...kan iof ha att göra med min totala brist på muskler också...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
junkgirl: tur att man hann gardera sig där då... ;) njo jag greppar vad du åsyftar men jag tycker nog trots allt du borde använda dig av ett annat begrepp, för just definitionen och begreppet "fet" handlar ju om hur mkt fettvävnad man har i kroppen sett utifrån det optimalt normala ur ett hälsoperspektiv. men jag köper det du menar till en viss del, dock så hävdar jag att ålder inte behöver ta ut sig på en människokropp i form av just fet(ma)het.
Priyan aha. till det du beskrev använder jag ordet 'tjock'. ^_^ ok, men kan du gå med på att kroppen oftast (alltid, enligt mig iaf) ser mer 'bred', 'full' eller 'stabbig' ut då? när den blivit vuxen alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl: ja självklart åldras alla kroppar, det är ju en naturlig del av processen, däremot tycks det som att vissa faktiskt åldras med värdighet, jämfört mot andra, även om det inte behöver bero på att dessa månat mer om sig själva än andra. för egen del tycker jag att jag ser mkt bättre ut nu än jag gjort tidigare tex. :)
FuelD0g vad äter du en normal dag?
jag går inte upp eller nåt.. tränar inte, käkar skitmat.. har gått upp typ 3 kilo på 4 år eller nåt.. sjukt.. lång är ja också
Det va bättre förr, svenskunderjord!
junkgirl: men om victoria säger att henne smamma väger lika mkt nu som för 25 år sedan så kan du ju inte sitta o säga att hennes mamma är fet? fet= överviktig. människan har storlek 32-34. då är man oftast underviktig, om ma ninte är otroligt kort lr nåt. min mamma väger en bit uner 50. och hon har alltid varit smal. Hon var lika smal på korten från hennes ungdom, och min mamma gick inte helelr upp i vikt när hon kom upp i 20-årsåldern. det är olika. alla männiksor är inte menade att lida av fetma, och du borde kanske söka hjälp om du tycker att alla över 25 är feta. det är något fel på din syn på människor isåfall. om man tränar, tex motionerar varje dag, så blir man förmodligen inte fet när man blir äldre. så finsn det folk som aldrig går upp i vikt, för det ligger inte i deras gener. sen finns det folk som blir otroligt tjocka fastän de inte äter mer än oss andra. det är olika för alla männiksor. min pappa väger 63 kilo, han är jättesmal. o han har vägt det sedan han var 20. han har blivit rynkigare i ansiktet o stelare o kroppen, men inte fan är han fet bara för att han blivit äldre. o nej, han är inte sjuk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Princess_S F20 läste du över huvud taget något av det andra jag skrev? och varför skulle jag behöva söka hjälp bara för att jag lägger in ett annorlunda värde i ordet fet än de flesta verkar göra? lägg ner...
jag kan äta hur mycket som helst utan att nåt händer.. pizza, kebab eller whatever.. jag tränar inte ett piss.. faktum är att jag inte gör ett jota för att hålla mig i form.. trots detta är jag inte bara smal, utan smått vältränad(?!) på nåt skumt sätt..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Filbunke jo, ni killar i 16-19årsåldern är oftast vältränade och snygga utan att träna. det försvinner sen, det lovar jag dig.
...ser vältränade ut menade jag förstås.
Fueldog det där var inte mycket eller lite för en man i din ålder.
junkgirl: förlåt då så mkt. akta dig för ätstörnignar bara, med tanke på att dom flesta som tycker att folk med 32-34 är feta, förmodligen får någon sådan. hoppas du mår bra. o nu ka njag ha misuppfattat som vanligt =) men det verkade so matt du tyckte att alla som blir äldre blir feta, o det är ju fel, med tanke på att victorias mor inte är fet.
Princess_S F20 ingen fara. jag vet vad jag gör. ^_^ tack för omtanken.
fan vilket lyxproblem här e de fan rumpish tuttish o bullmage för fan
Femme fatale
Amar F17 om man nu ska vara sån så är det väl snarare övervikt som är ett lyxproblem...
Det stora problemet e väl om man har dåligt självförtroende.. Det spelar ingen roll om man e över eller undervikt.. har man dåligt självförtroende så är det ett oerhört jobbigt problem..
junkgirl: det är illa om det försvinner.. då måste jag ju börja tänka på vad jag stoppar i mej, alternativt börja träna.. hemska tanke!
Filbunke japp. så passa på och njut av det så länge du kan. ^_^
junkgirl: will do, will do :)
MisguidedAngel P21 det där stämmer inte... pinnar är pinnar för att dem inte äter helt enkelt.. visst de äter säkert pizza också men då äter de ingenting annat än pizzan. äter man ordentligt och mycket så blir man inte en pinne.. och jag hoppas att du inte strävar efter att bli pinnig.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
"det där stämmer inte... pinnar är pinnar för att dem inte äter helt enkelt.. visst de äter säkert pizza också men då äter de ingenting annat än pizzan. äter man ordentligt och mycket så blir man inte en pinne.." Tro mig... Spelar ingen roll om jag äter ordentlig mat i stora mänger under långa perioder, blandat med skräpmat eller inte. Eller om jag äter bara lite mat då och då, stannar på PRECIS samma vikt.
