I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Allting är mannens fel.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-02-14 16:11

Allting är mannens fel.

Du behöver inte läsa detta. Ingen tvingar dig, om du nu läser och blir upprörd skyll dig själv. Inga kvinnor kommer särkligen dela mina uppfattningar om just detta ämne. Era upplevelser skiljer sig sannolikt från mina. Det här är en artikel av en man, ung man eller pojke.

Jag har blivit mordhotad, blåslagen, fått fingrarna krossade, blivit utskälld och beskylld för de mest underliga saker. Som att det är jag som har ställt till det. Som vanligt i detta jämställdhetens tidevarv är allting mannens fel.

Mannen är alltid värst, inga diskussioner. Det finns så pass många onda män att vi har dagits över en och samma kam. Vi är onda helt enkelt. Vi vill aldrig någon annan persons välvilja. Varför skulle vi? Nu är kvinnan självständig och oberoende, så vi behövs inte längre. Eftersom kvinnor är mycket bättre. De gör inga brott eller dödar andra människor.

Ska sluta tråka ut er och komma till poängen.

Tänk nu på de mysiga stund du har haft med din flickvän/sambo men plötsligt kan din partner brista ut i gråt utan anledning. Eller skälla som en pitbull. Eller bådadera samtidigt. Är det mannens fel att kvinnor är känsligare? Just därför är vi egoistiska och okänsliga tölpar. Men hursomhelst är det mannens fel.

Eller när jag berättade en historia för min mamma som en bekant berättade för mig. Den löd ungefär såhär ”En polare till mig hamnade i säng med sin mammas bästa vän! Efter de hade varit skitfulla på krogen. Sen när de vakna upp på morgonen så fick de båda två någon enorm ångst” Kvinnan var 40-45 och killen var 18-20 år. Först tycker mamma det är äckligt och vidrigt. Sen om jag skulle göra så skulle hon slå ner mig, haha. Men i alla fall.

Till slut säger hon
”undra hur den där unga killen är som raggar på en 40 årig tjej, måste vara äcklig”
Jag svarar
”Men de var ju två om det, hur vet du att killen raggade? Måste det vara så eller? Typisk fördom”
Mamma svarar
”Amen det är ju alltid killarna som raggar på krogen, det är ju bara så ”
Då svarar jag
”Men de var två om att göra det. Om jag var tjej och min tjej kompis hamnade i i säng med en gubbe på 40 år. Vem är äcklet? Jo mannen. Du ser ju hur töntigt du argumenterar!”

Pappa garvade och höll med. Mamma blev tyst och sa inget mer om det.

Allt är mannens fel, nu vet vi det for real.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?