I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ännu en antidepressiva-tråd

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-05-31 03:08

Ännu en antidepressiva-tråd

OBS, Du behöver inte läsa allt. Läs ngn paragraf och kommentera om du har ngt vettigt o säga om mano och antidepressiva.


Min läkare och min terapeut, har velat att jag ska ta zoloft eller dylikt sedan förra sommaren då jag kollapsade rent psykiskt.

jag har gått i terapi. men kände mig trygg nog o sluta för cirka en månad sedan (kände inte att jag kunde öppna mig helt för henne, dock har jag börjat hantera en hel del grejer pga henne) .

jag har mano..och har valt bort zoloft hela tiden för jag mår så bra på mina toppar...
men jag börjar inse (och detta först efter jag fått bekräftat att jag var mano nu under vintern) att jag inte klarar detta själv, och att ja, topparna är grymma...men eftersom jag alltid blir deprimerad i direkt samband efter en topp (är så i mitt fall.) så har jag numera tom börjat koppla mina toppar med att det snart kommer gå åt skogen.

jag har så länge jag kan minnas varit så här, men inte förän det senaste året börjat förstå att jag kanske är sjuk, att de kanske finns ett botemedel ,eller ngt som dämpar.


jag hade uppe en tråd om själva medlet i sig, alltså bieffekter o allt sånt. och jag fick en massa bra info genom den.
så vet inte varför jag skriver detta...
kanske för o skriva av mig för att jag är nere i en svacka och det är antingen att skriva av sig eller att hämta atarax.

men jag vill höra om folk som själv har mano, och tar eller inte tar piller, vad fan gör man med det här?
och från hobbystudentpsykologer spm vet hur man konkret behandlar mano i terapi (jag har inte fått ngn speciell mano behandling, bara mer allmäna grejer...finns de ngn skillnad)?


jag vet vad jag behöver rent konkret för o dämpa mina attacker o svackor, det finna vissa grejer som jag mår bra av och som hjälper istället för försämrar min svackor.
men
this is life.
man kan inte få allt man vill
och moln omsluter än inte.
jag har flytt en gång, från sthlm hit för två år sedan. och nu känns det som antingen flyttar jag tillbaka. eller så får jag ta o börja med zoloft (eller vad dom nu ger).


Hur fan behandlar man manodepressivitet i sverige?

Och vafan ska jag göra...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.