I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svaret om världen! ..eller vad man ska kalla det

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-05-20 16:44

Svaret om världen! ..eller vad man ska kalla det

jag klistrar in vad jag skrev, när jag skrev en "bok" en gång i tiden. säkert för mer en ett år sedan. jag orkade med ungefär 7 kapitel, om allt möjligt.. en slags filosofi-bok. så jag klistrar in en mycket intressant del här. Jag tycker den är mycket värd att läsa, fundera kring och så vidare! Det jag markerat med fetstil, är själva "poängen". Skulle vara tacksam med reaktioner och andra tankar efter ni läst!! =0)
----------------------------------------

Kap. 1 - Så små..
Tänk va vi är liten egentligen. Jämfört med rymden alltså. Men rymden måste ju sluta någonstans.. eller? Ja, jag vet, rymden är oändlig enorm. Det finns knappt ord för att beskriva hur stor rymden är egentligen. Hur många gånger har du inte hört det? - Oändligt många gånger antagligen. Ok, den är enorm. Men någonstans måste den väl sluta??!! Och vad finns då bakom ”dem väggarna” ? Tankar som har gjort mig nästan galen ibland..
Men på senaste tiden har jag nästan börjat trott att det finns olika dimensioner. Ok, det kanske finns det rent vetenskapligt, men va vet jag egentligen? Jag filosoferar ju bara..
Men va jag menar är att det kanske går runt.. äh.. strunt samma…
En annan tanke är att det kanske inte är första gången jorden existerar. Vad jag menar är att man vet ju att en massa molekyler och sånt ”krockade” samman, och allt liv startade.. typ Big Bang. Men va jag menar är att det kanske har hänt många gånger. Jag tar det från början, för många miljarder (så många du kan tänka dig) år sedan så kanske jorden skapades, utvecklades och till slut gått under p.g.a. alla gifter och gaser som vi människor släppt ut. Och sen några miljoner år sedan så har jorden skapats igen, och gått igenom samma procedur. Och så kanske det har gått runt i flera miljarder år.. vem vet? Då kanske du och jag har funnits förut med, om vi ska tänka vetenskapligt (utan själar och sånt). Och nu när jorden existerar så kommer den antagligen gå under om en ca 100 år. Det är väl inte så konstigt? Eftersom det redan finns hål i ozonfältet som vi människor orsakat så kommer det säkerligen fortsätta med alla gaser och vi kommer inte till slut kunna andas och då dör vi. Kul va? Skämt och sido, det är ju (tyvärr) sant.


här får du lite kärlek