I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya regler gällande dikter och lyricism, vad tycker NI?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-03-14 22:23

Nya regler gällande dikter och lyricism, vad tycker NI?

Hej alla!

Dikter och poesi har förut huserat i Vardagsfilosifi, men idag har dom inte riktigt någon egen plats.

Det är väl mest 16-raders regeln jag vill uppmärksamma er om, vad gäller dikter.

en dikt måste vara minst 16-rader lång annars dumpas den i papperskorgen. (eftersom dom har samma regler som de andra texterna i lyricismforumet)

Ett förslag några har kommit fram med är att man kan skriva fler dikter så att de tillsammans överskrider 16 rader, men om man vill posta en dikt som är kortare än 16 raders så vill man inte alltid skriva en till bara för att kunna posta den första.

Varför jag postar denna tråd är för att jag vet att vi har många skrivare som hänger i Vardagsfilosofi. Make yourself heard!

vi har satt ihop nya regler i Lyricismforumet och vi vill ha ER åsikt!

click it

Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?

2005-03-15 12:56
En liten förtydling;

Ett förslag några har kommit fram med är att man kan skriva fler dikter så att de tillsammans överskrider 16 rader.

Detta är de nuvarande gällande reglerna.

Gå nu in alla diktare och kom med förslag och kommentarer på hur ni vill att framtiden ska se ut.

//Peace

2005-03-15 19:54
Jag tycker att det ska vara som förut - dikter i vardagsfilosofi. Som det är nu vågar man ju inte posta dikter längre för att man inte vet var de hör hemma. Det är tråkigt tycker jag, och det känns tomt i det här forumet utan dem! Dessutom är de som är i lyricismforumet ändå inte intresserade av dikter... Och kanske det viktigaste argumentet: många postar dikter för att skapa en diskussion kring själva ämnet, och inte bara be om kritik. Därför passar de bäst här.
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-03-16 11:44
zoulie

Vad tror du om ett diktdelforum? Under Lyricism dvs. Ett forum bara för poesi mao.

//Peace

2005-03-16 23:25
ett dikt/poesiforum would be awesome hälsningar poetic

2005-03-17 11:50
Mm det vore något :) Utan regler om dikternas omfång eller form... Frågan är väl bara om det skulle hända så mycket där. Men det kanske är värt ett försök i alla fall?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2005-03-17 23:25
Det skulle hända mycket! Speciellt om man inte begränsar poesin som ni är så ivriga att göra jämt. Det finns ju massvis med seriösa och kreativa själar här så det är bara att starta worka :) hälsningar poetic

2005-03-20 16:17
Tycker att dikter i ett eget forum vore perfekt.
Delam tange barat

2005-03-20 20:37
good on ya mates :D
mer åsikter!
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>

2005-03-23 20:35
varför regler på 16 rader+ det är j uinte en helt LÅT!

har flera dikter på kanske 8 rader .. räknas inte det som dikter?

jäcligt sjukt att det finns längdmallar som nåra moderatorer hittat på som de tycker klassas som poesi eller inte.
Femme fatale

2005-03-23 20:36
ett eget diktforum utan massa grammatik-farscism vore udnerbart

tror det visst kommer vara livat där =) hoppas det kommer =)
Femme fatale

2005-03-30 20:28
Amar & Killaskrillakid

Som ni kanske förstår om ni tänker efter innan ni skriver så kanske ni inser att reglerna finns där av en anledning plus att det är whoas användare som velat ha de reglerna, inte vi moderatorer. Jag tycker också det är fy och skam på att ställa formkrav på poesi och alla annan lyricism men tyvärr är regeln nödvändig. Nu har vi på prov iaf släppt fritt poesi i Lyricism och kanske kommer det att bli ett eget poesiforum i framtiden om det finns underlag för det. Det är dock väldigt tveksamt dock om det finns tillräckligt många för att skriva i det forumet.

//GAIA

2005-04-04 17:15
Avstickya tråden...