Känslan att dö...
(Vet inte om en sådan här tråd har lagts upp förr,) men är det bara jag som undrar hur det skulle kännas att dö? Och nu menar jag inte att jag är självmordsbenägen eller att man måste vara det för att undra. För det behöver man väll inte? Hur tror ni att det känns? Jag tror att det känns som en befrielse på nått sätt, lätt helt enkelt. men vem vet? skenet kan bedra...
Det beror ju helt på hur man dör.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
hoppas fan att det är en lång mörk tunnel med ett ljus i andra änden. där står en ängel och säger att "ja, alla kommer till himlen, men du har varit lite taskig, så du får lite välbehövlig spö först." det tycker jag skulle vara grymt.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
skenet kan bedra.. varför inte bara testa en ynka gång, för att se hur det känns? kom igen
fråga någon som fått hjärtstillestånd och återupplivats
•pave paradise•
Jag tror att man instinktivt vet det. En lugn vetenskap helt enkelt. Kankse man 1000delen innan man dör vet vad som väntar också, vad vet jag? =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Jag har drömt att jag har dött så många gånger nu, och på så många olika sätt att jag nästan vågar säga att jag vet hur det känns att dö. Hehe, för det är samma känsla varje gång. Precis när man är i den där sista millisekunden påväg till döden så är det mjukt och fint, oavsett all dödsångest man känner innan och hur ont man än kan ha av vad det nu var som tog kol på en. Jag hoppas iallafall att det är som i mina drömmar, för då behöver jag inte vara så orolig :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vardagsfilosofi, sjävla döden känns nog inte...är nog sakerna innan som är avgörande..
((MAAD))
Man ska inte gräva för djupt isånt här. Vi kommer alla få reda på svaret någongång. Så ha inte för höga förväntingar eller tvärtom. RIP på er alla i förväg. (detta lät som en sån sekt som dödar varandra, haha)
Dark Helmet: Did you see anything? Colonel Sandurz: No, sir! I didn't see you playing with you dolls again.
Finns mycket böcker med sånna som har berättat om tunneln osv. Jag tror på himlen i alla fall, verkar gitt :)
Dark Helmet: Did you see anything? Colonel Sandurz: No, sir! I didn't see you playing with you dolls again.
Dels så känner jag ingen som är död (inte för att man behöver känna personen i fråga..men ändå), och ingen som har fått hjärtstillestånd och upplivats igen, så just den biten kan bli lite svår. Och ja, det är klart att det beror på hur man dör, självklart. Men jag tycker att på ngt sätt så borde nån känsla spela in i varje dödsfall... eller?
Först känns det som du får paniiik, sedan kommer befrielsen. Det är ej skönt att dö, inse!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Klart det kan upplevas som en befrielse och vara en lättnad att dö La_latina, vid långvarig sjukdom med svår smärta t.ex. Tror jag i alla fall.
spliff macht frei
jag vill vara medveten när jag dör, jag vill veta att nu dör jag och jag vill känna att jag dör. Inga smärtstillande medel eller ett skott i nacken. Man dör bara en gång i livet och då ska man fan uppleva det med alla sina fungerande sinnen också!
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
La_Latina hur kan du veta det? :/
Den mörka gången med ett ljus i slutet kan väl förklaras med att hjärnan frigör ett hallucinogent ämne som kallas DMT i kroppen, som gör att allt känns skönt o mysigt innan man dör. DMT kan man förövrigt röka också.. lär va skojj, så ni som vill veta hur det är att dö, prova det
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
min f.d. polare som höll på att få skallen krossad av sin pojkvän beskrev det som att "allt blev pastellfärgat och jag ville bara sova." det tror jag kan stämma rätt bra.
Ja, det finns många teorier.. Spännande. För man kan ju aldrig riktigt veta. Vi ses i himmelriket, då vet alla :)
-Ubers- Hur farligt är det? Sugen på att bli väck
coockie : Därför jag har drunknat nästan.. scary!
coockie F1 Vad väntar du på. Upp till bevis,, Hejdå!=)
jag tror att det är nå slags befrielse känsla precis när man håller på att dö, om man accepterar att man ska dö. ifall man blir hysterisk o panikslagen då är det kört
det är en härlig känsla precis innan man dör jag har haft en sån där nräa döden upplevelse och sen har jag drömt flera gånger alltid samma starkt ljus musik och totalt befriad från allt vad smärta och ont heter
jag har vart nära att dö en gång, i tsunamin i asien, jag var i thailand, var några sekunder från att dö, och det är sant, kändes lcykligt och befriande, rädslan dödade allt annat tror jag, inga tankar alls, bara lugn.
jag tror att det är världens bästa känsla.. nått måste man ju liksom få som belöning för att man står ut med den här skiten.
