkring mig hitta någon som de delar med och motgångar tillsammans med. Kanske är jag dömd till att vara ensam...

Kyparn! En flaska Tequila till tack.

Be the change you want to see in the world.

2005-09-30 02:15
NAAAAAW!!!! Krya på daj gubben...

2005-09-30 02:16
Men du...

Den enda som kan göra ngt åt detta är du själv. Sitt inte och vänta på att din drömkvinna ska komma inflygandes genom sovrumsfönstret. Var aktiv, träffa mt folk, testa många tjejer. Oftast är det nämligen så att när en person blir tillsammans med en annan person så "jobbar" de upp förhållandet till det perfekta. Är du med? Det finns inga givna first eye contact relationer, sånt händer bara i Hollywood. Se det såhär, där ute i världen, i din närmsta omgivning finns det säkert minst hundratals tjejer som skulle kunna fungera riktigt bra med dig. Som skulle bli en person du kommer att älska och vice versa. Ge folk en chans, var liksom inte rädd för att ta för dig lite. Att bara sitta och beklaga sig över hur orättvis världen är kommer inte ge dig ett skit.

2005-09-30 02:17
jag vet inte faktiskt.

alltså jag menar, jag kan inte ge dig tips på hur du ska hitta en underbar flickvän, eller säga varför du inte har nån för jag känner inte dig.

det kan däremot vara en klen tröst att jag känner mig fett ensam jag också. och jag har pojkvän. den underbaraste som finns, och det bästa jag har, men jag är ensam ändå. det du har saknar jag, d.v.s. många vänner jag tycker om och som tycker om mig tillbaka. dom få jag har flyttar utomlands och försvinner för alltid, och jag är en tjej som egentligen inte gillar tjejer i stort, och itne är så jävla haj på att skaffa nya kompisar. och det blir ännu ensammare eftersom jag inte har varken plugg eller jobb att gå till.

nu babblade jag på om mig själv men alltså, eeh.. vetefan vart jag skulle komma med allt det här.

kanske att du inte kan vara säker på att ensamheten försvinner bara för att du träffar någon, det kanske är något som ska finnas inuti? som en sorts trygghet i att vara sig själv. det är klart att en partner är ännu närmare än en vän men.. jag vet inte. fastän jag var hos en vän igår med massa andra kände jag mig ensam ändå.
jag tror det handlar mycket om ens egen självsäkerhet också..
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-09-30 02:18
sitter i samma sits lite.. är fortfarande kvar så jag kan inte säga annat än att jag vet hur du känner dig. säg till om du hittar nån mirakellösning.
Göteborg på låtsas.

2005-09-30 09:47
kan relatera till det där med tjejkompisar som undrar varför jag inte har flickvän.
får ofta höra att jag är perfekt, snöll o allt det där...
kanske för snäll för dom tar ändå killarna som behandlar dom som flugskit.

tjejer är skumma:S
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2005-09-30 10:10
jag har samma problem:( allt känns tråkigt och inget nytt händer. samma sak varje dag... :(
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2005-09-30 10:10
oj va ja känner igen mig själv.
visserligen är ja "bara 18" och hela livet på mig att hitta någon,
but i know the feeling när alla runt omkring en verkar va lyckligt kära å dansades på moln varje dag..

it sux.

2005-09-30 10:25
you aint the only one... inte för att det är till någon tröst för dig kanske, men nog är vi flera som känner sådär rätt ofta...

man får väl hoppas på att det kommer en vacker, eller regnig, dag helt enkelt.

Poet

2005-09-30 11:52

när du säger att du har tjejkompisar som säger att du är
gullig, söt och underbar etc etc... tror du på dom då?
och om inte så varför? gå utifrån det.

tänk också efter att du måste känna dig stolt över dig själv,
du måste kunna säga till dig själv, med gott självförtroende,
att "ja! jag är fantamej bra!".
du kanske utstrålar negativ energi, deppa inte ihop för att
dina polers har sina flickor och du är ensam.. det hjälper inget.

börja med att älska dig själv så pass mycket att du kan
utstråla positiv energi och en härlig personlighet.
sen som GAIA sa, gå ut och möt töserna.. sitt inte hemma.
What I said, yo!

