I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När lär man sig alla de där "pappiga" sakerna?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-16 22:19

När lär man sig alla de där "pappiga" sakerna?

Jag och en kompis satt för ett tag sedan och snackade om en sak som jag inte kunnat glömma..

När blir man en såndär riktig och bra pappa? Alla pappor kan struva upp en hylla eller fixa kylskåpet om det inte funkar! Jag kan fan inte skruva upp en hylla och skulle antagligen skada mig själv om jag gav mig på att föröska fixa kylskåpet.

Alla pappor verkar också väldigt passande veta var varje liten skitort ligger. "öhh ja det vet jag precis var det ligger, ehh där stannade jag och tankade i mars 1973 när jag skulle till..". Alltså kom ingen! jag vet inte ens var karlstad ligger och skulle aldrig kunna räkna upp 10 av Sveriges län!

När jag va liten lärde jag mig 2 saker: att gå och att inte pissa på mina händer...

2005-02-16 22:21
Om man har körkort och har kört runt i landet ett antal gånger.. då vet man..
Och e man 40 år så har man kört ganska mycket därför kan man mycket..
sen så lär man sig skruva upp hyllor osv när man flyttar hemmifrån..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-16 22:23
Fraodi
Nä för då hade jag inte behövt ställa frågan eftresom att jag redan är 18. Fast du vet ju redan att jag är 18, det var ju därför på ett spydigt sätt försökte vara rolig.
Helt värdelöst om jag ska va ärlig, inte ens lite kul.
När jag va liten lärde jag mig 2 saker: att gå och att inte pissa på mina händer...

2005-02-16 22:34
fixa sånt själv är såååå sjuttiotalet ;-)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-02-16 22:49
Refused, tar du hem hantverkare för att sätta upp en hylla eller?
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!

2005-02-16 22:54
jag skojade faktiskt. men jag tror ändå att folk sänker gränsen för vad dom tar hem hantverkare för för varje år som går... för hundra år sen byggde ju var och varannan sitt eget hus liksom.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-02-16 22:56
Det blir svårare och svårare att meka själv, prylarna är inte gjorda för det. Min första CD-spelare har jag lagat om och om igen men spelare nr 2 är lämnad till återvinning för länge sen...osv osv
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!
Poet

2005-02-16 23:05
Tror man blir pappa när man blir pappa.
What I said, yo!

2005-02-16 23:20
när man vågar lita på sig själv

2005-02-16 23:29
min pappa kan inte sånt alls, han bröt benet när han skulle fixa ett fönster som inte gick att stänga ordentligt! sen är han författare, kan ju ha nåt med saken att göra...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-16 23:59
det du är bra på, blir väl "pappigt" för dina barn, huruvida det är kunskap på sveriges län eller prickskytte. det ordnar sig ;D

2005-02-17 00:17
nör fan lär man sig alla de där mammiga grejjerna då? jag har inte nån cepe modersinstinkt för fem öre. och så hatar jag barn
I´m with stupid--->

2005-02-17 08:55
haha har faktiskt också tänkt på det där...lär ju finnas ngn kurs man kan gå.
undertiden

2005-02-17 09:13
HAHAHA! "Tar du hem hantverkare för att sätta upp en hylla?" Kan tänka mig att det snart är en realitet i stockholms innerstad. För några år sen köpte jag en skjorta på Carlings på Drottninggatatan i sthlm. Priset var nedsatt med 50 spänn för det sakandes en knapp, men det fanns en i reserv i skjortan (som det alltid gör). När jag betalade för den sa expediten (en kille):
- Det är ju bara att du går till en skräddare så syr han dit den.
- Jaaa... eller så gör jag det själv, svarade jag tveksamt och chockad.
- Eh? Eller så går man till en skräddare, svarade expediten minst lika chockad över att en kille i 20-års åldern kan sy dit en knapp.

hahaha, så jävla tragiskt...
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2005-02-17 11:02
man blir kanske kreativ o lär sig laga saker när man väl har ett barn o ta hand om, då kommer väl instinkterna fram.

2005-02-17 11:25
man lär sig saker med tiden, därför skaffar man inte barn när man är en hjälplös 18-åring...
Graffiti is so last year dude!

2005-02-17 11:51
Fool_kc

man är för det första aldrig hjälplös? och för det andra, så é de la en väldans tur att jag inte gjort det då? :p

2005-02-17 13:12
Jag undrar när man blir sådär torftig som fäder alltid är... och när lär man sig igentligen alla de där tråkiga historierna? Hur blir man pappigt pinsam? Shiet... jag har mycket kvar att lära tror jag! :S (ska bli far om 7-12 veckor)
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2005-02-17 13:23
Eftersom man kör runt sina barn på olika träningar och matcher med fotbolls laget, får man på det sättet reda på vart ställena ligger
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2005-02-17 14:55
_chef P18

min pappa lärde mig allt man behöver kunna om hur man lagar dörrhandtag, sätter upp hyllor, fixar med el och dylika saker.

så... under uppväxten?

(bör tilläggas att jag är den händiga i mitt o min sambos förhållande)

2005-02-17 16:14
musiQa F19 Hahaha, så sant... fint sagt *får en nostalgisk tår*

2005-02-17 18:36
Det krävs tid och erfarenhet att bli pappa. Ta det lugt, ingen panik. Du kommer bli en suverän pappa om 20 år.