I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du var en superskurk?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-04-11 21:29

Om du var en superskurk?

hur skulle du se ut, bete dig och vad skulle dina onda planer innefatta? om du fick vara hur klyschig eller originell som helst?

Jag skulle sitta i mitt högkvarter på en bergstopp på Hawaii (finns det berg på Hawaii? skit samma) framför ett stort system av dator- och tv-skärmar, där jag snabbt och smidigt kunde se vad som pågick runt om i världen och ge kommandon till mina underordnade.

på mina möten med underordnade (som så klart äger rum runt ett avlångt bord med mig på ena kortsidan) skulle jag ha en lila paljettmantel och en jättelik afro (jag skulle ha råd med förstklassigt permanent) samt stora pilotsolbrillor. om någon fäller en nedsättande kommentar (eller blick) om mitt utseende tvingar mina livvakter på dem supertajta jeans som ger dem livslång falsett och total avsaknad av sexuellt intresse (de flesta av mina underordnade är män, jag är ganska klyschig).

mina två närmsta livvakter är små apor som har tränats i att använda rakblad och kampsporter. de följer mig överallt (utom i sängen, så pervo är jag inte).

mina onda planer är endast för eget nöjes skull. mina torpeder skrämmer för evigt bort Per Gessle och Green Day från musikbranschen, dödar spammare och spränger bordeller. om folk beställer mord av mig granskar jag personligen varje ärende för att bedöma om de är rättvisa.
eftersom jag har köpt så många människor har jag total kontroll över 60 % av alla beslut som fattas i världen och kan därför ändra dem efter mitt behag.
50 % av pengarna jag får in (jag har gjort bl a Bill Gates och kungen av Brunei beroende av ett narkotikum som världsexklusivt tillverkas av mina laboratorier) går till mutor, välgörenhet och utvecklandet av nya iPodar, resten går till filmsamlingar, nya hus, paradisöar med mera.
jag gör ingen hemlighet om vem jag är. Steven Spielberg med flera står på kö för att göra filmer om mig, dataspel med mig i huvudrollen kommer regelbundet och en grotesk personkult har blommat upp runt mig.

och ni då? var lite kreativa!

Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!