I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tankar om kärlek

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-06-12 01:28

tankar om kärlek

Hallo allihopa

Jag ska inte förneka att detta är ännu en "jag har problem med kärlek och behöver hjälp" tråd och även om jag tycker att mitt fall är unikt så är det antagligen inte det. Men jag kan behöva höra vad ni med erfarenhet har att säga.

Det är så att jag och min flickvän var ihop i ca 1.5 år och vi hade det verkligen jättebra i alla aspekter, vi var jättekära och allt sånt. Emot slutet började hon bli lite tjurigare av sig men det var inget farligt alls, 95% av tiden var vi glada som vanligt. En dag sa hon att hon inte visste om hon älskar mig längre, att hon känner sig för ung (17 år) och vill vara fri. Det kom som ett bombnedslag för mig, rätt ur en öppen himmel. Jag har försökt att "vinna tillbaks" henne men det blir bara värre då. Hon tycker om mig och jag betyder mycket för henne säger hon.

Tror ni att kärleken bara kan sluta så? att det en dag bara tar slut helt plötsligt. Det känns helt sjukt att jag kan tycka om henne så mycket men att hon inte känner likadant längre när allting var bra.

Det är bra om folk med erfarenhet inom området svarar. Ni kanske har varit med om någonting liknande.
Alla svar är välkomna.

ha det bra, godnatt

---___---___---___---___

2005-06-12 01:41
Hände ju i Eva & Adam (tonårsfilmen), men de blev ihop igen tror jag?
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
Graffare

2005-06-12 01:47
jag tänker så här..har en människa slutat älska dej har han/hon aldrig riktigt älskat dej överhuve taget..

men jag är världens största pessimist också...
http://beltontorsk.tumblr.com/

2005-06-12 01:53
GreAt_rEtarD , antagligen är du de.
Fcee!

2005-06-12 02:16
great retard okej du har ganska fel
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2005-06-12 08:18
Jag tror inte hon slutat älska dig, men antagligen har hon inte känslorna kvar för dig längre.
Sånt händer varje dag! Många gör slut eftersom känslorna försvunnit. Jag tror inte att det kom som en blixt från klar himmel heller, hon har bog funderat på det ett bra tag. Du säger själv att hon har varit tjurig.. Kanske för att hon funderat över detta?
Du kommer över det så småningom. Försök inte hålla fast i henne om hon inte vill. Försök acceptera och gå vidare.

Sen finns det olika älska förstås. Hon kanske inte älskar dig som i kär längre, utan bara som person.
För har man en gång älskat tror jag att man gör det för alltid. Det finns förstås omständigheter som förvandlar älska till hat, men det var nog inte så denna gången.
What we do in life echos in eternity.

2005-06-12 10:26
Jag tror inte hon slutat älska dig, men antagligen har hon inte känslorna kvar för dig längre.

Snickerisnack.

Att "känslorna försvunnit" betyder oftast att hon är kåt på någon annan. Hon har varit med dig i 1½ år, känner sig ung, vill känna sig fri, vill ha samlag med andra killar för att se hur det känns.

Sorry, men så funkar det idag.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-06-12 11:33
tngsten P21
Jag har gjort slut flera gånger för att känslorna har försvunnit, inte för att jag varit kåt på någon annan.
Tror du att alla som gör slut är kåta på andra?
Lite trångsynt ?

2005-06-12 12:23
Man kan inte förvänta sig att man ska träffa den man ska dela hela livet med när man är 17. Jag tror det är livsfarligt att vara ihop med någon konstant från att man är så ung. Ibland måste man bara vara för sig själv, och speciellt när man är så ung. Det kanske är sorgligt, men alla olyckliga kärlekar går över förr eller senare. Bara att bita ihop och må dåligt ett tag.
shake it!

2005-06-12 12:37
slic-ATL

jag känner igen det där så hårt.

som nån annan sa så är hon nyfiken på världen, och förlåt mej, men den erfarenheten jag har av tjejer så betyder det hon sa att hon aldrig egentligen älskade dej.

det bästa du kan göra är att komma över henne... försök inte vinna tillbaka henne för du kommer inte lyckas, hamnar man i underläge så är du uträknad från början så det är ingen idé att försöka vinna någon när du väl är i underläge.

