I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnorna behöver kuk?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-06-02 17:46

Kvinnorna behöver kuk?!

Såg precis dokumentären ”könskrig” där man får se hur kvinnor och kvinnojourer har det/fungerar. Efter några riktigt klockrena tankekorn, så valde jag ut några. Bara för att hylla åsikterna och allt däromkring.


Gunilla Nordenfors, chef på en kvinnojour i Umeå.

”Alla män är våldtäktsmän, varje man vill våldta, varje man tanker på det, det är bara så att rättsystemet gör så att några väljer bort det”
– klockrent sagt, det är ett av mina största intressen. Jag brukar ofta tänka på hur jag ska våldta, hur jag ska förnedra en kvinna eftersom jag inte har några moraliska spärrar. Jag är ju man och det är ju så att vi inte har några spärrar eller moral, till skillnad från kvinnor. Om rättsystemet skulle bort skulle jag gå till den första svaga kvinna jag hittar och våldta länge och väl. Bara för att jag kan det.

”Nästan alla män brukar våld, nästan alla män vill bruka våld mot sin kvinna och mot andra kvinnor”
– Jag vill verkligen, alltid velat. Men jag hade lite otur och blev liten, jag väger bara 70 kg och i dagens samhälle är kvinnorna så feta så att jag är oftast mindre än dom. Så om jag skulle slå någon stackars kvinna skulle jag få dubbelt tillbaka. Annars brukar jag ständigt tänka på hur jag ska slå min fru som inte existerar (men när jag tänker på att jag vill slå min fru så brukar jag också inbilla mig att jag har en fru, hehe).

”Nästan alla män ser våld och sex som samma sak”
– Har ni någon gång ställt er frågan: Hur skulle sex vara utan våld och vad skulle våld vara utan sex? Erkänn du blev lite ledsen och tänkte ”men, de hör ju ihop :( vi måste ha båda annars klarar vi oss inte :(” direkt på sekunden?


Sedan undervisar Gunilla N andra flickor så att de ska hjälpa utsatta, får mer självinsikt och tänka i större banor. För att få veta sanningen om männen. Journalisten valde att prata med två vanliga flickor som hade blivit utbildade av Gunilla N och som hjälpte utsatta flickor.

Journalisten
- ”När ni tänkte på män förut, innan ni blev utbildade, vad hade ni för känslor...berätta”

Flickorna
- ”jo, vi var feminister då med, men man tänkte alltid ”han kanske är schysst och trevlig” sen umgicks man med män, även om man umgicks mest med tjejer”

Journalisten
– ”okej, vad hände efter eran utbildning, hur tänkte ni då? Vilka känslor hade ni för männen? berätta...”

Flickorna
– ”Jo, nu i efterhand när man ser en kille på stan så tänker man inte ”Han kanske är schysst” utan man tänker ”han är en kille som tjänar på att leva i detta orättvisa samhälle, detta patriark” och numera umgås jag aldrig med killar, eftersom jag trivs bättre med tjejer så att man kan vara sig själv. Jag var emot könsgrupperingar förut, men nu ser jag det som det enda rätta”


Som ni alla kan se, vilken insikt dom har fått. Det är bra att de har fått veta hur dåliga män är, om hur taskiga och dumma dom är. Dessa stygga pojkar förtjänar inte att leva. Man kan ju se att skillnaden är markant åt ett positivt håll, det är bra att tänka i stora banor och utvecklas som person, mycket bra Gunilla!



Eva Lundgren var också en intressant figur som talade om hur lätt män manipulerade kvinnor. Eftersom det är svårt att komma på exempel så drog hon självklart upp Knutby händelsen.

”Det som hände i Knutby händer massor var kvinnor varje dag. Männen slår för att ha makten, det är accepterat i dagens samhälle, de män som inte slår har hittat andra metoder att kontrollera kvinnan.”


Men vi vet ju hur könskriget slutar? Eller hur? Alla har vi hört det djupa tankekornet, den adliga sanningen...

”Kuken och fittan spelade boll, kuken vann med åtta-noll”

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?