I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är kille, kasta första stenen!!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-12 01:31

Jag är kille, kasta första stenen!!

Otalta gånger har jag i Sveriges uteliv fått en hand på röven eller mina ädlare delar. Ägaren till handen har inget speciellt ansikte (hör inte till en speciell kategori), allt från birasvenne brudar till hängbröstvänsten har varit där och grävt. Dock är reaktionen genomgående den samma hos dessa olika typer av flickebarn, då jag irriterat vänder mig om och frågar vad i helvete dem sysslar med, varpå jag möts av en häpen uppsyn samt en mumlande bortförklaring. Som om handen bara råkat

Senast jag råkade ut för detta var i Roskilde, varpå damen i fråga förvånat tittade på mig som om det var jag som betedde mig befängt, då jag sade till henne att om rollerna vore omvända så hade jag minst gjort mig förtjänt av en örfil ett knä i pungen eller varför inte en anmälan om vi hade befunnit oss i serösare samanhang. Kort därefter frågade en kvinnlig bekant mig varför jag var arg. Då jag förklarat händelseförloppet fick jag följande svar, ”Nä men du är ju en kille, då är det ju ok, det var ju en komplimang”. Det är fan inte OK. När jag som representant för min generation försöker göra mitt bästa till bidra till ett jämlikare samhälle är detta fan inget jag vill vara med om.

Det känns som så länge du inte är heterosexuell kille så kan du ta dig enorma friheter. För hur kan det komma sig att manliga strippor är så accepterat i samhället, till den milda grad att Chippendales får en massiv show i Globen. Dit mammor och döttrar går och roar sig. Tänk er den omvända rollen, vilket jävla ramaskri. Missförstå mig inte, jag vill inte ha någon kvinnlig motsvarighet, helst inga stripklubbar alls.

Jag är dessutom jävligt trött på att dildo tester samt kvinnliga sexleksaker av olika slag pryder varenda tidnings bilaga nu mera, när den manliga motvarigeten går att hitta i en sunkig porrtidning där den också hör hemma.

Jag är medveten om att män runt om i världen förtrycker kvinnor ofantligt större utsträckning, men det är fan inget jag skall behöva lida för i Sverige 2005. För är det hämnd man är ute efter så käns det fan som vi är på väg åt fel håll.

2005-08-12 01:45
ähh då vet man ju vad dom vill

känns hon ointresant är det ju bara göra som dig, ser hon mer tilldragande ut är det ju bara tuta och köra

2005-08-12 01:45
För att inte tala om de flera hundra spaltmeter med artiklar om hur man får sin man att göra vad man vill i sängen osv..

Hade jag vart en helgskribent för aftonbladet och tipsat grabbar runt om i sverige hur man får sin fru att ge oralsex utan att behöva tjaffsa så hade det vart hemskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-12 02:29
Nä jag ser inte extremt bra ut, jag är bara en vanlig långsmal svenne. Sedan får du inte missförstå mig, det är inte så att alla går omkring och tar på mig. haha
Toastare

2005-08-12 02:35
känns hon ointresant är det ju bara göra som dig, ser hon mer tilldragande ut är det ju bara tuta och köra

alla killar tänker inte med kuken och är billiga...??

Det e lika fel bland tjejer som killar...tyvärr så är det så att vissa saker accepteras mer för att det är för tjejer och alla män är hemska sexmonster.

Vi är individer, det som är fel för ena könet att göra är även fel för det andra.

det är precis som tjejer som knullar runt och låter sig (i många fall, om de nu inte gillar det) bli utnyttjade för jämnlikhetens skull.

Jag skyller allt på Emma!

2005-08-12 04:24
Ehm vad ska man säga?

Folk klagar att det är "SI & SÅ"

För mkt sex här,för mkt porr där...men det är ju människan själv som tagit det till den här NIVÅN? eller är det Giraffen kanske? ....whatever,så lever vi i en horvärld,aldrig tänkt så mkt på hur smutsig världen är som nu...och VÄRRE blir det!

Jag menar,tänk igenom hur långt det har gått. Det räcker ju med att slå på tv'n bara så förstår man hur allt "utvecklats".

