I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"alla andra är dumma i huvudet" -?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-04-05 16:29

"alla andra är dumma i huvudet" -?

Hej!
har du tänkt så någon gång förut?
det har du säkert. Brukar du tänka så ibland? ofta?

Jag tycker att alltförofta driver alltförmånga mig till vansinne. Även om det inte märks överhuvudtaget.

Vem kan man egentligen förlita sig på om ens egna föräldrar brukar vara ingenting annat än två orangutanger i ens ögon och om man blir sittandes åtta timmar per dag att grubbla ensam på skolan/jobbet?

det är lustigt hur man kan göra sitt bästa för att låta bli att känna sig lurad varje dag. Hur hopplöst saker& ting egentligen är fast man inte ens märker av det. Vad ska man egentligen göra? finns det ingen att ropa "HJÄÄÄÄÄLP jag........" till, vad gör man då? när man inte ens vad man ska ropa på hjälp om?

för att man inte har vågat köpa underkläder på två år eller för att man har jobbigt att komma igång med saker och ting?

vem ska man ropa på? när det inte ens finns någon där?

har du någonsin tänkt eller känt att allting bara är så fel men inte vet varför? vem lägger man egentligen skulden på? sig själv? hur gör man? när man inte ens vet hur man ska ta sig till?

är alla andra bara dumma i huvudet?
vad skulle du göra? vem skulle du ropa till?

2005-04-05 16:30

och jag hoppas att ni inte har suttit och räknat frågetecken!

2005-04-05 18:03
jag kan tänka så ibland, men det är ett väldigt skevt sätt att tänka, åtminstone för mig, eftersom jag inte tycker att jag är så jäkla fantastisk jag heller, men likförbannat så sänker jag att alla andra är defekta, som om jag själv vore bättre, trots att jag inte tycker det...det blir rätt paradoxalt det där.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-04-05 18:31
Jag fattar precis vad du menar! Folk är idioter! Dom är i vägen, jobbiga och dom är överallt och bara GLOR! Man ka få panik liksom, men jag vet inte vad man ska göra åt det. Eftersom att jag inte på nåt sätt är bättre än dem.. absolut inte. :/

2005-04-05 18:33
har läst vad du skrivit 2 ggr men får fortfarande igen kontenta av all text?
◙...◙

2005-04-05 19:03
jag tycker det verkar vara mer ett faktum än nåt man ibland inbillar sig, bevisen blir iaf starkare och starkare för var dag.. men, det är bara att acceptera att folk är korkade och/eller dumma i huvudet och behandla dom på bästa vis, med lite överseende..

annars är det väl en bra idé att göra som den där kinesiske frisören i sagan, gräva ett hål i marken och skrika ut sina känslor (i hans fall var det väl en hemlighet han skrek, men skitsamma)
vadå? jag dyster?

2005-04-05 21:41
Jag har länge levt efter tesen att 90% av jordens befolkning är infantila.
Omnia est Faeces

2005-04-05 21:45
jag är otroligt nerkörd i den tanken för tillfället, inte att alla andra skulle vara dumma i huvudet, men att alla är det.

skäms över att vara så lik alla, och att vara en del av alla

människor är planetens mest komplexa djur, och vi har snubblat över fan för många av våra egna nervtrådar, våra sätt att tänka har blivit deformerade sen vi föddes, och det är bara en karta över inlärda rutiner kvar, speciellt i den strikta jävla västvärlden, där allt ska vara KRAV-märkt och uppfylla alla fucking kriterier.

inte för att jag anstränger mig för att bryta det, men det känns fortfarande förjävligt att vara en såndär människa.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-01-25 00:09
asså jag vet att alla är osmarta... så är det bara... ALLA är osmarta när man jämfö med kurt cobain, och alla andra som har tagit livet av sig... det enda som stoppar mig är att jag vet att folk hade levt med mitt självmord i stället för att följa mitt exempel... :/ då hade det varit egoistiskt av mig att ta livet av mig... ALLA borde bara ta livet av sig, så jävla mycke lättare så...
!!!

2006-01-25 08:03
men KRAV är väll inget dåligt? Inte för att det är så bra heller men det lär ju äga typ lidels mat ganska fett!

:D tack
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-01-25 15:03
17 st frågetecken

2006-01-26 15:09
kalabash

jo de har jag känt, o jag har haft turen hitta en som jag kan snacka med om de, o de har förändrat mig ganska mycke... kan jag lugnt säga. man brukar säga, ensam e stark o men tillsammans kommer vi ännu längre... men ibland har man inte fått välja sitt sällskap o kan behöva få chansen välja om.

da world is twisted & u twist wit it
to unfold what's been
wrapped 'n tucked in
the wise who listens
how u sing within ur heart
how u declare the world
reveals ur secrets & allows the hidden
be unfold & u will blossom

och..???