2005-09-30 12:30
icecream

jag håller med dej. ångesten går inte att beskriva. sex är ju inga problem att få (eller för mej har det blivit så nuförtiden eftersom jag skiter i det helt enkelt). mina tjejkompisar säger också så.. du e så fin så underbar så allt. men det känns som att det bara är skitsnack, har haft flörtar med flera av dem och allt går asbra ända tills dagen kommer då dem säger men nää jag träffade nån annan. oki tack.

hela grejen är som så att kärlek är något man helt enkelt är bra på, eller dålig. tror inte att det går att lära sej. jag vill ha nån som delar min flaska rödvin med mej, vill inte dricka upp den själv vecka efter vecka. Men jag har misslyckats, och känner ingen inspiration att fortsätta längre. är jag fortfarande ensam vid 30 års åldern så kommer jag dra iväg med min gura ut till landet, köpa en stuga vid en sjö, köpa upp några får och bli fåraherde. dricka lite whisky och rödvin o skriva poems eller rentav börja på en bok som ska hjälpa andra i min situation.

lycka till med din kamp mot ensamheten.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-09-30 12:32
Icecream : Ibland kan ja känna mig mer ensam med folk. när ja bodde i London, ensammast i världen. men kände verkligen "tha world is mine!" den enda du verkligen behöver är dig själv, alla andra är bara bonusar. polare, föräldrar och pojk-flickvänner. finns folk osm aldrig hittar nån. JA. men chansen finns. och du har bara inte träffat rätt person... finns så fuckin många människro på denna planet, lev livet, njut av att vara singel . om du strålar och är nöjd så kommer folk lätt flockas runt dig.
Ibland så är man så inne på att man är ensam och vill ha nån, att det förblindar dig från att verkligen SE när drömpersonen glider in i ditt liv. det kommer ske plötsligt, du kommer ej vara beredd på det...
Och som GAIA sa: man jobbar upp det "perfekta" förhållandet.
Det blir ej serverat på ett silverfat. ta denna tid att fokusera på dig. och när du har henne i di nfamn så skall du fokuser på er... men remember, now... tha time is yours...

Btw GAIA
: Det finns inga givna first eye contact relationer, sånt händer bara i Hollywood.
Joho. finns! men sånt bara kanske händer Johanna? :)
men iaf... allt annat.. WORD!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-30 12:38
La_latina

det är ingen njutning att vara singel, ingen alls. det kanske va roligt de första 4 åren men sen inser man att verkligheten kommer ikapp en. speciellt när de närmaste polarna bor med sina flickvänner och så.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-09-30 12:43
shunare: jao vet hur det känns, polare har barn är gifta and so on. min ålder! Jag har aldrig varit förlovad, jag har bara haft ett riktigt förhållande osv. oh, synd om mig? nej. för allt sker av en orsak. man kan dejta utan att vara i förhållande. dejtar du ej tjejer?
Det är då man kan checka spelplanen.
More dating to tha people!
"
det är ingen njutning att vara singel, ingen alls.
"
Man kan njuta av livet... ändå

eh jag är bara så jävla glad idag, förlåt överoptimist, javisst!?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-30 12:52
Jag är visserligen inte så gammal, 19 år om en vecka, men jag vet lite vad du pratar om. Det känns exakt som att man finns där för alla kompisarna, tjejkompisar också, och man är en skitbra kille men det duger inte. Ibland undrar jag om det är så att tjejerna dras till halvt som halvt taskiga killar som allt som oftast är ganska medelmåttiga pojkvänner. Vad gör vi för fel egentligen? :)

Men det är ingenting vi kan göra åt det. Det är fan värre för mig, jag är ung, det är svårare att hitta vettiga tjejer i min ålder. Det är bara att fortsätta. Gå ut på krogen utan att supa dig för full, be någon kompis introducera dig för någon tjej eller något? :) Det är ju så det fungerar. Förr eller senare släpper det. Jaga aldrig efter en flickvän och ha det som mål med dina kvällar. Kommer det så kommer det, men du kan ju försöka engagera dig lite mer om du inte känner att du redan gör det, hehe.

