Varför ska alla till paradiset?
Jag vet inte, jag kanske bara babblar strunt? Jag satt här innan och blev bara mer och mer fundersam då jag läste "mormons bok". Varför säger alla religioner (som jag känner till och har givigt tid att sätta mig in i) att vi har ett paradis och ett "efterliv" framför oss, pånerat att vi lever våra "jordliv" på ett bra sätt? Kan det vara för att alla som målar upp en väntan på ett paradis inte är nöjda med sitt jordliv? Att de inte känner sig tillfredställda av sitt liv här, det ända liv som faktiskt vet att dom lever och som dom vet är på riktigt? Eller kan det vara att de är rädda för döden? Därför målas det upp en perfekt bild av ett paradis dit alla vill för att vi inte ska vara rädda för döden. Döden skall vi nämligen alla en dag gå till mötes. Ingen vet vad vi har att vänta, men ingen verkar heller tro att det bara ta slut. Det kan likaväl bli som innan du var född enligt mig. Du finns inte, du har ingen fungerande hjärna och därför har du inget, du har inget! . Ingen syn, inga tankar, ingen känsla, ingen smak och ingen märkbar kärlek.
När jag va liten lärde jag mig 2 saker: att gå och att inte pissa på mina händer...
|