I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad ska jag göra?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-04-13 15:47

vad ska jag göra?

För fyra månader sen träffade jag en kille efter att ha varit singel i 1 ½ år. Vi började umgås och jag kände känslor som jag visste skulle bli starkare och starkare ju längre tiden gick. Jag var överlycklig. Såna här känslor hade jag inte känt på väldigt väldigt länge.Vi hade träffats i tre veckor men hade tyvärr aldrig tagit upp ämnet förhållande. På ett sätt visste jag vad jag gav mig in på för han hade precis blivit dumpad när vi träffades. Men dumma jag trodde att han skulle bortse från det och bli tokkär i mig iaf. Han var sktigullig och betedde sig som om han ville ha mig. Men så en dag fick jag ett sms där han förklarde att han inte var redo för ett förhållande än. Jag bröt ihop och blev skitledsen och förbannad. Efter ett dygn ringde jag och frågade varför men han hade inget bra svar. Bara att han ville att det skulle funkat mellan oss men att det var fel tidpunkt. Så tiden gick och vi pratade bara sporadiskt. men vi tappade inte helt kontakten. Jag märkte att han fortfarande ville prata med mig. Vi träffades igen, pratade men kom inte fram till nåt. Han lurade in mig i nåt igen och jag kunde bara inte släppa honom även fast jag visste att han egentligen inte ville ha mig. Så till slut blev jag arg och skrev ett mail där jag sa att jag inte tänkte höra av mig och att han inte fick höra av sig förr ens han visste vad han ville. Och någon vecka senare ringde han och sa att han ville träffas. Vi gick på bio och han sa att han kanske inte hade gett mig en ärlig chans. Men dagen efter var allt likadant igen. Han sa att han ville vara fri men träffa mig ändå. Jag blev skitsur och sa att jag inte klarade det. Vi hördes inte på flera veckor. Sen fick jag en dum ide där jag kom på att om jag inte kunde få honom så kunde jag iaf få sex när jag ville. Självklart gick han med på att bara ha en kk relation. Vi började träffas mer och mer och hade grym sex eftersom nu kunde vi båda koncentrera oss på bara sex. Jag stängde av mina känslor och allt funkade skitbra. Han kände väl att han inte längre hade någon press på sig. Men nu dom senaste gångerna vi har träffats så har vår relation utvecklats till något helt annat än bara sex. Han är jättegullig, vill gå på bio, pussas och kramas hela tiden och hålla handen. Jag har aldrig tagit initiativ till något eftersom jag vill att han ska få ta det i sin takt. Vi har aldrig träffats på en dejt tidigare förutom det där biobesöket och jag kände att det var ännu ett tecken på att kanske äntligen ville nåt mer. Jag har vart på honom ganska mycket och tjatat om det här. Har frågat nästan varje gång dom senaste gångerna om han vet vad han vill men har inte fått nåt svar. När jag frågade igår vad han höll på med (med tanke på den underbara dejten) så fick jag för första gången till svar att han tyckte att det kändes rätt och att han ville se vad som händer.
Så nu är frågan: vad ska jag göra? ska jag vänta tills han vill ha ett förhållande på riktigt? jag vet att han är rädd eftersom han blivit sårad förut men jag har sagt till honom att alla tjejer är inte likadana. Jag tycker jättemycket om den här killen. Han är verkligen en sån kille jag vill ha. Jag tror att jag skulle kunna bli grymt kär i honom. Jag vill vänta men samtidigt känner jag mig utnyttjad. Jag har ju ingen som helst makt i det här. Är jag helt dum i huvudet som väntar på honom eller är det rätt att göra det när man verkligen vill ha någon? Gärna råd från andra killar....

Nä vad roligt, verkligen jättekul!!