Jag är kille, kasta första stenen!!
Otalta gånger har jag i Sveriges uteliv fått en hand på röven eller mina ädlare delar. Ägaren till handen har inget speciellt ansikte (hör inte till en speciell kategori), allt från birasvenne brudar till hängbröstvänsten har varit där och grävt. Dock är reaktionen genomgående den samma hos dessa olika typer av flickebarn, då jag irriterat vänder mig om och frågar vad i helvete dem sysslar med, varpå jag möts av en häpen uppsyn samt en mumlande bortförklaring. Som om handen bara råkat
Senast jag råkade ut för detta var i Roskilde, varpå damen i fråga förvånat tittade på mig som om det var jag som betedde mig befängt, då jag sade till henne att om rollerna vore omvända så hade jag minst gjort mig förtjänt av en örfil ett knä i pungen eller varför inte en anmälan om vi hade befunnit oss i serösare samanhang. Kort därefter frågade en kvinnlig bekant mig varför jag var arg. Då jag förklarat händelseförloppet fick jag följande svar, ”Nä men du är ju en kille, då är det ju ok, det var ju en komplimang”. Det är fan inte OK. När jag som representant för min generation försöker göra mitt bästa till bidra till ett jämlikare samhälle är detta fan inget jag vill vara med om.
Det känns som så länge du inte är heterosexuell kille så kan du ta dig enorma friheter. För hur kan det komma sig att manliga strippor är så accepterat i samhället, till den milda grad att Chippendales får en massiv show i Globen. Dit mammor och döttrar går och roar sig. Tänk er den omvända rollen, vilket jävla ramaskri. Missförstå mig inte, jag vill inte ha någon kvinnlig motsvarighet, helst inga stripklubbar alls.
Jag är dessutom jävligt trött på att dildo tester samt kvinnliga sexleksaker av olika slag pryder varenda tidnings bilaga nu mera, när den manliga motvarigeten går att hitta i en sunkig porrtidning där den också hör hemma.
Jag är medveten om att män runt om i världen förtrycker kvinnor ofantligt större utsträckning, men det är fan inget jag skall behöva lida för i Sverige 2005. För är det hämnd man är ute efter så käns det fan som vi är på väg åt fel håll.