I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Självdisiplin...

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2004-11-28 01:35

Självdisiplin...

Funtat, nu länge, på hur mycket man kan låta sig "go with the flow"?
Folk i ens omgivning går in i väggen, lägger ned lite för ett tag, blir så sjuka att d inte orkar mer....dagligen typ...men själv låter man bli o lyssnar på kroppen...står kvar där..typ sist? Man vet att man inte är oövervinnerlig lr stålmannen..o att alla däckar nån gång, alla måste vila.

Klagar absolut inte på att min kropp hållt ut såhär länge mé mig...menja undra varför ja inte fått den brejken somja vet attja borde få o ta?
Men jag har oxå många i min umgängeskrets som kan sätta band på sig o har den självdisiplinen att inte hitta på nå hyss näre bästa erbjuds.
Men själv harja ingen disiplin näre gäller att tare kool när möjligheten till nåt kuul uppkommer!

Nu undrarja omde finns nån som har varit i samma situation som jag...som har råd! Nån som har haft samma brist på disiplin men tagit sig i kragen utan att själv gått in i väggen, lr blivit "utbränd", lr nåt!

Finns de andra råd än tarej i kragen?

Tjaba hare o hälsa hem...

Flying inbetween..