Tycker det är synd...jag skäms nåt så fruktansvärt över TRASHIGA brudar!!!

Åt helvete med den här världen,alla kommer ändå spolas med Tsunamin förr eller senare . Så lev medans ni kan hur FAN ni vill !

PS. Tycker att "det smutisga folket" bör få fejset bränt .../DS

By thö way? Hör mkt om tjejer som tycker att de är så illa hur dom nedvärderas av killar å blabla... men bitch PLZ...varför i helvete struttsar hon runt snubben som en HOE och låter sig bli "påtryckt/nedtryckt" ...whatsoever?

jaja,however...jag tar inte samhället seriöst nomatherwhat...!
Cutta DoM

2005-08-12 10:09
Haha, har tänkt på precis samma sak, sen kommer jag på många snubbar är minst lika illa. Visst, det kanske inte är så många som motiverar det med "Ähh, du är tjej, det är lungt." men ändå. Tycker du gör helt rätt som ryter till. YOU GO GIRL!
"The badder you seem, the more lies you tell..."

2005-08-12 10:25
Wööööööörd :)
Cutta DoM

2005-08-12 10:39
om du ger dom en örfil så kommer dom lära sig en läxa..

Däremot ser jag inte våld som någon speciellt bra lösning. därför tycker jag du bör bli sur och läxa upp dom och säga att det verkligen inte är okej..

Men men.. det finns idioter killar som tjejer i denna värld.. Och dom största idioterna är ju dom som faktiskt kan rättfärdiga sitt idiotiska beteende på något vis..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-12 10:46
Väl talat Petroliak!
Problemet är helt klart värt att uppmärksammas. Dock inte som en "jävla feminister, kolla vad brudarna gör då!"-pryl utan som en del i strävan efter ett samhälle där ingen far illa. Tyvärr tror jag att det här har grunden i den mystiska mansbilden som finns, hos båda könen. Män med känslor har under många hundra år varit tabu, vi ska inte kunna ta illa vid oss om någon tafsar. För vi vill ju ändå knulla allt som rör sig, eller hur? Men sanningen är att många män far väldigt illa, precis i samma miljöer där kvinnor gör det. Sexuella trakasserier på arbetsplatser är inget unikt, inte heller utfrysning. Män misshandlas i sina hem, både fysiskt och psykiskt. Män hamnar ofta på sidan om vid skilsmässor, vi har tusentals fäder som aldrig får träffa sina barn. Visserligen är problemen långt mycket större för kvinnor, men det betyder inte att männens problem är mindre viktiga. Alla måste få hjälp, oavsett kön. Och lösningen tror jag är att vi slutar se varandra som representanter för ett kön, vi måste skrota schablonbilden för hur män och kvinnor förväntas vara. Först då kommer människor förstå att det som skadar mig också skadar dig.

2005-08-12 10:49
WÖÖÖÖÖÖÖRD SÄGER JAG BARA!
B.Boy 4 life

2005-08-12 10:51
Johnny_K_Ståhl
Sen kan man lägga till också att det inte finns lika mycket hjälp för män som det finns för kvinnor. det finns kvinnojourer osv.. för män finns det ingen hjälp alls.. Helt enkelt för det är Tabu för män att söka hjälp.. hur situationen än ser ut. Fast det när nog mer männens syn på män som man måste ändra på.. För om vi män fortsätter ser på oss själva som "Macho män" Så kommer kvinnorna också göra det.. däremot om vi ändrar syn så kommer dom bli tvugna att göra det också.

2005-08-12 11:14
en grej som jag också har tänkt på och det är jämlikhet mellan män och kvinnor.

fan tjejr förväntar sig att vi män ska va "Gentelmän" som i gammla goda tiden, hålla upp dörrar för de, betala för, "stand upp for them" de etc etc och behandla de som en "gentelman " ska behandla en kvinna men nu e min fråga så här e tjejer som förväntar sig detta "Ladys" som i gamla goda tiden så att ni kan laga mat, städa diska, oskuld etc etc eller e de horer och sugit kuk varje helg och legat med 54354 killar.

fan vill de ha jämlikhet får de fatta att de måste offra sina privigelium också.

