I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad händer efter döden?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-21 18:50

Vad händer efter döden?

vad händer? ingen som vet ingen som vet men alla har ju sina tankar.

Graffare

2005-04-21 18:50
ingenting
http://beltontorsk.tumblr.com/

2005-04-21 18:51
min tanke är att det inte händer någonting alls. game over.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-04-21 18:52
vänta och se... om du nu har tålamod till att vänta
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!

2005-04-21 19:18
ja, för såna här frågor har aldrig intresserat människor tidigare, det är bara nuförtiden vi är så himla förvirrade.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-04-21 19:20
jag tror att det är ungefär som att stänga av en robot.
poff, så är du en död, livlös kropp och du upphör existera.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-21 19:55
Coastieboy, jag mår fan dåligt av att tänka sådär.. döden, usch. fan lev livet istället!

2005-04-21 22:04
Tack för att ni skapade tråden.. Kommer inte kunna sova i natt p.g.a alla tankar som dök upp :|
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2005-04-21 22:18
man kommer till himlen, eller hundarna gör det. Min mor har iaf sagt att när hundar dör kommer dom till hundhimlen.
Jag hoppas vi går åt samma öde.

Folk blir så rädda för döden och känner att livet är för kort, så man "hittar på" att något händer efter vår död.
Jag hoppas att det gör det. Om man ska kunna förklara sin tro på spöken and whatnot så borde något hända.

Man åker väl upp till molnen, ställer sig i kö, får ett nytt liv, blir påkörd av en lastbil och gör om det hela igen.

hmm...
when I play doctor, I play to win

2005-04-21 23:17
Jag vill gärna tro att man inte bara försvinner när man dör. Då känns döden inte lika skrämmande längre. Och tron är mäktig.
Tänk på universum

2005-04-22 00:19
du vaknar upp som ett spädbarn igen sen lever du om ett nytt liv, för detta liv har är bara en dröm för dig liksom, sen går det runt så där i evigheter. utan att du har några minnen alls av dina förra liv. någonting sånt tror jag, för varför ska det bara ta slut liksom när något sånt unik skapats, sen bara försvinner det. vet inte hur jag ska säga det utan att det ska låta pundigt. men jag tror allt är drömmar på drömmar som man vaknar upp ur och somnar om i hela tiden så det blir som ett liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-22 00:23
Yoni

gud vilken mardröm att bara harva på om och om igen.

2005-04-22 00:24
liksom du somnar in i döden och sen drömmer du ett nytt liv, sen om och om igen liksom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-22 00:25
Misery_chick

aa en mardröm men man vet ju inte om att det går om och om igen utan tror att det är som vanligt som liksom, att man dör sen slut, fast i självaverket drömmer man ett nytt liv. från födsel till döds

2005-04-22 00:26
Yoni

jo jag fattar hur du menar, kom bara att tänka på hur det skulle vara om man kom ihåg allt...kul att gå igenom puberteten för 8536780297586982:e ggn...

2005-04-22 00:30
Misery_chick

hahahaha aa det hade vart något. då skulle man må

2005-04-22 00:32
jag anar att i den världen skulle sjukt många ta livet av sig så fort något inte gick som de ville...varför inte om man vet att man får börja om, liksom ^_^

2005-04-22 01:06
haha aa det skulle man fan göra, tänk va schyst det skulle va

2005-04-22 01:08
det håller jag väl inte direkt med om, hade jag _vetat_ att man får börja om hade jag med all säkerhet tagit livet av mig för ett bra tag sen, och det hade varit jävligt synd då jag trivs med mitt liv nu.

2005-04-22 10:21
jag tror att man är död efter döden och inget kan ändra på det. sen hurvida man har en sjärl vill jag inte spekulera i .
jag tycker att det är ganska ovesäntligt vad som händer efter döden då jag inte är död utan i allra högsta grad levand.

föresten är det igentligen någon som orkar bry sig man blir juh bara deppad av att tänka på sådanna saker .
jag är bättre en dig och det vet du FATTA!!! <br> http://www.hemsida.net/uteliggare/ <br>

2005-04-22 10:31
Yoni skrämmande. Jag tänker precis likadant!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-04-22 11:24
efter 40 dagar lämnar själen huset, sen tror jag att man återföds.
We call them winerbrods.

2005-04-22 15:44
fimp F21 hehu skönt att någon tänker likadant. kanske är så ändå om fler tror det, antar att det är något man aldrig kommer få reda på:)

2005-04-22 15:46
Misery_chick det är iofs sant. my bad

2005-04-22 18:00
SilverCold P17

underbart mannen. märks att du kommer från en bra stad. vi måste filosofera nån dag Erks. kanske imorn? det blir fläskigt

2005-04-22 18:09
ja det borde vi tamejfan göra, hehu. det vore fett. där vi sänger ner alla våra tankar och gör något nyttigt av dom;). vi börjar grubbla över idéer imorn grabben

2005-04-22 18:14
ja fy fan lett, sen försöker vi få forskare och andra smarta människor gå med på våra saker och kolla upp de ifall de stämmer. ja nu är nog tamejfan tiden inne att ta över.

till alla som inte har alla popcorn i skålen!
vi tar över här nu!

