I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känslomässigt bunden till Matriella ting?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2005-04-30 15:59

Känslomässigt bunden till Matriella ting?

Har nån av er känt er känslomässigt bunden till nå ni äger, som ni inte vill sälja eller ge bort för en bättre, t.ex en cykel.

Jag hade flera sånna saker då jag var mindre. Frågar bara av ren nyfikenhet.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-04-30 16:25
mitt första godedjur, den har åkt över halva jorden. Tog alltid med den på resor så han inte skulle brinna upp om huset stacks i brand.

2005-04-30 16:29
min fina panda :) jag hittade den på marken på en cykelparkering då jag var 2, sen så tog jag hem den och nu har jag fortf kvar den =)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-30 16:31
har massor av sånt skit för mig
vill int ge bort eller sälja vissa byxor som inte alls passar mig eller ser speciellt snygga ut, vet inte vaför

har en nalle björn också som jag aldrig tänker överge..
ja massa saker
http://www.homage.nu/

2005-04-30 16:42
Jag vet vad du menar.. tror dock inte jag har några sånna saker nu. Kanske min gitarr. Jag har kvar mina hjätte små bäbisvantar som jag bara får in tummarna i hehe. Dom vill jag ju ha kvar.

2005-04-30 16:45
aaa sånt är fint :D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-04-30 16:46
jag älskar pandan som jag skrev om ovan, och en kanske 100 år gammal speldosa.. den var hos farmor och farfar förr och jag spelade den varje gång jag var där.. nu har jag den på mitt rum.. älskar den :D

2005-04-30 16:47
Jag har en apa också som jag fick när jag var 4, det är en sån sak!

2005-04-30 17:10
hade en del sånt, men sen så tänkte jag "fuck it", man kan ändå inte sitta med X-amount of krimskrams när man dör, skämmigt som fan ju.
"Du är en död sill"

2005-04-30 17:55
har en tvättbjörn som jag aldrig tänker slänga...

på senare år har jag fått en sån där hamster som rappar när man trycker på en knapp, fick den i 18-års present av min syster =)
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-04-30 18:16
Baglady-syndrom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-30 18:21
samlar på mig massa skit hela tiden.. Min hylla och min byrå är helt fulla med skit. Kan inte slänga saker.. Men min kepps från usa byter jag inte bort i första taget

2005-04-30 18:27
Mina sneakers, ehm... En liten tygkossa & en gosedjurs-kanin jag haft sen jag var typ... 2/3. :D Det är nog det, sen tycker jag min webcam e ganska snygg(den har fått 2 halsband för att inte glida ned från skärmen den står på).
Mickaaaaaan.

2005-04-30 19:22
Jag var onormalt fäst vid mina sneakers för ett par år sen. vid det laget var de typ fem år gamla, men så jäävla sköna, så jag kunde inte slänga dem, trots att de var så slitna. Det slutade med att morsan slängde dem en dag när jag var ute
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-02 16:16
Mina böcker!! Pussar på en bok varje gång jag har läst ut en..

Pennor!....Min penna äger fett!

2005-05-02 16:22
Mina RZA-autograf..

Annars skulle jag nog kunna sälja det mesta till rätt pris..

2005-05-02 18:21
min nalle...eler ja, mina nallar rättare sagt. och en massa annat skit. typ jag har en del mynt och sånt värdelöst shit som betyder mycket för mig. jag gillar småsaker haha fullt av dem. men de gömms undan :P

2005-05-02 19:48
min gosekatt Amos som jag fcik när jag fyllde 1.
den är döpt efter en katt som bodde i mitt område.

och några utav mina skivor som jag kämpat för och betytt mycket för mig..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-02 19:57
min mp3spelare för 1345kr... men den kärleken beror på priset för jag är en fattig nörd som älskar musik...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-05-02 20:04
hmmm... jag har emotionella band till i princip allt jag äger och har faktiskt. ^_^

fast mest är det nog mina böcker, spel och kläder. lånar inte ut saker till folk. eller jo, min lillasyster, men hon räknas inte.