jag menar jämlikheet e jämlikhet och om en tjej "råkar" ta mig mellan benen så tar jag henne mellan benen om jag känner för det och om ger mig en örfil så ger jag FAN en örfil tillbaka för att det e va jag skulle gör aom en kille gav mig
B.Boy 4 life

2005-08-12 11:14
SANN JÄMLIKHET........
Men många tjejr tyckere att det e fel.
B.Boy 4 life

2005-08-12 11:26
Raven7 P24
jag har då inte träffat någon kvinna som vill ha en gentleman..
Men om jag skulle hålla upp dörren för någon så gör jag det för att vara snäll.. knappast för att dom är tjej..

Sen får tjejer ha sex med hur många dom vill..

2005-08-12 11:32
Raven7 P24

"fan tjejr förväntar sig att vi män ska va "Gentelmän" som i gammla goda tiden, hålla upp dörrar för de, betala för, "stand upp for them" de etc etc och behandla de som en "gentelman " ska behandla en kvinna "

jag vet då inte en enda tjej som väntar sig att få dörrar öppnade och saker betalade för dem.

"men nu e min fråga så här e tjejer som förväntar sig detta "Ladys" som i gamla goda tiden så att ni kan laga mat, städa diska, oskuld etc etc eller e de horer och sugit kuk varje helg och legat med 54354 killar. "

tycker du man är en hora för att man sugit kuk?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-08-12 11:37
Jag tycker fan att de va fint förr i tiden med såna saker...Gentlemen och Ladys! :)
Cutta DoM

2005-08-12 11:39
Lynguistic

varför förvånar inte ditt svar mig för.
du måste aså va en hippie.

det e klart en tjej får ha sex med hur många de än vill, har aldrig påstått att de inte får det men skulle du vilja va ihop med en tjej som har haft gruppsex , legat med 50 killlar etc etc.

jag menar varför e det en oskriven lag att det e killen som ska bjuda tjejen på drink och inte tvärtom....dete inte jämlikhet.
B.Boy 4 life

2005-08-12 11:41
Otalta gånger har jag i Sveriges uteliv fått en hand på röven eller mina ädlare delar.

Helt ärligt finns det någon kille med alla däck på bilen som hade blivit förbannad om en någorlunda attraktiv tjej hade gjort så?
Visst det kanske finns undantag men 99% hade nog gillat det.
Hela inlägget låter mer som en ursäkt för att få klaga av sig lite.

Att tjejer och killar reagerar olika på liknande situationer beror på att det finns två helt olika syner på mäns och kvinnors sexualitet
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2005-08-12 11:42
Raven7 P24

Jag skulle nog då inte bjuda en "manshora" på nån drink :S
Cutta DoM

2005-08-12 11:45
Raven7 P24

att hålla upp dörren är väl någonting de allra flesta gör för andra människor när tillfälle ges? att betala någonting för någon man tycker om, att bjuda på något, tycker jag också tillhör god ton. det ingår iaf i min uppfostran att se till att andra människor i min omgivning har det så bekvämt som möjligt, och ja, jag förväntar mig av andra ett liknande sätt mot mig.
hur många sexpartners man sen har på det har inte med saken att göra. jag visste iaf inte att det fanns någonting med att förlora oskulden som innebar att man inte längre kunde förvänta sig vanlig artighet från andra.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-08-12 11:45
aldrig nånsin har de hänt att en från kvinnosläktet (inte från den manliga för den delen, heller) har tagit mig på kuken. Och om det hände så skulle jag faktiskt tra det som en komplimang, men detta för att jag, till skillnad från Petroliak, inte försöker stå för någon jämställdhets filosofi.

Men det Petroliak säger är inte bara rätt, men också värt at ta en funderare över. Det är inte bara i sånna fall där kvinnan har grönt ljus och i samma eller liknande fall för mannen skulle vara helt tabu.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-08-12 11:55
snorty F21

Håller med dig där grley!
Cutta DoM

2005-08-12 11:56
Raven7 P24
Om jag tycker om en tjej så skulle det inte spela någon roll hur många hon haft sex med.. Däremot så är det inte speciellt många tjejer som har sex med 50 män..
Men annars så brukar jag inte fråga hur många killar en tjej har haft sex med.. det är hennes ensak..

jag menar varför e det en oskriven lag att det e killen som ska bjuda tjejen på drink och inte tvärtom....dete inte jämlikhet.
Men för fan bjud inte tjejen på någon drink då.!
Det är ingen som tvingar dig..