La_Latina Hjälp, vad läskigt :|
odditee P22 hur kan du lova någon det?..e du död eller?..
en död moderat är en bra moderat
jag hoppas att man inte stannar i kroppen.. Jag vill upptäcka nya saker efter min död.. eller säger man under min död? death may be better than life? who know? jag är nog inte rädd för att dö, jag vill bara inte.
jag tror jag vet hur det är att dö. innan jag någonsin kysste någon, så drömde jag att jag gjorde det, och det var precis som i verkligheten. när jag var oskuld så drömde jag att jag hade sex, likadant där. jag har flera gånger drömt hur jag ligger döende och precis när det är påväg att brista så kommer jag tillbaka till medvetande igen. känslan är ungefär som.. om att sakta dras ifrån verkligheten tills den bara är en liten ljus fläck på synfältet för att sedan försvinna, hörseln blir grumlig och väldigt skarp, och allt ljud ekar i huvudet.
Skulle lätt ta ett anbud om att få dö på olika sätt och sen färdas tillbaka i tiden med vetskapen om hur det kändes och vara levande igen. Vissa skulle vara uteslutna men typ drunkning är en. Bli sprängd i bitar en annan.
Ahaaaa, haha, lätt, får väl bita ihop de få sekunder det gör ont, pistolskott i skallen är en annan klassiker, =)
fy fan här får man dödsångest
jag vet inte om nån här har upplevt samma sak men ibland eller rättare sagt rätt ofta så brukar jag ibland när jag lägger mig eller bara vila så helt plötsligt kan jag inte röra på mig eller andas man ligger och pustar och det får en att känna att din tid är inne Rikigt läbbigt :D
Tjejer och killar ni är alla under 30 och tänker redan på döden / kännslan att dö! Ni alla kommer få veta det, ha tålamod! Själv tror jag ingen kommer bli besviken! =) Föresten fick massor ut av ryssningar av att lässa era kommentarer... =P
Toenic P14: hur mår du egentligen
Som när man är på väg att somna....
Vad spelar det för roll hur gammal man är när man börjar fundera på döden? Vi kan ju lika gärna dö i morgon. Eller hur?
hugo: inte direkt deet jag menade. saken är den att känslan har alltid varit exakt som i verkligheten. jag drömmer ofta saker som sedan visar sig vara exakt som jag föreställt det i drömmen.
har drömt om att vara döende, kände bara ångest, men att dö på riktigt tror jag precis jag vet hur det känns. typ förblöda har jag en så klar uppfattning om hur det skulle kännas att det måste vara så, och det är skönt
http://www.kommandot.se/wp/
Vad som händer efteråt kan väll inte vara nått som är mer farligt än det liv vi lever nu? Eller? :/ knappast.
Torde kanske vara typ samma sak. på tal om livet och döden så såg jag på andarnas makt igår. Om ngn brukar se det, så tror jag att sånt där stämmer. Själar lever vidare och stannar för att bo i vissa hus. Eller kanske i alla?
tror att man direkt ser allt från den andra sidan och alla frågor man har om döden och liknande är helt plötsligt självklara. är det meningen att man ska dö i ett ögonblick har jag hört att själen lämnar kroppen en kort tid innan dödsfallet, så att själva händelsen betraktas snarare än att man upplever "det sista ögonblicket". är det inte meningen att man ska dö får man bara en jävligt läskig eller livsomvändande upplevelse. eller nått, den rullade som slank nyss kan ha nått med slutsatsen att göra.....
ska vi brutalas vid?
vad tror ni händer efter döden?? Man ruttnar bort i myllan? Ngt annat lär ju knappast hända...
jag drömde en gång att ja fick nått spetsigt in i min rygg och ja dog, det var typ lugnt men ja var jättledesen och ja fick se igenom mitt liv på en sekund, ja, jag har väl sett för många filmer med klyschor o.s.v hehe men det kändes så verkligt.
Känner en snubbe som dog av överdos men återupplivades.. Han tyckte att det var coolt och skröt mycket om det och berättade att han kände sig odödlig på något vis.. Själva dödsögonblicket kunde han inte minnas.. Gissar att det oftast är som när man somnar, alltså man märker inte när det händer utan bara dåsar in typ.. Hursomhelst dog han några veckor senare i ännu en överdos.. RIP..
Mangofrukt : Efter tillräckligt många liv och när du har lärt dig vad du skall... då kommer du till evigheten... Förövrigt så vill ja kremeras om nu Gaia råkar ha rätt! haha (fan får panik med tanke på att ligga i jorden och ruttna, även fast I will not remember a thing)
Ja, skulle vara lite läskigt att veta att när man är död måste ätas upp av maskar.. :S KREMERAS is the shit.