Kär över internet...
Det här är något jag tänkt på. Tror ni att man kan bli är i en person över internet? Och om man blir det, är det verkligen personen i fråga man är kär i, eller är det så som man (kanske vill) tolka den? Man har ju inte träffat den. Grejen är att förut träffade jag en kille, som var tillsammans med en tjej i USA, sedan kanske något år tillbaka, och jag tror inte ens att de hade träffats. Tror ni det går? Eller är sådan kärlek bara en självskapad illusion? Och är det dumt att tillåta sig själv bli kär över internet, då det är så mycket svårare att få förhållandet att vara, och alla människor behöver fysisk närhet? Va tror ni?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen! Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
jag tror att det kan gå, men att det oftast inte gör det
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag tror inte att man kan ha ett bra/stabilt förhållande med någon som man bara träffar över nätet utan att ses i de verkliga livet... alla söker närhet, fan ska du kramas med modemet eller??? hmm ang att va kär, det är ju mest en kännsla, så visst du kan säkert va kär... men att ha förhållandet enbart över nätet... no no...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Men det jag mest undrade över är, hur vet man att man verkligen är kär i personen vid andra sidan skärmen, eller bilden man föreställer sig vara personen på andra sidan? Hur ser man skillnad?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Kärlek är ju bara att en signalsubstans utsöndras när man tänker på en viss person. Så "självskapad illusion" eller äkta kärlek är nog ekvivalent. Ivf den sortens kärlek du menar i tråden. Det var möjligt för mig att bli det. Jag tror också jag skulle kunna bli det igen men det lär nog inte hända.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAOOOO Du känner av det på samma sätt som du gjort om tjejen bott granne med dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
JAOOOO självklart kan man bli kär över nätet. man kan bli kär i vad som helst, så varför inte en idé?
junkgirl faktum är väl att det oftast är just själva "grejen" man blir kär i , inte personen . ( nu snackar jag inte långvariga saker här.)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
fimp F21 jo, precis. det är väl därför många förhållanden tar slut när man inser att det bara var fjärilarna i magen man var ute efter och de flugit sin kos.
Min bror blev kär över internet, träffade tjejen och nu ska de gifta sig nästa sommar. så det funkar allt...
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
jag tror att det kan gå, men att det oftast inte gör det
Kär är fan ett väldigt starkt ord, tror inte man kan bli KÄR i någon över internet, men jag tror att man kan finna intresse hos personen, en liten crush som kan bildas till kärlek när man träffas. Det är nog att man känner att man får speciellt mycket uppmärksamhet av en person man inte känner, och så börjar man bilda fantasier hur den personen är och hur det skulle vatt i ett förhållande osv med personen, tror nog man blir väldans nyfiken.
http://www.homage.nu/
Jag anser att man är inte kär förens man haft fysik kontakt. Är nog mer en crush som maniack skrev.
Leker live eller?
* fysisk , :p
Leker live eller?
Är inte all kärlek en självskapad illusion av en annan person?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
En crush är väl typ samma sak som förälskelse? Det är inget överdrivet avancerat så att säga? Att vara kär är väl att vara förälskad? Det behöver ju inte vara äkta kärlek liksom?
JAOOOO äkta kärlek handlar om att älska varandra. det är itne alls samma sak som att vara kär. att vara kär kan utvecklas vidare till att börja älska varandra. jag anser f.ö. att om man väl börjat älska någon så slutar man aldrig att älska den personen. sen kan ju folk ändras så att de inte längre är samma personer som man började älska, men det är en annan historia. ^_^
Varför känner jag att du på något sätt säger emot mig fastän det där går ihop med det jag skrev? :S
Varför skulle man inte kunna bli kär i en person över internet? Tycker det är rätt självklart att man kan bli det. Sedan om man trivs med personen i verkligheten är en helt annan sak. Personligen brukar jag bara bland in ordet "kär" när det är något ömsesidigt. Fram tills dess är det mest ett intresse eller förtjusning av personen i fråga. Men hittills har jag varit nöjd över de flickor och pojkar jag träffat över internet även om det aldrig blir på samma sett sedan. Vill även varna för att man i mångt och mycket förlorar den relationen man haft över nätet om man väljer att träffas irl...
JAOOOO jag vet inte. ^_^
Jag träffade en tjej på aftonbladets chat, vi va tillsammans i 3 år sen. Man får ju fan en bättre uppfattning när man börjar med att prata, blir inte lika mycket utseende fix då.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Jag träffade min kille på internet. på whoa's chat haha
tror att man blri kär i den ma ntror personen är, såsom den verkar är ma nuppfattar va den skriver över nätet o så. om ma npratar i telefon oxå så är det ju lättare o höra hur personen är tycker jag.
