I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-12-16 02:51

dyslexi ?

Gjorde ett test på komvux för ett par dagar sen, och fick reda på att jag tydligen har en svag form av dyslexi.

Känns ju helt sjukt men det förklara ganska mycket till att man gick ut med så dåliga betyg ifrån plugget i alla teoritiska ämnen, dock hade riktigt bra betyg i alla praktiska.

Vafan ska man göra nu? Skylla på skolan att dem inte har upptäckt det efter 14 års studerande i grund och gymnasiet?
Dem på konvux rabblar om att idag finns det så mycket olika lätta varianter som gör att man kan komma ifrån dyslexi stadiet. Men varför har dem inte gjort nånting åt det innan? Nu måste man pröjsa själv för alla kurser och skit för att man gick ut som ett dumhuve ut ur gymnasiet. Men grejen var att man inte var dum i huvet utan man led av dyslexi.

Själv ansåg jag inte att jag lider utav det. Utan att jag alltid hatat teoritska ämnen, alltid älskat det praktiska i plugget t.ex. slöjd, idrott, när man labbade i NO och alla andra praktiska ämnen.

Men nu sitter man och funderar ordentligt och ställer sig den här frågan. "Har jag lurat mig själv i över 14 års tid? " ´

Är det någon annan som lider av dyslexi?
Har haft det?

Som kan dela med sig erfarenheterna utav det samt berätta hur man kom ifrån det träsket?

-- Mellanslagsanvändare --