I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finna kärlek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-20 23:38

Finna kärlek?

Alltså var ska man träffa nån att bli kär i?

Skolan? Nej det är sommarlov.
På partyt? Här är alla fulla och oseriösa, det funkar inte.
På snabbköpet? Man kan ju hoppas.

Allvarligt, kör inte med nått "när du minst anar det". För jag vill vara käär.

Tackhej.

2005-06-20 23:42
på whoa.. =)
nejmen seriöst.. träffar man nån så träffar man nån.. jag tror inte man ska leta för hårt på folk att bli kära i.. för då brukar det ofta inte vara så bra folk.. man blir kär i den man blir kär i.. o det som händer händer.. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-20 23:42
ojdå.. nu kanske jag körde en sån där när du minst anar det.. sory. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-20 23:43
ledsen att säga det, men att döma av vad jag sett så är det ingen ide att anstränga sig, att lete.
det bästa är att bara tagga ner och sluta leta, det kommer när det kommer.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-06-20 23:43
kärleken finner dig
Upp med tummarna!

2005-06-20 23:44
men kolla: om man träffar tillräckligt med folk så möter man tillslut någon att falla för. Men jag träffar fan aldrig folk?

2005-06-20 23:44
Åååååh vad fina alla är! Gå till något ställe som intresserar dig, leta efter en söt pojke, diskutera dina intressen med honom.. love!

2005-06-20 23:46
Enligt min erfarenhet letar man efter någon när man inte är nöjd med sig själv...kan det vara så?

Om så är fallet...fall back, do you

2005-06-20 23:53
lil_lis F16
hmmm.. men alltså.. haru inga kompisar som har killkompisar. typ styr upp grillkväll eller nått.. Men om du söker efter folk att bli kära i så blir det lite påtvingat.. sök bara efter folk att ha roligt och umgås med..

2005-06-20 23:56
Ja, jag går inte runt och försöker bli kär i alla, men problemet är att alla mina killkompisar är boooring och jag kan inte bli kär i folk som stöter på mig känns det som, nått där inom mej är helt rädd för kärlek jag kanske har dåligt självförtroende?..

2005-06-20 23:58
lil_lis F16
Men försök inte bli kär.. även fast det känns svårt så tror jag du skulle få det bättre att försöka att inte bli kär.. dvs vara nöjd med dig själv och leva ditt liv och vara nöjd med ditt liv.. inte hela tiden söka efter någon annan.. för jag tror ofta man kan stöta på fel personer om man letar för mycket..

2005-06-20 23:59
taofistisk P0

varför nynnar du på den läskiga hippie-bokstunds-melodin?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

men problemet är att alla mina killkompisar är boooring och jag kan inte bli kär i folk som stöter på mig känns det som

ja så va d för mig me. men sen så blev en killpolare helt plötsligt rätt så intressant å het... så ja, d kan hända dig me :P
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

Ett bra tipps nu i sommar är ju att spana på stranden efter någon =)

2005-06-21 00:22
taofistisk P0: Du gillar den låten va? =)

2005-06-21 00:42
kärleken finner dig

eller så gör den det inte. mindre chans att den gör det.

2005-06-21 00:46
Men man kan ju inte gå och lägga sig under nån sten och bara vänta på kärleken, det funkar ju inte.

2005-06-21 00:57
lil_lis F16

Har du alltid känt så här eller har din omgivning börjat hitta folk medans du känner "jaha, skall jag aldirg träffa nån"?
Eller du har kanske aldrig varit riktigt kär, eller du har alltid känt så här? berätta..
http://www.homage.nu/

2005-06-21 01:07
Allvar, jag känner att alla andra bara försvinner och får massa fina förhållanden medans jag bara är kvar helt ensam med mitt fjortis-kärleksliv som aldrig funkar.

2005-06-21 05:16
bara att slå mig en pling vettu;)

2005-06-21 05:25
Vänners kompisar kanske..

2005-06-21 07:02
typ som mantis säger.

på krogen är man bara en idiot o det är inte så fräckt.

2005-06-21 11:54
som sagt så kommer det när det kommer. går inte att jaga den.
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2005-06-21 19:41
alla här verkar tycka att det är en självklarhet att finna kärlek?

det är det verkligen inte.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-06-21 21:40
Wow, nu ändrar jag uppfattning direkt.