Princess_S: Precis, det är ju nästintill omöjligt att bli kär i en persom begår fyra stavfel på två meningar =)
Fan, så händer det som inte fick hända. Person ska det stå, haha.
Junkgirl : WORD! :)
jag träffa min pojkvän på whoa... vi pratade på msn varenda natt sen börja vi ringa till varann.. sen åkte ja dit..och nu bor vi ihop o e förlovade.. allt e möjligt :)
fast egentligen är man bara fäst vid subban. hahahha!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
det var en som påstod att han var kär i mig över itnernet, jag har dock svårt att tro att det avr sant,
media.. men om du e så fäst vid subban så e du nog lite kär .. hehe =)
Visst går det att vara kär över internet.. men att sedan va kär i verkligheten är nåt helt annat. Att bli kär via internet är ganska bortkastat, eftersom det är att börja om från början när ni träffas IRL. Så har det iaf varit för mej ganska många gånger.
Media, du e ju därimot kär i alla du snackar med på internet.
men vafan, det är ju EN sak att snacka med någon på nätet och bestämma sig för att träffas och SEN bli kär.. då går de ju som normalt bara det att man inte fick kontakt irl första gången.. sen vettefan om man kan bli kär i någon man snackar med på t.ex. msn via whoa, pa eller lunar.. intresse och en crush som många har sagt är ju troligt men att bli kär i någon man inte ens träffat - det har jag svårt att se framför mig skulle funka..
Jag tror man kan bli förälskad i ett utseende, beteende osv över internet, men defenitivt inte kär. No way
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
skumt det där...jag trodde inte det. har aldrig varit det och fattar inte hur man kan bli det.... men nu ska min kompis killes kompis åka på kryssning med en brud från nätet och sen ska de gifta sig...har ställt datum och allt. och de har inte träffats ännu... :S och min kompis i sig fick kontakt med sin nuvarande kille via nätet..men det va nån kombination med att de sett varandra i skolan. ärligt sagt vet jag inte längre... sj tycker jag att det är stor skillnad på irl och nätet...en kille jag tyckte var allmänt konstig och dum i huvet på nätet, mötte jag sedan av en slump via en kompis och det visade sig att han var världens mysigaste kille... kanske är internet mer ett ställe där man får upp intresset för någon och inte blir kär? vad vet jag...
Delam tange barat
mfs: just därför skall man tala i telefonen istället :P lol nej men seriöst...träffade min pojkvän på nätet, så man ka nvisst bli kär i folk som trycker på fel knappar :P o vi har hållit ihop i 2 år o 7 mån nu =)
Princess_S F20 avstånds kärlek?
http://www.homage.nu/
jo
Har inte tänkt att sitta och fundera över hur det kanske är, jag vet av erfarenhet att det går att bli kär online och få det att fungera irl. Träffade min fru via nätet som bodde i USA, efter 2 års chattande blev vi tillsammans, åkte dit och såg om det funkade vilket det gjorde och ett år senare flyttade jag dit och gifte mig, så här nästan 2 år senare kan jag säga att det funkar jättebra. På det stora hela är hon ungefär som jag trodde, lite anorlunda visst men..... Tror att ärlighet och tillit är det absolut viktigaste i ett långdistans förhållande, har man inte dessa 2 saker kommer det inte fungera.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com
JAAAA det går det går ask me I know. elel rKÄR o kär men man kan bli typ jävligt intresserad av en person man träffat på nätet.. o i mina fall hehe har det fan alltid blivit bra av det. nåja nästan i alla fall.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."
det känns som att JAOOOO gått och blivit kär över nätet.
tro mig d går
de hundra första åren är värst
kärlek är bara ett påhitt
känns som det är svårt att bli kär över internet, däremot kan man bli jävligt intresserad.
Yeah!
Tror det där med net-crushes är j-vligt lätt hänt under puberteten.
jag blev kär över internet (typ), fast jag ville inte riktigt erkänna det förrns jag träffade personen. man ville ju inte verka som en tragisk jävel. men vi är ihop fortfarande efter 3.5 år...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
helt omöjligt!
Signatur får rum här
det går. jag träffade mitt ex genom nätet. jag var typ kär innan vi sågs och jag blev upp över öronen när vi träffades. det höll i 2 år. inte fy skam.
jorå. och bilen gå bra?
har en polare som blev kär över internet och sen ihop med tjejen också. så det funkar tydligen..
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
höghus P17 Eller också så är ju faktiskt DU min kompis... Intrigerna tätnar...
vet om en kille å tjej som vart kära med en bodde i london sen träffades dom å e gifta en idag säkert 5-7år lr nåt nu
Don't Give Props To The Devil