I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utsatt för otrohet, hur fan ska jag göra?!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2004-11-27 13:44

Utsatt för otrohet, hur fan ska jag göra?!

Kort briefing: Har varit tillsammans med min alldeles underbara flickvän i snart två år. Vi har det helt undebart tillsammans, och planerar att flytta ihop inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag älskar henne äver allt annat, och hur pretentiöst det är må låta, så är jag säker på att hon är mitt livs kärlek.

Problem is, vi var på studentfest i måndags. Igår när vi satt i bilen på väg för att hyra film för en myskväll, jag kör o hon sitter brevid, brister hon ut i gråt... Jag stannar direkt på en liten sidväg o frågar vad det är... Hon sitter o gråter i 5 min o säger hur fin och underbar jag är, och att hon måste berätta något. En av våra gemensamma vänner hade nämligen kommit fram till henne idag o berättat att han har haft ångest hela veckan, han hade sett min flickvän kyssa en annan kille på festen i måndags. Jag ringde våran vän o frågade vad han hade sett. Det var min flickvän och en annan kille kyssas en eller två gånger när dom dansade...

Hon svär att hon inte kommer ihåg något av det, vilket jag vet är sant, hon hade berättat direkt isåfall... Jag har ömsom storgråtit, ömsom varit förbannad, ömsom kännt att jag förlåter henne... Sitter o gråter när jag skriver det här, men jag måste få några råd. Jag kan inte göra slut med henne. Jag VET att hon ångrar det något gruvligt, hon har redan sagt att hon aldrig mer tänker dricka alkohol, och självklart aldrig göra om det. Jag tror henne. Jag vet att det är sant.

Men hur FAN börjar man lita på någon igen efter något sånt?!

Hangaround

2004-11-27 13:53
gör inte överilat bara, ta dig tid och tänk igenom saken ordentligt, tror du kommer se klarar på saken när chocken har lagt sig.

2004-11-27 13:59
varit med om liknande, han ångrade sig jättemkt och han sa att han inte skulle göra om det, vilket han inte gjorde...han var aspackad och det var typ en kyss med en tjej som ingen av oss känner..som sagt, han gjorde aldrig om det vad jag vet..! det blir som ruta ett i förhållandet, tilliten kommer med tiden om du VILL att den ska komma..lycka till
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2004-11-27 14:28
thecure

välkommen till kvinnornas vidriga värld, där omtanken inte existerar.

mitt råd är att göra slut. bättre att du gör det nu än att vänta på att hon ska förkrossa dej helt, sakta men säkert och när hon sedan dumpar dej kommer du må skit för att du förlät henne och inte dumpade henne när du hade chansen.

jag vet att detta svider, har själv varit med om det. 2 ggr dessutom. I slutändan sticker hon iväg med ett långhårigt as, och det är inte mycket du kan göra åt det. Men din stolthet ska ingen få förstöra, så dumpa henne nu.

peace bro
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2004-11-27 15:21
Varit med om det nån gång, alkohol är inget att skylla på..
Men i ditt fall låter det ju som att hon inte kommer ihåg någonting och att hon pngrar sig.. men som nån annan sa är det viktigt att u tänker igenom det noga, jag antar att ni redan pratat rätt mkt om det..

2004-11-27 16:19
Tack för tipsen... time will tell...

2004-11-27 16:29
Alltså jag har aldrig fattat hur man kan använda alkohol som en ursäkt för att bete sig som ett svin... och nu snackar jag inte om att bete sig som ett svin medans man är full, utan att man förnekar eventuellt tar avstånd från sina handlingar som man begått i onyktert tillstånd.

Hur som helst thecure; mitt råd till dig är att fortsätta. Så länge man ställer krav på sin partner så kommer otrohet (i den mening att man är oärlig, inte nödvändigtvis med hjälp av någon annan) alltid att finnas. Hon kanske inte kommer att hålla sitt löfte. Men om du verkligen älskar henne, så tänk över det hela. Bryter hon löftet en gång till så lev ihop, älska varandra och allt det, men bajsa snett på trohetslöften... men jag vet inte, det där kanske inte fungerar för alla...
Music for film: http://www.nimashams.com

2004-11-27 16:54
verkar vara som om hon är uppriktigt ledsen, jag tror ni kan rida ut stormen, gör inget förhastat så löser det sig nog

2004-11-27 17:39
thecure... känner du att du vill va med henne trots det som hänt? hon verkar ångra sig. bra. se till att hon verkligen håller vad hon lovat. jag tror nog ni älskar varandra mycket men ja tror de e svårt att lita lika blint på henne som förut kanske?

fan de beror också på hur mkt svartsjuka o sånt kommer störa din hjärna..
Femme fatale

2004-11-28 09:51
Man gör slut, är hon kapabel till att göra det en gång, så blir det fler gånger...

2004-11-28 14:00
tycker att det inte låter överdrivet farligt..
men jag kan tänka mig in i din situation och förstå att det är jobbigt...

men jag skulle rösta på att förlåta
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2004-11-28 14:41
En gång e ingen gång sägs det o alla kan fela...men! Borde försöka chilla me dina känslor, ta lite avstånd...annars kan du bli jävligt sårad
More than words...that´s what we do!!