Mja, jag vet inte vad jag ska säga. :) Det är människor som vi som en dag kommer vara lyckligt gifta och hålla ihop med våra tjejer (sedermera kvinnor ;)) i resten av våra liv! Hehe.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-09-30 14:20
La_latina

det är klart att jag träffar tjejer då och då.. och att jag inte kan gå ihop med någon av dem öht är just det som är mitt problem.

klart man kan leva livet utan tjej... men man kommer till det stadiet när man inser att man behöver kärlek, precis som alla andra i sin omgivning som får det.

jag har dessutom växt upp i fina familjeförhållanden, där mamma och pappa alltid varit tillsammans (gifta i över 20 år). klart att man själv vill uppnå något liknande, men det går ju inte. folk säger a men det är lungt det kommer komma men seriöst så finns inga garantier. Vissa män är ensamma hela livet, d genomgår äktenskap efter äktenskap men få det aldrig att gå ihop. jag tror att jag är en sådan.

2005-09-30 14:35
dissa tjejer o spela svår...då blir dom intresserade.Det där tjafset om att vara good guy det e bara bullshit...
More than words...that´s what we do!!

2005-09-30 14:54
shunare : är det du eller tjejerna som backar?

jag har en tendens att vara sådan att jag springer som fan när nån får känslor för mig...
är rädd för relationer...
jag håller iaf med dig om att det är svårt att finna nån man kan komma överrens med utan att spänningen försvinner iaf. blir lätt polare med snubbarna som är intresserade av moi.
no love, only friendship.
det är min förbannelse... gah.

men som sagt jag tror du finner, shunare...
chicks diggar boiis som vill vara seriösa. asså som vill skaffa familj och så.
du har bara ej hittat henne. hur gammal är du?

jag är liksom 23 år (idag faktiskt!)
och har bara älskat en kille. finns de som har varit i många långa relationer, såklart att sånt får en att tvivla på en själv. "varför duger ej jag..?"
I wanna hear a WORD, men okej :(

2005-09-30 14:56
hydez : sluta!
"dissa tjejer o spela svår...då blir dom intresserade.Det där tjafset om att vara good guy det e bara bullshit...
största och äckligaste vandringssägen ever!
"

korten på bordet. gillar du nån: VISA det! är det besvarat så är det. don't play, just say...

usch. nu blev ja ledsen

2005-09-30 15:28
jag kan dricka tequila med dej om du vill.

2005-09-30 22:49
var i samma läge i 17 år. Det tog slut för 1 månad sen ungefär.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-09-30 23:20
La_latina

det är dem som backar, därav drar jag slutsatsen att jag inte kan få till det.

jag är 22 år gammal (fyller 23 snart), så snack om att jag är för ung finns inte om det var det du syftade på ;)

2005-10-01 19:00
Jag har få bekanta, har aldrig varit i ett förhållande, går en skit linje i skolan och har halvkassa betyg.. Måste fan styra upp mitt liv ;(

2005-10-02 21:03
Brudar vill ha ett svin, du måste börja dricka och höja rösten och skita i din brud, tjejer gillar sånt... dogga dem gärna med deras polare, då vill dem förändra dig ännu mer, du måste få dem att tro att du är ett sorts projekt som dem kan hålla på att ändra och tämja !

dr Phil

2005-10-03 14:16
icecream
du är verkligen inte ensam.. ska jag va ärlig så är det typ exakt samma för mig...
igår kväll när jag satt ensam på bussen hem så insåg jag det.. varenda kvinna som borde älskat mig har lämmnat mig till och med min egen mor... och sanningen är den att jag tror inte att det kommer att bli så mycket bättre för stunden, man måste bara vara uthållig och vänta på rätt tillfälle för tillfället kommer.. men tills dess så har vi vår vän alkoholen men den har också börjat svika (i mitt fal iaf).. men som tidigare nämt testa dig runt lite, var inte blyg, men fäst dig inte försnabbt vid första bästa det kommer bara resultera i att de blir ännuvärre efter två månader när hon inte vill längre... keep ya head up!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-10-03 14:17
Du säger inte mycket du icecream...

2005-10-03 14:22
Man får bita ihop och leva vidare. Går man omkring och är deprimerad så är man inte attraktiv. :) Utstrålning, mina vänner! Sprid glädje och kärlek bland era vänner och bekanta! :)
- Organism 12

2005-10-03 14:51
Ni har ingen vinnarattityd... tyvärr, ni låter som en bunt förlorare och sånt där kan tjejer lukta sig till.