Är du verkligen desperat på att få henne så prova denna taktik, den kommer gå hem det kan jag lova: bete dej som att du skiter i henne, fixa en ny flickvän så snabbt du kan och låtsas som att du inte bryr dej helt enkelt.. hon kommer komma tillbaka snabbare än blixten. Men då är frågan om du verkligen vill va med en tjej som är så jävla primitiv i sin hjärna, jag tror att du själv kommer att inse att hon inte är värd någonting då.

kärlek är nånting fett komplicerat.. speciellt om man tänker för mycket... lycka till
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-06-12 13:15
Jag skulle inte komma tillbaka till någon jag dumpat om han bara sket i mig och skaffade ny. Jag skulle bara bli konfunderad över om jag inte hade betytt mer och det skulle säkert övergå i irritation.
Och vips så förlorade du henne..

2005-06-12 13:25
breaky_grl

hon kan inte vinnas tillbaka i vilket fall som helst, speciellt med en toffeltaktik.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Poet

2005-06-12 13:26
Tror ni att kärleken bara kan sluta så? att det en dag bara tar slut helt plötsligt.

Japp, det kan det. Tydligen.
Detta har hänt sen urminnes tider.
Tyvärr.
What I said, yo!

2005-06-12 13:33
shunare P22
Nej. Kanske inte.
Men jag skulle falla för toffeltekniken mer än "jagskitervälidig".

2005-06-12 14:40
breaky_grl F19

De flesta tjejer i din ålder fungerar väl inte som du gör.

Jag står fast vid min mantra: bitches aint shit.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-06-12 15:50
tngsten P21
Hm.. Kanske inte. Eller så har du träffat fel tjejer. De flesta jag känner fungear ungefär på samma sätt.

Nåja.. alla är vi olika, se till att träffa rätt tjejer istället:P

2005-06-12 21:16
Jag råkade nyss ut för typ samma sak.. :(

Men en sak ska jag säga dig; Nej. Känslor försvinner inte bara sådär...

Det kan dock bli så att man antingen tvingar sig själv att sluta
känna på ett visst sätt (då kan det ofta vara ngt annat som ligger bakom, i mitt fall så var det hennes ex som spökade)
eller så har hon känt så ett tag och säger det till dig först nu... (väldigt troligt)...
Vilket kan vara förståeligt eftersom hon kan ha försökt ignorera dessa känslor och Ville ha det bra med dig eller så!...
Sådant är knepigt...

Men en annan sak som är säker... Det är väldigt få flickor som är så pass mogna vid den ålder... och man ska nog inte klandra dom tycker jag,
vid 17 år så finns det mycket i ens liv som är aktuellt... det är ju allmänt känt redan; överallt hör man typ: "Ja, ungodmar vid tonåren vill ju testa på saker, inte känna sig tvingade till saker, vill vara fria, prova på saker o ting" osv osv...
så ja,,, nu blev det rätt så likt mitt fall.. så,, men iaf..

så.. hennes kärlek till dig är inte bortblåst! den finns där långt inne!
men den är inte tillräckligt mogen för att blomstra ut...
och när den väl är det, då kanske hon känner att du inte är vad hon söker... så i sådana här fall bör man inte hoppas...
hon tycker om dig massor! och har troligtvis känslor kvar för dig, fast hon försöker och vill inte ha det... för hennes egen skull,,, hon gör det för att hon själv ska må bra.. det har ganska så mkt med mognad att göra, och att hon som sagt vill känna sig fri...

.. så.. ja,, men bit ihop, det går.. det kanske du redan visste...
men jag visste inte det i mitt fall som hände nyligen -första gången... hemskt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-12 22:01
har previs hänt mig samma sak,. min killesa precis det din tjej sa efter 2 år...

det är evrkligen tungt. och jag förstår fortfarande vad fan han har gjort mot oss eftersom han fortfarande har känslor kvar. sånt här e verkligen skitjobbigt
Femme fatale

2005-06-12 22:05
Tror ni att kärleken bara kan sluta så? att det en dag bara tar slut helt plötsligt.

oh om duy visste hur många gånger ajg frågat mig själv det där.. herregud jag vill itne alls tro att det är så för så är det inte emd mig. har jag en g¨ng älskat nå¨gon och denne inte har svikit, varit otrogen eller dum så kan inget ändra p ådetta

för mig tar det tid att bli kär men när jag väl blvit det så är de fo real. tvärtom fäster jag mig emr vid personen i det att man delar emr och mer alltefter tiden går. ibland så slår det mig hur naiv jag är som tror att i ett samhälle som Sveriges lyckas ha kvar samma kille för evigt.

på det sättet älsakr jag lädnernas i Östass syn på kärlek och långvarighet.

hör ska man konsuemra konsumera konsumera, byta ut, nytt, yngre, bättre, smalare. dyrare, roliagare osv,.

