I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra slut med flickvän

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-03-08 09:25

Göra slut med flickvän

Hej. Jag har ett otroligt stort problem.

Det är så att jag nyligen (för 6 veckor sen) fick diagnosen depression. Jag har varit deprimerad i ett år ungefär. När jag började äta mediciner för detta blev det värre. jag fick panikångest och dödsångest. det var en jobbig period.

Under denna tid, som jag skulle våga mena är den svåraste perioden av mitt liv hittills, tog min flickvän uppehåll. Hon tyckte att vi skulle känna efter hur vi ville ha det. Anledningen till uppehållet var att hon inte orkade höra hur dåligt jag mådde.

Nu till mitt problem.

Hon övergav mig i den svåraste stunden, när hon var mitt enda ljus i mörkret. Kan jag någonsin förlåta det?

Vi är förlovade, vi har pratat om att gifta oss tidigare, först om några år då. Men detta blir nu uteslutet. Jag kan inte höra henne att lova mig att älska mig i nöd och lust. Hon klarar ju inte av det i nöd.

Kan någon hjälpa mig att komma till insikt med hur jag ska lösa mitt problem?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.