I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gör någon glad

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-29 00:36

Gör någon glad

fick en oväntad komplimang idag, som jag i princip aldrig fått förut, och det förgyllde hela min dag :)

tänk hur lätt det är att sprida lycka, en enda mening kan lyfta en från regnväder till solsken.

allt jag vill förmedla är: var inte rädda för att påpeka för folk deras bra sidor, ni får inget annat än glädje tillbaka (vilket inte är fel)

2004-11-29 00:42
vad fick du för en komentar? nu får du dela med dig och skryta lite. hehe
http://www.freewebs.com/mustasch/

2004-11-29 00:46
att jag har fina ögon, de är nästan så pass alldagliga som ett par ögon kan bli :/ små, blågrå, inga långa ögonfransar osv.

m- vad fina ögon du har!
jag- tycker du? dom är ju så små
m- nej men det är ju det som är grejen. jag älskar små ögon, det blir lite mystiskt över det hela. om man har stora ögon fattar man ju direkt att "aa de kostar 6000", men med dina små ögon blir det liksom ett flirtigt "you'll never know the prize...."

:]

2004-11-29 00:59
hehe chill. halva inne fan =P
http://www.freewebs.com/mustasch/

2004-11-29 01:00
haha! det var min farbror.

2004-11-29 07:19
lite kroppskontakt e mysigt, svenskar e generellt sett rätt snåla merd det... klapp på axeln, krama pussa på kinden.. d e mysigt ja o min chef gör det hela tiden hahahahah jaja det lät stört men ja menar inte så
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2004-11-29 09:00
Jag brukar också få höra att jag har fina ögon men det är först nu på senare tid jag tar åt mig och blir glad =)

trespasser F18
Jo, svenskar är nog ganska snåla med det.. Ska gramas och hålla på hela dan i skolan bara för det..

2004-11-29 09:00
kramas*

2004-11-29 10:02
ger man kärlek får man kärlek!

jag försöker va trevlig mot en goth-kille i klassen. först kollad ehan snett hela tiden. sen gav han vika efter ett tag. o nu kommer han självmant o kramas när vi ses

sånt ekul!

ja självklart kan de bli ljusare med nån fin komplimang..

poetic. average eller inte..dina ögon sitter ju på en unik person elr hur?
Femme fatale

2004-11-29 10:05
jag försöker tänka på detta varje dag. sprid kärlek för helvete!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-11-29 10:07
jo man försöker här också
Femme fatale

2004-11-29 10:09
naaaw!
Femme fatale

2004-11-29 10:17
hahhaha exakt..i can feel you virre pirre
Femme fatale
Manager

2004-11-29 11:17
Själv tycker jag att nästan all form av kroppskontakt från personer som inte är min flickvän är sjukt jobbigt.
Så kommer nån och kramar mig blir jag inte direkt glad.

Men det är bara jag, de flesta är väl annorlunda.
Redline!

2004-11-29 11:40
Dr.Octagon.. du är den idealiske pojkvännen!
Femme fatale

2004-11-29 11:42
Amar
en unik person med ospeciella ögon :D

2004-11-29 11:42
Amar
va? alla tycker ju om att bli kramade av sin pojk/flickvänn. bara för att han har en fobi (om det nu e så uttvecklat?) för beröring så e han idealisk? fattar inte... :P
Rhetoric
Manager

2004-11-29 11:44
Amar: Det har jag vetat sen länge, hehe..

Rhetoric: Det är ingen fobi...tycker bara det är obehagligt, det är inte så att jag bryter ihop och börjar gråta om nån kramar mig...tycker bara inte om det.

Jag brukar stå stel som en pinne när nån kramar mig för att hinta om att det inte är så kul, men vissa fattar verkligen inte.
Redline!

