I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

splittrad ang. droger

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2005-01-09 15:44

splittrad ang. droger

Jag har aldrig testat någon drog.
Även om jag har haft chansen så har jag aldrig sett någon anledning till att prova.
Jag har alltid tänkt att, ok om man är beroende men varför BÖRJA? Varför göra det mot sig själv? Verkar bara dumt.
På senare tid så har en del kretsat kring droger i både skolan och min övriga omgivning. Vi har fått läsa bocker osv..
Detta ska förstås få oss inta en negativ ställning till allt som har med det att göra, men saken är den att detta bara har gjort mig mer intresserad och häromdagen så kom jag till insikt om att jag faktiskt är fullt kapabel till att testa om omständigheterna och läget är okej. Å andra sidan så känner jag fortfarande att det är otroligt korkat av mig. Denna tråd är inte helt genomtänkt och jag är inte säker på vad jag egentligen ville få ut av den, men det är bara en vardaglig tanke som jag haft ett tag nu.
Vad fick er som pysslar med droger till att börja?
Och hur ser ni på drog-upplysningen? Förebygger upplysning om droger att folk börjar/testar, eller har det motsatt verkan?