I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-07-27 16:00

Dödsstraff

Ibland brukar jag fundera över varför mord begås i huvudtaget.
Vill man mörda någon bara för att känna den där spänningen i kroppen? Eller rent utav mörda någon i hämnd? Eller är man en "hitman" som mördar för pengar?

Mord är mord - spelar ingen roll vilken orsak mördaren har.. ändå mord.

Tar man någons liv, eller flera liv, tycker jag man inte förtjänar leva.
Dödar man - Dör man - det tycker jag borde vara en kodex som alla människor borde ha i ryggmärgen, även länder som inte använder sig av dödsstraff.

Psykopat som hör röster, ok det är lugnt han/hon kommer undan, det var OK att han/hon mörda den där lille 5-årige pojken..

VA?! Psykopaten är fortfarande en människa, han/hon har ingen "licens för att döda"? Ska det vara acceptabelt att döda om man är lite skruvad
i huvudet? NEJ!

Jag döda honom/henne för att Gud sa till mig att jag skulle göra det.
... - Är det en psykopat som talar? Eller en skarpt troende person?
Nja, räcker med att han/hon spelar psykopat så skulle han/hon slippa sitt dödsstraff.. Då blir han/hon inspärrad på sitt trygga mental-sjukhus.

Varför inte börja med dödsstraff i Sverige?
Jag är trött på att Sverige ska vara så försiktigt neutralt, fan, det är ju orättvist. Sverige är mesigt, visa vart skåpet ska stå. Lite förändringar, tack!

Om vi säger att en Amerikansk medborgare begår ett mord i Los Angeles, vips han/hon blir avslöjad.. antingen får han/hon livstid, eller dödsstraff, beror på hur mordet utfördes.
Samtidigt finns det en svensk medborgare här i Stockholm som får för sig att skära upp strupen och stycka en 14-årig flicka - han/hon får livsstid - han/hon tog en annans liv - inget dödsstraff, mördaren är ju svensk förstår du väl?

Är det rättvist? Ska mördare från olika nationaliteter behandlas olika? NEJ!
Dom är fortfarande människor, men dom är människor som tagit andra människors liv.

Antingen ska dödsstraff finnas i alla länder och städer, eller livstid för alla.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.