I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag lyssnar men jag hör inte?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-07-02 20:23

Jag lyssnar men jag hör inte?

HÖR ni verkligen det ni lyssnar på?

Ex. Jag lyssnar på nån låt...och musiken går ba rakt igenom skallen, jag HÖR den inte längre! Liksom det finns ingen mening längre, värsta skittexten och det spelar ingen roll, jag kan lyssna iallafall... reflekterar inte över innehållet längre. Musik betyder inget längre! Varför? Hur kunde det bli såhär? Är det såhär för er med?

En annan grej jag upptäckt, nån snackar med mig och jag svarar och har värsta dialogen..men sen kommer jag inte ihåg vad vi snackade om! Helt lost och måste tänka efter och känner mig helt konstig.

Och igårkväll när jag hade lagt mig, knackar morsan på min sovrumsdörr och frågar om jag tagit upp tvätten från tvättstugan, JA! säger jag. Men jag hade inte tagit upp tvätthelvetet! Och idag när hon frågade mig vart tvättkorgen var hade jag ingen aning! Och då frågade hon ännu en gång ifall jag tagit upp tvätten, då sa jag att jag hade glömmt :S Så sa hon, "men du sa ju igår att du tagit upp den" VA!? jag minns inte att jag svarat eller ens hört frågan!

Vad är detta?, jag hör inget längre, jag är helt inne i mig själv. Detta har hänt hur många gånger som helst nu! Och jag har börjat glömma en massa skit också!


Vart att det blivit såhär, vad kan jag göra åt detta!? :S