2004-11-29 11:48
Dr.Octagon
Jag brukar stå stel som en pinne när nån kramar mig för att hinta om att det inte är så kul, men vissa fattar verkligen inte.
hah, typ som i filmer när en gammal tant som är överentusiastisk kommer på besök hos en familj med barn å måste givetvis krama barnet. barnet bara blir helt stelt å krystar på ett konstigt sett. haha kan se det framför mig...
Rhetoric

2004-11-29 11:50
RHETORIC..nej de som e bra att han är så mot andra tjjer..alltså om han har flickvän

ja tror de va så han menade? rätta mig om ja misförstårtt nåt

haha men stackars dissade männiksor
Femme fatale
Manager

2004-11-29 11:52
Rhetoric: Ja, ganska exakt så är det faktiskt, hehe....jag visar hellre mitt tycke för folk på annat sätt än fysisk kontakt.

Amar: Ja, jag är så mot alla, inte bara mot andra tjejer.
Och jag gör inte det för att dissa människor, jag vill bara inte röra vid de.

Att skaka hand är lugnt, men där går gränsen.
Redline!

2004-11-29 11:56
dr.octagon.. e d einte lite överdrivet? eller e du sån som helrre visar dina känslor i handlingar på annat vis? eller så?

undrar bara..låter jobbigt de där. för folk som tycker om dej o vill krama dej o så
Femme fatale
Manager

2004-11-29 12:01
Amar: Ja, jag visar hellre i handlingar och annat vis.

Och vill man tycka om mig så får man ta mig som jag är, annars kan man gå och tycka om nån annan istället.
Redline!

2004-11-29 12:03
dr.octagon jaa joo självklart respekterar man att du vill ha e så. dvs om man bryr sig om dej men de låter lite torrt bara

hmm kanske för att ja växt upp i värsta överemotional familjen men ja vet inte
Femme fatale
Manager

2004-11-29 12:09
Amar: Det har ingenting med torrhet att göra. Jag tycker bara det är obehagligt att behöva krama folk man inte vill krama. Har alltid känt så, även om jag inte är uppväxt i en familj där det är så.
Redline!

2004-11-29 12:42
dr.octagon

ja vem fan vill kraam en person man inte tycker om??

:S

aja så länge de så du vill ha de får folk repektera det. men du tycker om kontakt p åsånt vis med tjejen?

då kanske du förknippar kroppskontakt so nåt mer sexuellt?

wellwell inte meningen att de ska lå¨ta som ett förhör hehe bara nyfiken
Femme fatale
Manager

2004-11-29 13:35
Amar: Folk kramar andra de inte tycker om ibalnd...de kanske inte vill visa att de inte tycker om de, eller nån annan anledning.

Ja, med tjejen är det en annan sak....det har ingenting med sex och sånt att göra, jag blir inte direkt sexuellt upphetsad av en kram.

SlowDown: Jag vet inte varför jag känner så, jag bara gör det.
Min pappa har inte kramat mig sen jag var barn, och när morsan gör det får hon samma "behandling" som de andra, dvs ingenting tillbaka.
Vi hade ingen första date...vi kysstes innan vi kramades, och det var inte speciellt lätt det heller, men jag ville inte leva i celibat hela livet direkt.

Nope, iallafall inte morsan...hon ska kramas och sånt hela tiden...farsan vet jag inte, antagligen är han som jag, eftersom vi kramas aldrig.
Redline!

2004-11-29 13:45
jag tyckte iofs Poetic hade grymt gullig näsa (på smink/ickesmink-bilderna) =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-11-29 13:49
Jag håller med Octagon angående kramarna. Typ folk som man knappt känner kastar sig på en bara för att klockan är lite för mycket en fredagkväll. Känns bara irriterande när en person som man aldrig haft någon speciell kontakt med börjar klänga på mig utan anledning.

Annars så tycker jag att det är roligt att göra bort mig lite med flit så att folk skrattar åt mig. Då blir jag glad eftersom att deras skadeglädje är sann glädje =)
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden."
Cobra angående onani

2004-11-29 14:23
dr.octagon jag menar inte att en krame sexuell men eftrsom de bara din flickvän du kramar tänkte ja att du kanske värdesätter kram som en förhållande grej o inte som en kompis/familjesak

men då ´låter så¨kallt bara ...

o e de inte ganska barnlsigt/elakt att inte krama mamma tillbaka?? såvida hon inte vart riktigt elak?
Femme fatale
Manager

2004-11-29 14:41
Amar: Jo, jag värdesätter nog det på ett annat sätt.

