wasted P20 OK, vi lägger historian med kanelbullar och nyckelbensfrakturer på hyllan så länge. Motiven bakom lögner kan och har olika betydelser från händelse till händelse och från person till person. Men låt oss för enkelhetens skull reducera ner det hela till att det jag kommer skriva på raden under denna endast handlar om mina tolkningar på ditt scenario: Eftersom att en lögn är något man använder för att "lura" någon om något, är det då en lögn om man berättar att man kommer ljuga innan man väl gör det? - Ja, jag anser det. Även fast personen i fråga är uppmärksammad på etikövertrampet genererar det fortfarande samma konsekvens. Personen får fortfarande höra en lögn och det i sig är det "onda". Denna problematik faller under samma kategori som samtal som inleds med orden: "Hoppas du inte tar illa upp nu, men dina ögon sitter för nära varandra". Här har talaren lagt in en brasklapp om att ämnet som kommer tas upp eventuellt kommer "skada" ohöraren. Betyder deta att informationen som läggs fram smärtar mindre eller mer? Personligen tycker jag att den smärtar mer, då talaren utger sig för att vara ädel och superärlig, när han/hon fortfarande är en bödel som förolämpar och kränker.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.