I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som känner igen sig?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-05-17 13:14

Någon som känner igen sig?

Jo det är så att jag har funderat på en sak rätt länge nu. Det är så att om jag läser något i en tidning eller var som helst där det står om något tråkigt som har hänt att någon (kanske speciellt barn då) har tex. dött av någon anledning. Då mår jag rikigt, riktig dåligt. Inte så att jag blir ledsen ett tag och sedan går det över utan jag kan må dåligt över något sånt i kanske en vecka. Jag vet att jag har lätt att sätta mig in i människors situationer men det är ändå konsigt. Ingen jag känner bryr sig så mycket och nu tänkte jag kolla om det verkligen inte är någon annan som reagerar som jag?

Tex. för ett tag sedan dog en kille i min ålder helt plötsligt utan anledning (hjärtfel vet jag nu) och jag kände honom inte, jag visste inte ens om att han hade funnits till förren han dog. Men när jag fick höra om detta (en kompis till en kompis kände honom) mådde jag dåligt över detta i kanske två veckor. Jag kunde ligga och gråta över detta flera dagar i sträck helt otröstlig. Det kändes verkligen som min bästa kompis hade dött eller något sånt.

Detta är verkligen inget jag gillar utan det känns så dum bara att ligga och vara jätteledsen när jag inte borde vara det. Någon som känner igen sig?