I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Scener från filmer, eller annat som påverkat er

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-04-15 22:28

Scener från filmer, eller annat som påverkat er

Jag sitter och ser på Terminator II
sedan jag såg den filmen när den kom ut har den varit en oseriös favorit vad de gäller film. Jag har alltid "gillat" dystopier och läser gärna böcker så som a handmades tale eller 1984 etc.

Så fort jag tänker på TII, tänker jag på scenen där Linda Hamiltons karaktär "ser" framtiden, då hela världen går under.

Den scenen, det scenariot har alltid hängt med sedan den gångne jag såg filmen först. Jag tror tom att den filmen kan ha påverkat mitt val av utbildning (jag studerar fred & konflikt, internationella relationer).

Jag kanske bara är lite störd, eller det är redan erkänt av läkare o psykologer att jag är (drömmer mkt mardrömmar, har länge haft bipolära drag etc), men när 9/11 hände fick jag skjuts hem av min far ifrån skolan och när jag satt o såg ut genom bilfönstret så var de enda jag kunde se ngt i stil med de vad karaktären ser i filmen TII.


Har ni tänkt på ngn scen i ngn film som verkligen ha påverkat er djupt. Nu menar jag främst icke-dokumentära filmer, visst berörde bowling for columbine många tex., men de får räknas bort i detta fallet.

Visst finns de mkt annat som påverkat än, men de slog mig just att jag såg den här filmen 1992. då var jag 9 år. Sedan dess har alltså detta förts med mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.