Det låter som att det du säger är att "Amen tjejer är så himla dumma dom med så därför har jag rätt att vara dum också." Och på så vis rättfärdiga ditt ojämnställda beteende..

2005-08-12 11:59
raven7

det e klart en tjej får ha sex med hur många de än vill, har aldrig påstått att de inte får det men skulle du vilja va ihop med en tjej som har haft gruppsex , legat med 50 killlar etc etc.

varför skulle man inte kunna vara tillsammans med ngn som haft gruppsex?

2005-08-12 12:05
Misery_chick

för ja tycker det e vidrigt , vadåa gör inte du det?
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:06
Raven7 P24

nej, inte det minsta vidrigt.

2005-08-12 12:07
Alltså,jag skulle inte vilja ha en pojkvän heller som satt på halva länet & haft orgys ... :S Iaf inte om jag kände till det...skulle känna mig smutsig faktiskt...ingen sån person jag skulle inleda ett seriöst förhållande med,skulle nog inte hålla,en gång hingst alltid hingst :))
Cutta DoM

2005-08-12 12:08
Lady_N F19

"en gång hingst alltid hingst"

det där tror inte jag behöver stämma allagånger.

2005-08-12 12:08
Misery_chick

jaha... men ja tycker det
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:09
Lady_N F19
smaken e som baken. =) men det är väl inte speciellt många personer som säger sig ha haft sex med halva kvarteret och har haft orgys.. Jag bryr mig inte eftersom jag vet att jag troligen inte har haft någon del i min partners tidigare sexliv.. därför förstår jag inte varför jag har nått med det o göra..

Förresten varför är hälften av dina ord i fettext.?

2005-08-12 12:09
Raven7 P24
Måste du nödvändigtvis veta hur många din tjej har haft sex med.??

2005-08-12 12:10
Raven7 P24

att haft sex med 50 pers är också vidrigt enligt dig då, eller?

2005-08-12 12:16
Misery_chick : Inte stämma alla gånger? Tyvärr så tror inte jag på det där att man kan göra en svan av en groda :)
"Själsligt" S.a.s ...

Lynguistic P20 : Haha :) Nä,klart man inte har med det att göra egentligen,men de brukar oftast komma upp förr eller senare,man vill ju inte bli allt för chockad :)) eller få Aids-result från läkarn ... :)

texten är sådär,då ja vill make my self clear haha ;)
Cutta DoM

2005-08-12 12:18
Lady_N F19

så du tror inte folk kan förändras?
någonsin?

2005-08-12 12:19
Lady_N F19
Ahhh okej. =) Fast jag har väldigt svårt att se hur det kommer fram.. Den enda som egentligen kan säga hur många personer din partner har haft sex med är ju din partner.. så om det kommer fram så är det troligen för att den personen berättar.. Och helt ärligt är det väl ingen person som skulle berätta om den haft sex med 50 st.. ?

2005-08-12 12:21
Lynguistic P20

jag vet folk som haft sex med bra mycket fler än 50, och som är helt öppna med det.
alla skäms inte över sånt.

2005-08-12 12:22
Misery_chick
Ookok.. men hur vanligt är det.?

2005-08-12 12:22
Raven_7:

En kille som haft gruppsex, är han också vidrig eller är han fett cool yo len?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-08-12 12:28
Misery_chick

ja det e vidrigt

Refused

eftersom jag e kille så bry ja mig inte om det eftersom ja inte tänker på det lika mycket men det e väl samma vilkor.
det frågan får du ställa till en tjej för att få svar på det.

Lynguistic (/b

man ju gärna veta så att man inte e tillsammans med landets billigaste brud men du kanske inte värdra dig så högt så du bryr dig om nåt sånt.
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:28
Misery_chick Nää,fuck D !