På snabbköpet? Man kan ju hoppas.

Idag blev jag kär för andra gången i mitt liv, tror jag. På Lidl .
Ja, hon jobbar tydligen i kassan där (stackars flicka)... dock inte den kassa jag gick till för jag såg inte henne först...

sen slängde jag en blick över, och.. ojdå.. (!!) Några sekunders ögonkontakt, nån halvminut totalt...
Och nej det var inget "vad snygg hon var då", såna ser man ofta... obeskrivbart.

Kärlek vid första ögonkastet har fått en ny innebörd för mig (fast troligtvis inte för henne, tyvärr, men man får ge det en chans! :P)

Nej jag har ju inte snackat med henne eller nånting, men jag är kär i hennes utstrålning eller nåt sånt.

Nu var ju detta tyvärr bara halvvägs på vägen till kärleken. Hon får ju komma och möta mig också!

För övrigt, nån som har några tips på hur man får kontakt med en som jobbar i kassan, på ett ställe jag aldrig handlar på (detta var ett specialfall). Kan ju inte gå dit och köpa massa skit bara för hennes skull :P

Bara se vilket intryck hon gjorde, jag har skrivit ett långt inlägg här om det t o m, haha

2005-06-21 21:48
suntzu

jag har fan också funderat på det där... man kan ju inte prata när man står där eftersom hon förmodligen kommer vara stressad och inte ha någon tid över... det där e fan svårt let me know om du kommer på det.. finns en grymt söt tjej vid netto där jag bor i Lund men det längsta jag har kommit e typ trevlig helg och hon sa detsamma. haha jag e värdelös :D
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-06-21 21:49
spoom

nej party är för ytligt.. ointelligenta konversationer och du vet inte vem du ger dej in mot..

2005-06-21 21:51
Haha, shit man får absolut inte bli nån vanlig kund som kommer varje dag osv... då blir man ju "kunden", bah :D

Nej, bäst är att INTE gå dit, utan försöka träffa henne i nåt annat sammanhang.

Dock finns det ett problem där. Jag har aldrig sett henne innan, och hon ser ut att vara lite över 20. Hon snackade inte som om hon var härifrån heller.

Kan bara dra en slutsats av detta: Hon går på den nya högskolan här. Och jag har inte kontakt med en enda BTH:are här. Vad fan gör man :]

2005-06-21 21:52
Varför skulle man inte kunna snacka i matkön? Det är ju det som är halva tjusningen, oavsett om det är en ful gubbe, pensionärkärring eller en fräsch preteen.

2005-06-21 21:57
devv

om du syftar på suntzus problem så jobbar hon ju i kassan kan bli lite stressigt.

suntzu

sök in på bth istället för lund då :P

2005-06-21 21:59
Äh, om han handlar mkt är det ju ett helt ypperligt läge, bara han har med sig en polare som kan packa åt honom. Då kan han stå och lägga upp varor, lägga någon kommentar och bara fiska ögonkontakt / leenden. Shii play it, man lever bara en gång.

2005-06-21 22:02
devv P0

Hehe jo, men det funkar ju inte så.. det är ju nästa kund direkt liksom. Väldigt osmidigt läge, tyvärr.

shunare P22

Haha nej jag offrar inte min framtid för en tjej jag sett en gång :)

2005-06-21 22:06
suntzu

hhahahaha

2005-06-22 01:54
Du kan få kärlek av staten, om du är snäll.

2005-06-22 16:37
Liyah F18
hehe de e bra.. de e så man ska tänka. =)

2005-06-22 18:47

Första tjejen jag hört som försöker hitta sin kärlek.. o d med att sluta leta.. d e bara bullshit.. e trött på att alla bara säjer d hela tiden.. o d e surt att alla tjejer bara ska stå i hörnet o se snygga ut tills d kommer en äklig kille o ska ragga på dom.. o jag tycker inte att man ska lyssna på andra när d gäller ens privatliv :P hmm, så ta inte d här som ett råd.. haha

2005-06-23 10:16
INTERNET.

funkade för mig :P

2005-06-23 11:11
jag håller med elmo suntzu..

skinnväst och vattenkammat hår, sen går du upp i kassan o bara frågar: "ursäkta om jag stör i kassarbetet, men har du lust att....." så får du välja nått nice där.