2005-10-03 14:52
Martinnn F23 said it, sad but true...

2005-10-03 15:00
Dice niggah plz, de ena har inget med det andra att göra...
Finns dem med stor plånbok som aldrig vågar säga flaska till en brud, sen finns de folk som går på a-kassa som har brudar ( inga jävla soc brudar nu allzå ) hemma jämt om du fattar va jag menar... de ena har inget med de andra att göra.

2005-10-03 15:31
Menar inget illa med dett men when u least expect it!

Du måste koppla bort det (Lättare sagt än gjort but hey!) och fokusera på annat. Annars så är det lätt hänt att du hamnar i en ond cirkel bestående av självömkan och deppighet.

Och ja, det finns visst givna first eye contact relationer, och annat liknande som bara händer i diverse Hollywoodfilmer.
Händer ytterst sällan men mysigt när det väl sker.

Sen så finns det ännu ondare ting som långdistansförhållanden.
I´m with stupid--->

2005-10-03 15:50
Icecream:

Känner igen mig, det är likadant med mig och mina killpolare. Man börjar undrar vad som är hindrar dem från att bli kär i en om man nu är så "underbar" :P

När det gäller tjejer som väljer skitstövlar:
En del tjejer tror att de inte är värda att bli älskade för sin egen skull en "bra kille", så de väljer att kämpa för att få bekräftelse från en "bad boy" som de hoppas kan "rädda med sin kärlek" och få dem känna sig behövda.

Men alla tjejer är inte så, någon kommer att uppskatta dig en dag! Tills dess så kanske du kan fundera på om det är något i t ex ditt kroppspråk som signalerar "Back off people!" och gör att tjejer tror att du är ointresserad?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2005-10-03 16:47
Kärleken dyker upp när man slutar leta efter den!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2005-10-03 16:57
Jag sa ju exakt det som Martinnn sa ju.
- Organism 12

2005-10-03 21:50
" Rasistisk begrepp "

Niggah plz ?

Pleeeeeeeheeeas...

2005-10-08 01:58
Det är verkligen märkligt det där med hur tjejer hellre väljer någon som behandlar dem som skit, än behandlar dem på ett värdigt sätt. Någon de seriöst betyder något för, som de inte bara är slit och släng.

Får också höra hur underbar och gullig man är och hur lyckligt lottad den flickan man slutar upp med kommer vara, men får han höra det är väl man dömd att leva ensam antar jag...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2005-10-08 06:33
icecream
du är nog en hemlig bättre tvilling till mig:P
fast jag har typ inga kompisar heller, sitter vid datorn hela nätterna och sover på dagarna, snackar knappt me några på msn, men jag har vant mig:P
men om du ska skaffa flickvän, då kan du ju klä dig som en bög och ha några tusenlappar i plånboken så är de nog fixat!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-10-12 04:17
du är nog kanske min tvilling då, de finns en som säger hej först på msn! men vi snackar inte seriösa saker!
IceCream - Jag hadde hur många flickvänner som helst när jag gick i 4:an till 6:an, sen när jag började 7:an så tog det stop med tjejer, och så har det varit i många år, jag träffar fortfarande inga tjejer som vill ha mig
så är de för mig, sen 4an har ja inte snackat med en brud typ förrutom min syrras kompis som frågar om hon får låna datorn eller få en cigg!
men that´s life!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-10-28 03:34
Har inte läst hela tråden.. men iallafall:

Jag har varit där.
Medans alla mina tjejkompis hade långa förhållanden med sina trogna och underbara pojkvänner så var jag alltid singel. När vi skulle ut och festa så tog de med sig sina pojkvänner som blev vänner med varandra, när vi skulle ha tjejkväll så pratade vi om deras relationer och när dem skulle på dubbeldejt så umgicks jag med en inte-så-nära-singelvän...

Jag kände mig som mest ensam efter en liten händelse.. en av mina bästa tjejkompisar skulle ha födelsefest med lite mat.. När hon läste upp vilka honom bjudit så var det först ett tjejnamn och sedan följt av namnet på killen hon skulle ta med. T.ex. Jag och min pojkvän P, Therese och hennes pojkvän G, Stina och hennes pojkvän T, Sara och hennes på-g-kille Philip.. bla bla bla.. och sen avslutade hon med: Vem ska du ta med dig?

