I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur högt värderar ni er själva?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Arrangör

2005-06-30 13:36

Hur högt värderar ni er själva?

I min värld är det jag själv som är den absolut viktigaste personen, menar nu inte att jag tycker jag är mer värd än andra alla men i min värld är jag som är viktigast, fast inte sjukt mycket viktigare än andra, men fortfarande viktigast.

För mej känns det ganska självklart att tänka på det här sättet, man lever med sej själv 24/7 och om du inte bryr dej om dej själv, vem ska då göra det, självklart kan det finnas andra som gör det också men det är viktigt att ta hand om sej själv också för att leva ett lyckligt liv tror jag.

Självklart finns det undantag då även jag skulle kunna sätta andra framför mej själv, t.ex. om jag skaffade en unge. Finns säkerligen andra situationer då jag skulle sätta andra framför mej, men i det stora hela är det fortfarnade jag som är viktigast.

Anledningen till att jag skriver detta var att jag snackade med en snubbe som sa att han alltid tänkte på sej själv långt efter att han tänkt på alla andra. Detta lät helt absurt för mej och antingen så var det det eller så var det bara skitsnack, vad vet jag..

Men säg vad ni tycker och motivera er bra! :)

"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer