Tjej och killcyklar
Jag tror aldrig att jag fått ett riktigt svar på varför det är skillnad på tjej och kill-cyklar. Skulle bli mycket tacksam om någon redde ut det här för mig nu en gång för alla!
Tänk på universum
tjej cyklar har den övesta ramen sådär neråt parallelt med den nedersta ramen, medan killcyklar har de som blablabla nu för tiden e ju cyklar så hi tech, vet inte om de finns tjej o kill cyklar längre.. :)
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Första cyklarna var nog inte anpassade till damer och då var det någon som kläckte idén om att ändra ramen lite smått. Varför det fortfarande är så är nog tradition och att vi så gärna vill leva upp till våra könsroller. Därför jag ska köpa mig en damcykel.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Viva la revolution
men alla dem nya mountainbikes har ju bara en fet ram som mer eller mindre liknar tjejcykel modell. så tekniskt sett så är tjejcykel bättre än killcykel...
Ja tekniskt sett måste tjejcyklar vara bekvämare än killcyklar. Är det bara jag som funderat på varför det är så här? För rent logiskt borde det vara tvärtom. Om en kille ska sätta ner fötterna och sitter på en lite för hög cykel lär det göra ganska så ont. Det skulle göra ont för tjejer oxå men alla vet ju att killar är känsligare.
Tänk på universum
tror inte de har nått med aerodynamik att göra, man cyklar ju trots allt inte så fort, men de kanske är typiskt sån där macho man grej, att man vill visa att man inte är rädd att ha en fet metall ram precis under dicken, där man när som helst kan krossa the family jewels om man typ krockar o flyger ner... hehe... flummigt de här... :)
minim Jag gissar på att konstruktionen på första cyklarna var anpassade för stabiliteten och att ha ramen som den ser ut på killcyklar skulle vara optimal på så sätt att alla punkter fick stöd. Att det finns kvar är väl som sagt för traditionens skull.
eller hur.. jävla mikrovågsugn, asså!
minim Jag förmodar att när första damcykeln släpptes blev det fullt ståhej bland alla kvinns därute. Vinsten blev nog väldigt stor. Och jag tror att dom fortfarande gör vinst på det. Tror inte det skulle säljas lika många cyklar ifall det störomomentet skulle finnas kvar. Alltså stången då.
minim Den enda funktionella anledning jag kan se till att ha kvar stången där är för att kunna fästa en flaska där. Jag gillar inte stången, den har inte varit på min sida ifall man säger så.
Så ingen som kan komma med ett konkret svar än?
Tänk på universum
killar e mkt tyngre så dom behöver en stång som håller ihop cykeln mer haha
Fatta många smällar på sina heliga nötter man skulle kunnat förhindrat om man haft en tjejcykel.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Varför har tjejerna låg ram? skit i kjolen, VI HAR INGEN PUNG ATT SLÅ I!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
- ingen!
Det var sånt man garvade åt på låg-mellan stadiet när en polare kom med en tjejcykel, sånt kunde man bli mobbad för. Jag cyklar idag hela tiden med en gammal damcykel. En så kallad DBS cykel som vi brukar kalla "Döden Bakom Styret" som små men egentligen heter nåt med "Dam Bakom Syckeln" nåt sånt det ska vara norska...
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Jag hatar att cykla, att ta sig fram på cykel är jobbigt och fult. Om det inte är en tantcykel, då är det koolers!
kanske är lite lättare att tillverka en herrcykel när det är bara massa raka rör i olika storlekar...sen kanske dom kompå att man böjer rören så blir det så fint för kjolklädda kvinnor och så vips så hade dom snott hela idéen!
Its Tricky!
Det sjuka är att killcyklar har den stålramen i farligt läge för kuken.
Skribent
2005-05-06 18:53
Killcyklarna borde göras om... Tjejcyklar, nej DAMcyklar, är så mycket najsare.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
goodfellas P19 DBS står för Den Beste Sykkel, om jag inte missminner mig
jaaa det kan ju va ganska trevligt att se tjejer cykla med kortkjol ;) gotit?
kilcyklar har hög ram för att de ska slå i pungen när de är små och lära sig att ta smärta och bli män. det är min teori. precis som att tjejdragkejdor på jeans är gjord för vänsterhanden och killars för höger. bara för att kvinnor ska ha det svårare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
killcyklar är klart mer vridstyva än tjejditon vilket är ett resultat av diamantramens konstruktion. det är därför "killramen" regerar. "tjej- ramen" skapades (vilket redan nämnts) endast för att damerna skulle kunna cykla iklädda kjol. jag har åkt cykel väldigt mkt om någon nu undrar :) bmx f.ö.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HM VÄNTA.. Varför har "kill-cyklar" remen (stången mellan sadeln och styret) långt upp och rakt, när dom egentligen borde ha den böjd ner som "tjej-cyklar"!? Det är mycket större risk att slå sig med "kill-cyklar" i skrevet. Och killar har det känsligare i det privata området! Dålig idé den som kom på cykeln..
här får du lite kärlek
men prova att cykla på de olika så märker ni stor skillnad.....
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Killramen är rak för att det håller bättre så... Damramen är böjd för kjolen Damcyklar har ofta tunnare däck, vilket är jävligt skönt!
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!
Reml ? Ehh nähä? Fan vet jag vad ni sitter på. Jag mena bara att stången borde vara lite i vägen om man ska sätta ner fötterna.
Tänk på universum
bill_b har ju rätt ni andra är ute och.... höhö aa
Killcyklar är mkt mer vridstyva som någon sa där uppe.. På en tjejcykel kan man ju dallra hela ramen om man rör på sig lite =)
Jag har ingen forumsignatur.
Reml "men sitter ju itne sirekt på pungen när man cyklar.." Pröva det;)
Jag tycker killcyklar är mer stabila,, tjejcyklar blir så vingliga när man svänger eller rullar utan att trampa..
tjej cycklar borde vara killcycklar med, fan om man bromsar med frambromsen å flygger fram på en kill cyckel så kan det gå illa på en tjej cyckel kan man ta imot med benen
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Damhojar har ju fördelen att man kan sätta upp fötterna på stången mycket lättare när man åker i en nedförsbacke i solsken och bara vill chilla.
Det ända jag vet är att det gör grymt ont när kedjan hoppar och pungkulorna krossas mot ramen..
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!
bono - aj! jocce - du menar att över- röret på ramen är en slags fallossymbol? :)