I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trött på jobbet!

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-04-17 20:50

Trött på jobbet!

Har arbetat på samma ställe sedan jag slutade gymnasiet. Behöver kanske inte nämna företagsnamn men mitt jobb går ut på att titta på en maskin som producerar en livsmedelsvara. Alltså inte riktigt så energikrävande varken intelektuellt eller kroppsligt. Och saken är den att jag är förbannat jävligt trött på det. Arbetskamraterna är riktigt bra så på det sättet trivs jag men allt annat är riktigt uselt.

Jobbar tvåskift med helger vilket gör att man bli fruktansvärt osocial och får ofta välja bort saker man gärna skulle gjort på helger och kvällar.

Brukar kunna vara bra på att tackla såna här saker och gräver sällan ner mig och deppar för saker man endå inte kan ändra på.

Saken är den att på senaste tiden har det blivit smått outhärdligt att orka med skiten. Som att åka hit idag och jobba till 22:00 för att sedan gå upp 05:00 för att åka hit igen imorgon tar emot något enormt. Vet att många är tycker sina jobb är tråkiga osv, men detta börjar bli riktigt jobbigt.

Frågan är vad man ska göra, va glad för man har ett jobb och stå ut? Ska man göra det även om man mår dåligt av det? Finns ju inte direkt gott om jobb... Eller har ni några grymma tips på hur man står ut?

I can kick you.
Higher than you can kick me.