I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart är jag på väg?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-09-06 17:58

Vart är jag på väg?

Jag går igenom någon sorts livskris nu, tror jag. Jag har precis börjat andra året på gymnasiet och jag trivs inte för fem öre med programmet jag går. Den enda linjen förutom mitt eget program jag kan tänka mig är full. Jag har inga som helst planer på vad jag vill jobba med, vad jag vill studera eller göra överhuvudtaget.
Är det normalt att känna så här när man är sjutton år? Jag håller fan på att bryta ihop. Vad ska man göra?

Tänk på universum

2005-09-06 18:07
det är normalt ja

vet tyvärr inte vad du ska göra. jag led mig igenom skiten.

det tar ju trots allt slut förr eller senare.
Upp med tummarna!

2005-09-06 18:09
Hur menar du med att det tar slut? Livet?
Tänk på universum

2005-09-06 18:14
det kommer!
kolla runt på linjer du kan tänka dig gå, på andra skolor eller på din skola.. det går att byta fortfarande!
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM
Graffare

2005-09-06 19:00
välj handel...det ä bra varken man gillar det eller ej. man lär sig lite allt möjligt och job lär man få.

annars så kan jag bara ge dig ett råd..

"gilla läget"...har jag gjort ibland
They called me Mr. Glass

2005-09-06 22:48
Samhälls är bra allround ^^,
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-09-06 22:54
om du vantrivs kan du ju faktiskt gå om ett år och välja rätt linje, eller? det är inget värre med det. i det långa loppet kommer det kanske kännas bäst?

2005-09-06 23:23
Jag har inga som helst planer på vad jag vill jobba med, vad jag vill studera eller göra överhuvudtaget.
Är det normalt att känna så här när man är sjutton år? Jag håller fan på att bryta ihop.

Känner exakt likadant. Jag fyller snart 20. Har verkligen oerhört svårt att komma på vad det är jag vill, trots att mitt betygsnitt från gymnasiet är bra nog för att komma in på nästan allt. Jag har läst 40 poäng tyska på universitetet och ska nu börja jobba. Men trots att jag tänkt på framtiden varje dag sen jag tog studenten så är jag ett lika stort frågetecken som jag var då!
You love New York / But New York don't love you

2005-09-06 23:53
tro mig du är inte ensam känner oxå likadant med mitt skolval och i övriga livet. men som redan sagt antingen gå om ett år lr "gilla läget".
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2005-09-07 10:04
oOSofiaOo F17 jag känner igen mig i det där, och jag vet att det är fullt normalt...

2005-09-07 14:32
vädigt normalt. även fast jag trivdes med klassen o miljön så var det ett helvete med allt jobb.

om du inte gjort det, ställ dig i kö på den andra linjen. det händer ju att folk hoppar av o byter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-07 16:44
Den som har sitt liv bestämt kan lika gärna skjuta sig. Enda den personen kan göra är att misslyckas.

jag är 21 och enda jag vet, jobb väg, är att jag vill säga upp mig från ett fast jobb där jag tjänar mer än jag kommer göra på åratal. Skulle trotts det aldrig få för mig att få ångest över att jag inte vet vad jag vill jobba med istället. Skulle däremot ha ångest om första jobbet var vad jag ville bli, bli mitt jobb.

Ryck upp dig, först om du får barn måste du veta vad fan du vill..
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org