I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Politisk korrekthet

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-09-29 18:58

Politisk korrekthet

Är det nån mer än jag som är grymt trött på den politiska korrekheten som bara växer och växer?

2005-09-29 19:13
ja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-29 19:22
så länge man vet var och när man ska bete sig är det lungt med att man är lite avslappnad i annat fall gällande saken ifråga.
vadå? jag dyster?

2005-09-30 01:20
uttrycket "politisk korrekthet" är lite som "politisk pajkastning", det kan användas med vettig innebörd men också alltför ofta som meningslös anklagelse i brist på bättre argument.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-09-30 01:27
"politiskt korrekt" känns som ett uttryck som väldigt många svänger runt med utan att ens veta vad det betyder.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-09-30 01:52
jag tycker itne om politik. jag orkar inte med politik. jag orkar inte sätta in mig i det, jag orkar inte bry mig. bläääääääh jag hatar politik.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-09-30 15:07
Misery_chick
vad betyder det.?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-30 15:08
det är inte korrekt att säga political correct/politiskt korrekt. sorry, är rasistiskt

2005-09-30 15:10
flaaajjest : tur du är 18 år och ej äldre. för en dag borde du bry dig utifrån att politik är inte massa snubbar i kostym bara. politik är livet. det vi lever, så vi lever, hur vi lever... allt cuz of politik.

2005-09-30 16:57
en kort sammanfattning av allt ni skrivit:

Vem bryr sig? Vi klagar förmycket på småsaker, som egentligen inte spelar större roll, än att man bestämt sig för att störa sig på det.
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2005-10-01 11:31
det jag tror många stör sig på är folk som är pk för att verka bra, right?
vad är annars problemet med att folk är pk? att dom står för bra åsikter? att dom vill väl?
vadå? jag dyster?

2005-10-01 13:50
"Anti-PK är så '99." säger word på den jag med.
Fett bra grej att säga om man heter tompa q förresten. hhehe

2005-10-01 15:34
jag gillar politik. men jag är inte politisk korrekt i många avseenden
Femme fatale

2005-10-01 18:05
Det jag menar är att säger man någonting som är utanför vårat samhälles ramar och som anses "opassande" så får man sån jävla skit för det..,Sitter mab och disskuterar något med nån och blir lite aggressiv (stavning?) så tar många det som en personlig pik, men det är det ju för fan inte!!

Wicked in the jungle

2005-10-02 15:14
la_latina; jag vet att man måste bry sig men jag pallar verkligen. jag är så less på all extremism och att man måste vara vänster eller höger. jag vill helt enkelt inte befatta mig med politiska benämningar, jag vill bara vara mig.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-02 15:50
Det handlar bara om manners och common sense. Fixa det så klarar du dig. ;)
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-10-02 16:49
Lillstrumpa : hahaha
och den åsikten bygger du på ett sarkastiskt inlägg. :) hahaha

om du menade mitt

"det är inte korrekt att säga political correct/politiskt korrekt. sorry, är rasistiskt "

men i amerika är det rasistiskt. fick JAG höra när JAG sa political correct. :) men iaf. tjoooo

2005-10-02 16:55
flaaajjest : "jag är så less på all extremism och att man måste vara vänster eller höger. jag vill helt enkelt inte befatta mig med politiska benämningar, jag vill bara vara mig."

Du säger ju nu det som är det viktigaste. man behöver ej benämna sig som höger elelr vänster.
centern sa en sjuuukt grym sak när deras talesperson var på min skola (är ej centerpartist, men han sa det jag -tänker- runt politik)
Citat : Varför höger? varför vänster? varför inte rakt fram!

Jag är inte vänster, jag är inte höger, jag är inte miljöpartist! Jag är människa! men man kan bry sig om politik iaf.

men om man tar lite från alla partier så har man bästa partiet. men går inte....
vänster har grymma åsikter runt vissa saker, det har högern med och miljöpartiet.. osv...

2005-10-02 17:27
förstår inte varför folk säger "ja hatar politik blablabla"

politik är allt. fråga vilken fråga som helst iprincip till en person

"ska man sänka spritskatten"

"vad ska man göra med grova brottsligar"

"va ska man göra med våldtäktsmän"

"va tycker du om nerladdning"

allt detta är politiska frågor, som ja tvivlar på att folk sitter och inte har åsikter om.

inte som att politik är att sitta o kolla på riksdagsmötet varje torsdag på svt

2005-10-02 18:00
Misery_chick
vad betyder det.?

Haha. That shut her up.

2005-10-03 08:39
Word päronpung. kan inte hålla med mer.. de som säger att de skiter i politik har heller inget att säga till om om det går åt helsike..eller att saker isamhället inte ser ut som dem vill..

politik är livsviktigt
Femme fatale