2005-04-22 18:25
SilverCold P17

yeah, det är väldigt sant det där, för någon poänga måste vi ju ha i det vi säger liksom. tror inte forskare och så är så smart som folk tror. liksom de trodde jodren va platt ett tag, säger inte det allt?

och till alla som INTE har popcorn i skålen
ord

2005-04-22 18:29
SilverCold P17

woooord lyssna på han Bergsjöbarn

2005-04-22 18:33
SilverCold P17

ja visst är det sant, mycker fläskigt har det kommit på. men hade vi inte haft forskare hade vi levt som djuren. och djuren har det fan bra. och djuren skulle ha det bättre om inte vi haaft forskare och sånt. för det är djuren som råkar ut för det mesta djävulskapen. så om alla levt som djur så hade vi vart ett med naturen. och nu tillbaka till topicen lite, DÖDEN. inge man behöver va rädd för

2005-04-22 23:43
Bergsjöbarn

antaler varelser behöver väl inte minska bara för att människorna minskar? man måste ju börja någonstans så varför inte börja som ett djur, det kanske är vi som kommer till på grund av alla djuren liksom. vet ej hur jag ska förklara hur jag menar för att du ska förstå. men jag antar att du menar att om antalet människor minskar så borde antalet djur/varelser minska om vi skulle födas om som ett djur/varelse. men man måste komma till från en börja också, så man kan ju börja som ett sjur, eller så blir djur djur på nytt. jag kanske inte har fattat ditt och SilverCold's samtal rätt?

till alla som inte har alla popcorn i skålen!
Silvercold och yoni tar över

2005-04-23 02:35
man kommer till himmlen..

2005-04-23 02:43
silvercold P17

jag tror att varje gång en människa dör föds man om på nytt nån annanstans i världen. jag håller med Yoni och tror inte heller att man har ngr minnen från nåt tidigare liv. men Déjà vu kan reflektera någonting som har hänt i ett föregående liv. man kanske till och med har upplevt samma saker förut och får ett såkallat déjà vu. kanske finns karma eller nåt liknande, man kanske återföds till en fjäril, i en rik familj, på gatan, i brazilien, kina, afrika eller vart som helst. jag tror allt har en mening i livet och händer i ett syfte. kanske för att vi ska fortsätta leva eller så har jag för mycket tankar snurrandes i huvudet..

om man får fram en siffra på att det under en naturkatastrof dör 600.000 människor, och så får man fram på något sätt att det bara föds 560.000 människor i världen.. då har det resterande 40.000 människorna återfötts som djur eller nån form av materia alltså? och då priotiteras det efter vem som levt "bäst" liv? vem är det som bestämmer vad som är bäst att återfödas som då?..

2005-04-23 13:26
Bergsjöbarn P20

aa okey, då blir det en jävla massa växter som vi lever som,e lelr så går jorden under heöt enkelt

till alla som inte har alla popcorn i skålen
idag blir det röjj med silvercold

2005-04-23 17:51
SilverCold P17

så då är du i princip hinduist?

2005-04-23 21:31
Man kommer till ett paradis med massa brudar som suger av en.

2005-04-23 21:50
nemo_
Grundar det på förhoppningar.

2005-04-25 11:38
d blir svart d vet ju alla

2005-08-23 00:44
Jag tror man vaknar. Att man somnade precis innan man föddes och hela det här livet bara är en dröm och sen när du dör vaknar du och är.. där du var innan du föddes.
Så tror jag att jag tror.
intresseklubben antecknar.. ..vad?

2005-08-23 09:19
man föds på nytt, det tror jag.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2005-08-24 09:20
Tänk om allt är planerat och vi nu inte vet om det, sedan så vare så otroligt logiskt och enkelt att få ett nytt liv om man endast följde visa punkter i detta liv när vi väll är där...

Som dom säger i förorten! TJOOOOOOOCK SYYYYYND!

2005-08-25 07:18
kommer till ngn ny jordglob... är väll rätt självklart? tror vilken själ som helst skulle bli tokig av att ligga och stirra in i mörker.. .bara hitta första bästa ryggmärg att krypa in i(luften är ju fri så länge ingen nyttjar den)... så stannar du där tills den gjort sitt och haft sin gång i det kretslopp den tillhör...

2005-08-25 08:34
Det blir en begravning, alla kommer.
No cake for the impurity!

2005-08-25 22:28
Man dör...end of the station
Meep meep

2005-08-26 15:17
va händer efter döden?
den som lever får se.
vad som än händer är det tydligen bättre än här på jorden för ingen som dör pallar ju tydligen återvända för att berätta om det.
ELLER så händer absolut ingenting som många säger, men då är d ju inget att oroa sig för eftersom man är alltför död för att kunna reflektera över det när man väl är död. Då spelar det ju ingen roll om man har ett långt rikt liv eller kort och självdestruktivt liv eftersom om man jämför sin existens med sin icke-existens så är ens liv ändå försvinnande kort så då kan man bara rock on. Jag tycker hursomhelst att ni är pundare allihop och att ni borde klippa er å skaffa ett jävla jobb.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED