I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är meningen med livet att dö?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-15 14:05

Är meningen med livet att dö?

vad är egentligen meningen med livet???
enligt mig e det att få barn så att livet kan fortsätta...
MEN...
Vad är det som människor över hela världen strävar efter??
att ha roligt... har jag rätt eller fel.

när man har tråkigt så Känns vartenda sekund av livet o man får damp, panic, ååååaaaaaahhhh jag måste göra nånting nu. man blir sjuk i huvet...

men när man har roligt så går tiden snabbare.

strävar man efter döden? omedvetet?

En mans logik är vansinne för en annan

2005-08-15 14:18
Äääh, det finns ingen mening med livet..
Sen vad meningen i livet är är helt individuelt...

2005-08-15 14:22
nej pussypoundig
o
|\_o <------ Guzzar som vill pröva langa PM
)) \

2005-08-15 14:26
hashim du e 14 år... vad vet du om pussypounding?

2005-08-15 14:27
mer än dig
o
|\_o <------ Guzzar som vill pröva langa PM
)) \

2005-08-15 14:37
vi-i-villa...Skämtar du eller?Det där var typ det dummaste jag hört!

2005-08-15 14:39
Vad ska du med upplysning tillnär du är död?Och vad ska du med upplysning till när du lever?

2005-08-15 14:59
Vi-i-villa P25

jag tror inte det är meningen med livet min vän..........
jag har lärt mig mer än vad mååååååånga människor förr i tiden lärde sig under hela deras livstid... o deras liv har så jävla stor betylse för oss idag...... så njaaaeee.
tror inte de du säger håller...........

det du skrev det va varför människan inte är dum dvs. för att vi blir upplysta.
Rappare

2005-08-15 15:11
Meningen med livet är att leva.
simple as that.

2005-08-15 16:06
härligt kvasiintelektuellt,.

testa så mycket du hinner innan du dör, det är meningen

2005-08-15 16:26
Inte jag som skrivit, men dom som tycker att meningen med livet är döden kan ju läsa:

"Meningen med livet är döden? Jo, visst. Ni har verkligen tänkt mycket när ni kom fram till det, eller hur? Ni försökte komma på vad livet resulterar i, vilket är ett ganska lätt svar, nämligen döden. Ni antog sedan att resultatet av livet är det samma som meningen.

Om vi säger så att innan vi föds så är vi bara en massa atomer som svävar omkring någorlunda planlöst här på jorden. Sedan kanske vissa atomer sätts samman och efter många om och men så är man född. Där har livet börjat, säger vi. Från en massa planlösa atomer till en människa.

Ska vi nu ta och prova hur förnuftigt påståendet "Meningen med livet är döden" är så inser man ganska fort att det är ett väldigt ogenomtänkt påstående. Vad händer med kroppen när vi dör? Vi förmultnar och till slut så återgår vi till att vara en massa planlöst flygande atomer. I stort sett.

Så, för att ta sig från punkt A (livlösa atomer) till punkt B (livlösa atomer) så tar "meningen" en jäkla omväg när den i själva verket inte skulle behövt röra på sig alls. Detta förutsatt att meningen med livet är döden.

Det borde väl räcka som kritik mot påståendet "Meningen med livet är döden"?"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-16 00:22
en blomma växer upp från ett frö, släpper iväg nya frön som blir nya blommor och dör sedan någon gång. med människor är det väl samma sak antar jag. men eftersom människan blivit en sån supervarelse som tycker vi står över allt annat liv försöker vi febrilt leta efter en mening och anledning till vårt liv. vi kan inte acceptera att meningen kan vara så tom och enkel som att föröka oss, att leva själva livet i sig, utan drar till med "att vara lycklig" och liknande. men det låter väl ganska orealistiskt, att allt liv på jorden finns till för att det ska vara lyckligt. men å andra sidan tycker jag inte alls det är något fel med att ha "att vara lycklig" som livsfilosofi och mål med livet. det är bara det att tyvärr är meningen med livet just att säkra vår arts fortlevnad... tyvärr elelr tyvärr, men det är vad jag tror, det är enklare än vi tror. allt är mycket enklare än vi tror!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.