det är bra att ha strävan men till vilken pris?
Femme fatale

2005-06-13 02:32
Nej kärlek kan fan inte bara sluta så där. Men kvinnor dem kan fan hitta på vad som helst, var nu en god man och gå och läs giftas 1-2

2005-06-13 09:01
Slic-ATL: Känslor kan ej försvinna på så kort tid nej.
MEn hon kan tyvärr ha tänkt på det längre än du anar... (därför hon varit tjurig)
Men ge henne ej hur mycket tid som helst... en månad högst! (om hon ångrar sig inom den månaden och du har frotfarande känslor.. go for it)
Men om du låter henne vela för länge så kommer hon göra så mot dig igen om ni blir tillsammans och hon kanske TVIVLAR igen... OM hon älskar dig.. så VET hon det... hon kanske inte bara är redo.. låte henne bli FRI... så kommer hon tillbaka om hon vill vara fri med dig istället för utan dig.

Man skall känna sig FRI i ett förhållande... (alltså om man inte har bestämt annorlunda så gäller det att hålla sig ifrån att kn*lla andra,kyssa andra, dejta andra)
Annars skall man vara fri men samtidigt respektera varandras behov. Om hon ej uppfyller de kraven DU har på en tjej.. Inse det nu isf... vil ldu vara med nån som ej känner sig fri med dig?
(hon skall la inte känna sig instängd ?)
eller känner ej henne, bara vad jag tror utifrån mina egna erfarenheter...

(är iofs inte rätt person att skriva i denna tråd just nu för jag är bitter sedan i lördags... om du läser detta så FATTA, jag tar ej skit längre!!)

Fan fast förhållande suger...

If ya don't GET hurt, ya gonna HURT someone...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-13 09:31
Man kan inte bestämma över sina känslor. Därför tror jag att hon inte älskar dig lika mycket längre.

2005-06-13 16:49
Amar

aah,, nice.. :) jag håller med dig,,, framförallt allt som stod efter första stycket.. Yes!

2005-06-13 21:30
Hon vill testa andra. Med andra ord: Ha samlag med andra.

Tyvärr. Svinen finns bland både killar och flickor.

Blao Blao

2005-06-13 22:17
Killar är jävla svin.. HATA

2005-06-14 14:08
alltså, det jag kan komma med från personliga erfarenheter är väl att man har två sorters känslor för en tjej/kille man varit tillsammans med så länge.

det ena är att man älskar personen - för den han/hon är, för vad han/hon gör & allt det där.
& sen att man är kär - attraktion, dom där "lite lättare" känslorna man har i början som hänger kvar men som oftast går över till att man gillar personen som människa lite senare.

tror att dom där "kortare känslorna" kan hänga kvar ett bra tag men att det är Dom som "tar slut" och inte det där "älskar"-känslorna..

vet inte om någon ens fattar vad ja skriver. fett konstigt :)

2005-06-19 00:37
va fan snackar ni om?
Det handlar inte alltid om att man medvetet försöker såra en person när man säger att det inte finns någon kärlek kvar. Det handlar heller inte om att man vill knulla runt.
Jag var med mitt ex i 3 år när jag kände att jag älskade honom mer som vän än som pojkvän. Jag trodde verkligen att detta var någon jag skulle vara förälskad i hela livet ut, så jag blev chockad och arg på mig själv när jag väl kommit fram till en slutsats. Kändes som att jag skulle lura både mig själv och honom om jag hade fortsatt.
Om det inte finns sådana känslor kvar så ska man vara ärlig om det istället för att sympati-anstränga sig för något som ändå inte kommer att hålla hela livet ut.
det har gått mer än ett halvår sen det tog slut och jag har fortf. inte knullat runt, för er som hade tänkt kommentera det.

2005-06-19 10:31
Själv så tänker jag lägga ner allt vad kärlek heter, orkar inte mera... Tycker bara jag hör "Jag har inte dom känslorna för dig"... från alla håll och kanter.. Eller är det bara jag som är negativ idag?

2005-06-19 13:36
soul_almighty

I feel you mannen. Man går in i väggen gång efter gång.

Jag skulle ha gått på date igår med en 10 poängs tjej (inte bara utseendet, utan även intellektuellt sätt). Det sket sej såklart hon berättade i sista stund att hon hade någon annan.

Men man är inte ensam, om det nu överhuvudtaget är en tröst.

2005-06-19 14:02
Pari

exakt som du säger. Det är skillnad på vad en tjej tror att hon vet, och vad hon egentligen vet.