I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-12-15 16:04

att leva

Idag är jag glad.
Jag gick och log hela vägen från tåget till skolan i morse.
Det kändes bra. Förutom skolan och ett mindre familjeproblem så känns livet faktiskt helt ok. Jag trivs rätt bra ändå.
Jag har tänkt lite på konsten att leva. Hur man gör.
Även om jag har mina drömmar och mål i livet så är det i grund och botten lycka jag strävar efter. Och visst, jag tänker lätt ofta att bara jag visar mig ha talang för att kunna utöva det yrket när jag blir äldre, och bara jag klarar det och det så blir jag lycklig. Men egentligen så tror jag att det ahndlar mest om en själv.
Allt bygger på att älska sig själv.
Det räcker inte med att acceptera sig själv, man måste verkligen älska. Däremot så ska man acceptera att man har sina personliga brister, samtidigt som man försöker göra något åt dem. Man har bara sig själv, och det går inte att sticka eller köpa sig ur det hela. jag måste dras med mig hela livet. Och om man inte älskar den man är så blir det garanterat jobbigt.
Efter att man har nån form av kontroll över sig själv och verkligen känner att man är den man vill vara, då funkar i princip allt.
2: Man måste tänka för att överleva, men man måste känna
för att leva ! Egentligen så vill jag hellre leva än överleva, men jag gör som alla andra och tänker på imorgon..

Låter en smula klyschigt, men jag ville bara skriva av mig lite tankar jag hade..