Enda jag tror på att folk kan förändras är typ...en koks-torsk som tar en överdos och får sig en rejäl resa genom dödstunneln,möjligen lägger ner de,tänker på familjen o.s.v...(EXMPEL)

men folk som är "horor" själen-igenom...(ursäkta min franska)... förblir nog det ...paus i skiten tror jag på,men ja tror att de stannar i en ...

Lynguistic P20 Nä,man vet ju aldrig...men I ain't down wit that ...
Cutta DoM

2005-08-12 12:32
"bög-klämningar" brukar jag råka ut för :(

2005-08-12 12:32
Lady_N

men folk som är "horor" själen-igenom...(ursäkta min franska)... förblir nog det ...paus i skiten tror jag på,men ja tror att de stannar i en ...

det där e sant...sååå sant.
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:33
Raven7 P24
Men vadå billig.. Är en tjej billig bara för att hon har sex med många.? Och jag tvivlar på att du tänker att killar är billiga när dom har sex med många..

2005-08-12 12:39
PUCK P21 Say what?

Lynguistic P20 Raven7 P24
"Men vadå billig.. Är en tjej billig bara för att hon har sex med många.? Och jag tvivlar på att du tänker att killar är billiga när dom har sex med många.."

Trash är trash...kille som tjej...!

Seriöst alltså,jag gillar inte sånt där smuts :/ Skulle fan ta livet av mig själv om ja hade pippat runt sådär...gå runt med de där att "alla dom haft en Lady-visit" ;S Naah fy...Hellre håller jag mig till en och upplever allt jag vill med honom...

Cutta DoM

2005-08-12 12:39
Lynguistic

snacka om författade , utan ens veta något, nej det e samma för killar.

PUCK P21

har aldrig påpstått att man e dålig (läs genom allt en extra gång tycker jag) men jag tycker att man inte respekterar sig själv eller värderar sig särskilt högt om man e ihop med en billig brud.
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:40
Billigt va ju rätta ordet ...
Cutta DoM

2005-08-12 12:43

WÖÖÖÖRD
B.Boy 4 life

2005-08-12 12:43
Lady_N F19

Seriöst alltså,jag gillar inte sånt där smuts :/ Skulle fan ta livet av mig själv om ja hade pippat runt sådär...gå runt med de där att "alla dom haft en Lady-visit" ;S Naah fy...Hellre håller jag mig till en och upplever allt jag vill med honom...

Det e ingen som tvingar dig att pippa runt.. det är heller ingen som tvingar dig vara tillsammans med någon som har sex med många.. Men det betyder ju inte att dom är trash.. det är inget fel om folk som uppskattar sex.. Det är inte så att dom är trash bara för att dom inte har samma åsikter och sånt som du har..

Raven7 P24
har aldrig påpstått att man e dålig (läs genom allt en extra gång tycker jag) men jag tycker att man inte respekterar sig själv eller värderar sig särskilt högt om man e ihop med en billig brud.
Jag förstår varför du tycker så.. för enligt tidigare diskussioner så tar du åt dig ganska mycket av vad andra säger om dig.. och då är det självklart något dåligt att va tillsammans med någon som har sex med många.. Eftersom då kanske folk tror att du bara är en av allihopa som hon har sex med. därför är du värd lite..
men men.. bara för dig att inse att alla inte är som dig och tar åt sig av sånt strunt.

2005-08-12 12:46
Raven7:

eftersom jag e kille så bry ja mig inte om det eftersom ja inte tänker på det lika mycket men det e väl samma vilkor.
det frågan får du ställa till en tjej för att få svar på det.

Varför kan du inte bedöma om en kille är äcklig? Du måste väl inte vara beredd att sätta på nån för att kunna göra en sån bedömning?

Men om man säger så här då, skulle du kunna tänka dig gruppsex?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-08-12 12:47
"Seriöst alltså,jag gillar inte sånt där smuts :/ Skulle fan ta livet av mig själv om ja hade pippat runt sådär...gå runt med de där att "alla dom haft en Lady-visit" ;S Naah fy...Hellre håller jag mig till en och upplever allt jag vill med honom..."

"smuts" ?