HJÄLP!!!! kan inte sova....
yo... jo det var såhär.. min flickvänns lillasyster kom hem från fritidsgården och hade fått höra någon slags gåta av en kille på fritidsgården. och både ja och min flickvän jar försökt komma på svaret men det går inte ihop. hjälp mig, jag klarar inte sova måste veta svaret... gåtan: 3 killar går till en affär och köper en tv för 30 kr. de tar tv:n och går hem. affärsbiträdet kommer sedan på att det var rea på tv:n och att den igentligen kostar 25 kr. så han skickar iväg en springpojke som ska ge 5 kr tillbax till de 3 killarna. på vägen till de 3 killarna så tänker springpojken att de 3 killarna inte vet om att tv:n var nersänkt så han tar 2 kr i egen ficka. och ger 1 kr tillbax till varge kille. då tänker killarna att de betalat 9 kr var. och 3 * 9 = 27, och springpojken har 2 kr. vart har den sista kronan försvunnit??? seriöst, sjukaste frågan.. upskattar svar!!! tack för mig! / meningsfull!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
|