I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ha barn eller inte?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-08-11 08:51

Ha barn eller inte?

Blir bara mer och mer säker för varje dag och för varje gång jag är barnvakt åt min lillebror, 4 år, att jag aldrig kommer skaffa dessa odågor till kids själv.
Helt sjukt mycket arbete och ansvar.

Var barnvakt igår och fick lägga och göra iordning han för kvällen. Var uppe till kl 3 tills dom äntligen kom hem och jag kunde lägga mig.
Idag gick jag upp kl 6 (jävligt ofrivilligt kan jag ju säga) när lillen kom och väckte mig. Han hade försökt göra frukost själv...
Oh my god säger jag bara. Grönsåpa, diskmedel och oboy i hela köket! han hade sölat och skulle försöka städa upp själv, tog en halvtimme eller nåt för mig att städa upp röran. Kylskåpet stod på vid gavel och han hade öppnat en gräddfil för att käka och testat den delikata blandningen oboy och slumpen i en öl blandat i en skål...
Nu sitter jag här och väntar på hans parents ska vakna så jag kan gå ner och sova! Tandkräm över hela tröjan efter oenigheter i tandborstandet...

Visst älskar min lillebror över allt annat och han är helt underbar (för de mesta) men fattar inte hur fan folk orkar!

Skulle ni palla ansvaret och arbetet tror ni?

Barn är ju nödvändigt men tror man blir olyckligare. Eller de är rättare sagt bevisat i en undersökning. Däremot visade desig att barnbarn gör en lyckligare. Antagligen för man slipper allt skit omkring och bara träffar dom då och då och slipper sömnbristen, gråten m.m m.m

gah skönt o skriva av sig

peace


"Peace and Love"