I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FN bryr sig inte om ungdomar

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-05-04 15:17

FN bryr sig inte om ungdomar

Vi hade något Fn tema skit idag i skolan, och det kom representater från typ subgrupper från FN eller något sådant, så diskuterade vi bl.a ungdomarnas rätt, vad ungdomar SKA ha enligt FN och hur vi kan hjälpa till osv.

Kommer inte ihåg exakt, men det var något så här, rangordnat vad som är viktigast att ungdomar får enligt FN:
Det var utbildning, jobb, engagemang, inflytande, kvinnlig jämlikhet, mat/vatten..det var tio punkter, kommer inte ihåg så mycket (kl 8 på morronen ffs) men dte var sånna grejer, utbildning var viktigast och jämlikhet för flickor/kvinnor var nr 6 och inflytande i världen var nr 10

Förlåt om det låter luddigt men jag kommer inte ihåg så mycket för jag va jäkligt förbannad för det mesta de snackade om var skit, Jag vet dock med 100% säkerhet vad som INTE var med på listan:

Kärlek

Så ungdomar ska ha utbildning och inflytande i samhället o mat o allt sånt...men de ska inte ha kärlek??

E det bara jag som tycker det låter som att FN inte värderar det emotionella? Vill dem att ungdomar ska växa upp till att bli Citizen Kane eller?

Hoppas ni förstår min poäng, är fortfarande trött så jag har svårt för att formulera mig

Kultursnobb