Jag tycker inte det är elakt...jag gör det inte för att vara elak iallafall, jag tycker bara inte om att göra det.
Redline!

2004-11-29 17:12
Precis så känner jag också Dr.Octagon . + att i min familj verkar de vara exakt som din.
Kramas nästan aldrig, bara mamma ibland osv...

Fast när jag var liten var 'gossedjur' de bästa jag visste?
Och dom älskade jag att krama.. varför?(!)

Gör exakt som du också.. Står bara still och ger inget(?) tillbaka.
Tycker helt enkelt inte om de + att ibland kan de bli rätt obehagligt.

Kanske värdesätter jag också det på ett annat sätt...

Barnsligt att inte krama sin mamma tillbaka?
.. det tycker jag inte. För.. man kan ju inte hjälpa att man känner som man gör. (?)

2004-11-29 19:28
jag tycker att man ska krama folk man inte tycker om ifall dom är ledsna :) annars kan man skita i det.
jobbigaste är de här jävla kindpussarna alla ska ge? jag vill inte pussa nån jag inte känner.

Refused
hahaha, då vet jag det ^^

2004-11-29 19:56
drogo.har du inga familjekänslor getemot din mamma??

shit även om min mamma gjort mej illa i mitt liv så självklart att ja kramar henne om hon vill bli kramad elr vill ha kram.
Femme fatale

2004-11-29 23:08
Amar

har din mamma gjort dig illa i ditt liv? vad har hon gjort?
isåfall förtjänar hon väl ingen kram :)

2004-11-29 23:18
Poetic:

haha... jag tänkte på det när jag läste den tråden, men det kändes lite knäppt att skriva. men som sagt, mer komplimanger till folket =)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-11-29 23:31
Refused
lite underligt kanske, men ändå sådär busigt sött som man ibland vill ha det ^^

2004-11-30 00:04
shit
jag hade helt glömt bort komplimanger.. ska ge minst 1 varje dag tills jag glömmer igen =)
livet

2004-11-30 07:36
poetic..haha jadu det är väl en del saker. men de inget ja tar upp här

ja behandlar min mamma på ett bra sätt för hom har uppfostrat mej o hon har gjort det hon trott varit de bästa

hon e mitt kött o blod, att vara kall mot sin mamma eller inte ge henne en kram e i mina ögon fan fötjävligt
Femme fatale
Manager

2004-11-30 08:15
Drogo: Äntligen en som delar mina åsikter, hehe..

Amar: Jag har inte valt min morsa. Jag har inte bett henne att uppfostra mig. Och jag har svårt att se henne som mitt kött och blod med tanke på att vi inte ens har samma blodgrupp.
Redline!

2004-11-30 11:05
Dr.Octagon ja e lite som du

Manager

2004-11-30 13:09
SlowDown: Vad menar du nu?
Redline!

2004-11-30 16:48
Amar F17

Nja.. nej, inte så mycket att jag anser att jag ska behöva ge henne en kram.
'Bara' för att hon fött mig tycker jag inte jag ska behandla henne på ett speciellt sätt. asså.. klart man har respekt och så..
Men eftersom jag inte kramar någon annan anser jag inte att jag ska känna nått krav på att krama henne mer än någon annan.
Jag bad inte om att bli född och jag bad henne inte om att uppfostra mig.
Klart man är tacksam osv.. men fortfarande tycker jag inte att vi har nått speciellt "band" till varandra.
Mer att hon en gång i tiden födde mig.

2004-11-30 21:21
Amar

kanske inte förjävligt, man måste ju döma efter vad hon själv gjort :)
min mamma har aldrig gjort mig illa i mitt liv (mer än att säga typ "NEJ du får inget barbiehus"), så jag kan inte direkt referera..
men om hon någon gång skulle ha sårat mig på riktigt eller svikit mitt förtroende, skulle ja fanimej inte krama henne nå mer, kött och blod eller inte. hon är en människa som alla andra, och gör hon sig inte förtjänt av min kärlek så får hon den inte. så tänker jag :)
Manager

2004-12-02 07:55
SlowDown: Nej, förklara gärna, utan att fucka ur.
Redline!