Min första reaktion var: Hahaha.. absolut ingen alls. Måste man ta med någon eller, det är väl ingen parmiddag.. hahaha..

Så säger hon: Hahaha, nej absolut inte, det finns en massa singlar med. Jag bara frågade..

DÅ.. precis DÅ.. kände jag mig JÄTTE ensam.
Var jag en av dem där få som inte hade pojkvän? Och flera veckor efter det var jag jätte ledsen och reagerade på alla.. kärleksfilmer, folk i stan som gick hand-i-hand o.s.v...

Det jag vill komma fram till är: Du är absolut inte ensam. Det är jättejobbigt att vara i den situationen som du är i nu, men många känner med dig..

Och som tröst: Jag har nu en jätteunderbar kille (efter att ha varit singel i fyra år) och han är JÄTTESNÄLL.
Han bråkar inte med mig, säger inte vad jag inte får ha på mig, låter mig gå ut och festa och bryr sig om mig.
Han är inget svin. Utan allmänt snäll.
Underbar. :D

Så. Det finns nån för dig med. Hon kommer. Snart ska du se.
*håller en tumme för dig*

2005-11-05 15:51
Du skriver från min hjärna dawg!

-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."

2005-11-05 18:44
Vad var det jag läste att 80 av alla medelålders män saknar en nära vän?

skrämmande

Konsertbesökare

2005-11-06 17:40
Balans mellan vänskap och kärlek är inte så enkel. Förut tyckte jag att tjejer var svåra att se på om det fanns något intresse hos. Men det bästa är att gå till sig själv. Vad kan jag göra för att ge ett bättre intryck hos andra, hur ska jag vara som person. Det farliga nu är att man får inte förändra på sin personlighet, det hade kunnat göra en själv ännu mer otrygg.

Ensamhet skapas på grund av att det "normala livet" levs inte ensamt, på egen hand. Det levs tillsammans med andra. Man känner sig konstig när man inte lever som normen. Ensam, även om man har gott med kompisar, osv. Ett resultat av "villa, vovve, villa"-livsstilen so m många av 80-talisternas föräldrar lever. Men ungdomarna som nu ska leva sitt liv, många av dessa lever inte så alls.

Det är svårt att finna arbeten, svårt att välja studier, svårt att leva livet. 2000-talslivet är jobbigt för psyket.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2005-11-06 20:47
80 % ska det ju va =/

2005-11-07 09:13
Icecream
"bitchez aint nothin but hoez´n´trickz"
- Snoop Doggy Dogg

;)

2005-11-07 09:55
Det kommer när det kommer

kan vara jobbigt att se det så.....men NÄR det kommer så är det bättre än vad du vågar hoppas på.

så...sök inte nån....ta bara vara på dagen och hon kommer.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2005-11-09 00:47
usch det där är jobbigt du! jag vet precis va du menar..
har aldrig haft nån flickvän i hela mitt liv och det känns verkligen dåligt på nåt sätt..
liksom, på så många år borde man ju åtminstonde blivit älskad av nån i alla fall!
men icke!

men jag har hittat en hobby nu så jag håller mig för mig själv istället och försöker förtränga alla tankar om kärlek ..
if hiphop is dead call me ghost in the flesh

2006-10-06 15:12
GAIA P24

word up, bra sagt, det är så sant så sant. och icecream, är du fortfarande ensam?

2006-10-06 15:57
haha, det är fan därför jag alltid shottar tequila på krogen nu för tiden :D jag dränker min ensamheter för kvällen :D

2006-10-06 19:53
oj det här var ju en gammal tråd, men jag säger det ändå.

shunare P23
ditt första inlägg om stugan vid sjön, guran och fåren. gud vad härligt! jag hoppas du skaffar det även om du fångar dig en kvinna!
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2006-10-07 01:53
icecream
En dag slår det till... ordentligt !
Var singel för ca 4 år sedan.. saknar det lite.

Finns det ingen brud du e lite förtjust i då ?? :)

The sky always had little fluffy clouds..

2006-10-07 14:32
icecream jag känner som du :( du har min medkänsla.