LittleJohnny hur gammal är du? sånt påverkar ju... annars kanske din våg är trasig. ^_^
LittleJohnny ät pizza och på donken dagligen i ett år och kom sen och försök påstå att din vikt är densamma som innan
själv så försöker jag desperat gå upp i vikt.. tränar 6 ggr i veckan, äter alltid mkt efter varje träning. daglig diet bortäknat träningsmaten: frukost: 3-4 limpmackor med mkt ost och leverpastej. te. lunch: två portioner skolmat/hemlagad mat. mellanmål: 2-3 mackor med mkt smör och leverpastej. mjölk. om jag hinner hem till det vill säga. middag: en stor portion vad det nu än är kvällsfika: 3 mackor som de andra, iste. kanske en chipspåse och cola. och vad jag än gör kommer jag inte över 53.5 kg som är "rekordet" :(
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
53,5 kilo? hur lång är du? själv gick jag upp rejält för några år sen.. var extremt tanig.. 55 kilo, 185 cm lång.. nu är jag 186/187 cm lång och väger 70 kg. den längden och vikten har jag legat stadigt på nu i ett par år.
Mackan, vad är det som hindrar dig att äta mer om du vill gå upp i vikt? Mackor med ost är en delikatess och att stanna vid 3-4 sådana för en kille i din ålder det är att äta lite.
äh det där är ju bara en ungdomsgrej. vänta ett par år så jävlar sticker det iväg för varenda jävel.. samma för mig för några år sen, men nu börjar jag fan få slita lite
mama said knock you out
misery_ är övevikt wtt lyxproblem? fan folk klagar på at tde inte går upp. låter skitskönt. här får amn fan va försiktig.
Femme fatale
Diabetiker kan ha vilka värden som helst det men det svänger mer än för vanliga personer. Ditt värde på 5,2 är onormalt högt för en frisk person och hennes killes värde på närmare 10 kan absolut inte vara hälsosamt på något sätt. Han borde gå till en läkare och be om råd eller testa sig själv fler gånger. Han kan ha drabbats av åldersdiabetes. Detta är förutsatt att ni mätte i mmol/l vilket i stort sett alla mätare i Sverige gör. Här kan du läsa om ett sätt han kan använda för att se om han har diabetes: http://www.vardguiden.se/Article.asp?Art icleID=3297 "Glukosbelastning är ett mer exakt prov. Du dricker sockerlösning på fastande mage. Efter två timmar tas ett blodprov. Du har diabetes om värdet ligger över 11,0 millimol per liter. Du kan utveckla diabetes senare om du har 7,8-11,0 millimol per liter."
Jag är en san som kan käka kakor, kebab, pizza, donken, godis, glass osv utan o bli tjock =D det e nice.. fast magen har börjat växa lite nu =/
"5,2 är inte alls högt, det är normalt." En frisk person har ett medel kring 3 och med att det var onormalt högt menade jag bara att det är ungefär så högt en frisk person kommer under en normal dagskurva. En definition av att ha diabetes är att man kan mäta upp ett värde som ligger över 11 och kan man mäta upp ett värde över 7,8 ligger man i riskzonen för att senare utveckla diabetes. Ett värde kring 10 är som du ser minst i riskzonen och om han två timmar efter ett stort sockerintag kan mäta upp 11, då har han diabetes.
Vid närmare eftertanke tror jag att jag har gjort ett klassiskt misstag. Nämligen det att blanda ihop "frisk person" med "fysiskt aktiv ung person som äter nyttig mat och är av manligt kön". Ett medel kring 3 är alltså normalt för den sistnämnda gruppen men för den förstnämnda kan det vara 1-2 enheter högre utan någon som helst sjukdom. Ignorera inte allvaret med det uppmätta värdet kring 10 för att jag gjorde denna lilla fadäs.
vissa har bättre ämnesomsättning än andra, inte mycket att göra åt...min syrra glor avunt på min smala figur då hon sj tränar hur mycket som helst och äter oerhört nyttigt men ändå inte blir smalare. (sen så finns det ju vissa fall som går och spyr upp sin mat, speciellt bland tjejer..)
Delam tange barat
Jag lider av detta fan; fastnat på 62 kilo... sjukt, ja kan fan äta allt nästan, men går inte upp nåt. Mudderfukk!
Skivsamlare
2005-02-14 03:23
jag kunde äta vad som helst och bara lika i soffan och löka och ändå vara smal, fram tills nu. jag har börjat lägga på mig lite runt magen och därför börjat träna. vad är problemet? börja träna hårt om ni inte är nöjda. jag har slappat i soffan och skolkat från idrotten nästan hela livet och nu börjat träna och det går jättebra. kan jag, som var den värsta sortsens slacker, göra det så kan vem som helst göra det.
jag är också en sån där som inte blir tjock, äter hur mkt skit som helst och går inte upp ett skit.. men skiten man äter sätter sig nånstans och antagligen så får man ett helvete när man blir äldre..