2004-11-28 15:14
shunare P22

välkommen till kvinnornas vidriga värld, där omtanken inte existerar.

antyder du att brist på omtanke är att drag exklusivt för tjejer, som alla tjejer besitter?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-11-28 15:37
Jag är i exakt samma situation. Eller ja, var det öfr 6-7 veckor sedan. Vi var ute tillsammans och hon blev ordentligt full som vanligt, hånglade med en kille en gång som jag såg (och tydligen flera gånger som jag inte såg). Hon ångrade sig jättemycket efteråt och var helt förstörd. Vi sanckade bara de närmsta dagarna efter och jag sa att jag behövde tid för att låta det hela sjunka in och så... sen hörde jag inget av henne alls på typ 6 veckor. "Fuck her, jävla slyna" tänkte jag, och lyckades bli av med i stort sett alla känslor jag hade för henne. Men så för en vecka sedan fick jag ett sms, och det visade sig att hon var för feg att höra av sig till mig eftersom hon trodde jag inte ville snacka med henne, men att hon hörde av sig nu tillslut för att hon har känslor för mig och bryr sig om mig. Och nu ska vi träffas idag och snacka igenom allt. Får se hur det går...

Men mitt råd till dig är att inte gå för fort fram, spring varken åt ena eller andra hållet liksom. Gör inget förhastat. Låt det ta tid innan du antingen förlåter henne eller dumpar henne, så är du säkrare på din sak. Med tanke på att ni har varit tillsammans itvå år så är inte några veckor utan varandra nån tid alls, right? Men om ni verkligen är "menade för varandra" så kan ni klara det här, alla problem går att lösa. Men det är svårt som fan, man tänker ju på vad människan hart gjort...

Än en gång, gör inget förhastat, så ordnar det sig.

2004-11-28 17:14
förlåt aldrig! en gång otrogen alltid otrogen.. tro mig jag vet!! du kommer bara börja känna dig som skit om du är tillsammans med en brud som inte respekterar dig genom att vara otrogen..

Fan vad lack jag blir.. Brudar är horor!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2004-11-28 18:48
du verkar ha en bra tjej enligt vad jag läser. fortsätt!
I'm watchin all of ya because your game is so poor

2004-11-28 18:51
_dita_ F19, jag tycker inte att det är att generalisera när jag påstår att alla brudar är horor. Det är faktabaserat, eller ok alla kanske inte är det, men det flesta.. varje gång jag läser i vardagsfilosofi forumet ser jag samma typ av trådar där brudar varit otrogna, och jag har själv varit med om det ett flertal gånger.

2004-11-28 19:33
_dita_ F19
Ok det kanske inte är fakta, men det är så jag upplever det.. och jag kommer tycka det ända tills jag får det bevisat att det faktiskt fins brudar som inte är horor.. och skitsamma om brudar är hoiror eller inte.. det hör inte till tråden..

2004-11-29 00:38
Jag VET att hon någrar det något gruvligt, hon har redan sagt att hon aldrig mer tänker dricka alkohol, och självklart aldrig göra om det. Jag tror henne. Jag vet att det är sant.

känns som att du redan litar på henne?

en gång otrogen alltid otrogen!

2004-11-29 13:06
thecure

fortsätt vara tillsammans med henne. en gång är ingen gång och hon minns det inte ens liksom! händer det bara en enda gång till så är det nog, då vet du att det bara finns göra slut kvar som alternativ liksom!
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2004-11-29 13:34
förlåt henne

förtroende tar tid att bygga upp.

du sade att detta kan vara ditt livs kärlek

kasta inte bort det över en jävla kyss på fyllan

prata med henne. prata med henne damn you!

Be the change you want to see in the world.

2004-11-29 14:28
För allas vetskap har halva helgen gått åt till att fundera och konsultera min bästa vän, andra halvan till att prata med min flickvän... Och ni som ville se huvuden rulla blir besvikna, vi är fortfarande tillsammans, jag kommer förlåta henne så småningom.

Tack för hjälpen

2004-11-29 14:49
thecure

ok, men jag säger bara var berädd på att hon förmodligen/kanske kommer göra det igen...

2004-11-29 15:39
Du har inget att förlora. Visst, hon kan trilla dit igen men då vet du att det inte finns nåt mer att göra. Men det kan också bli bra, kasta inte bort den chansen genom att dumpa henne så här direkt.

2004-11-29 18:10
Bara förlåta, sånt händer även den bäste, en vacker dag sitter du själv i samma sits när du varit aprak o nån tiopoängare kommer o säger att hon vill suga av dig. Misstag händer så lätt.

Sen ere rätt värdelöst att vara singel förövrigt.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2004-11-29 21:16
jag har inte läst allt. men jag skulle råda dig till att förhöra din vän om hur din tjej varit under kvällen(med tanke på att hon påstår att hon inte kommer ihåg något) tål hon inte alkohol, var hon fullare än vanligt?fråga digsådant..men det känns som att hon ljuger tycker jag, man kommer väll alltid ihåg om man är tillsammans med någon!?blir så trött på sådant tjaffs.hon blev antagligen så nervös när hon fick reda på att din vän visste om det, att hon var tvungen att berätta det för sig.men självklart är hon jätteledsen.men hon har fortfarande brutit stommen i erat förhållande så att säga.men det är bara du här som verkligen känner din tjej.du kalllar henne tydligen fortf "min underbara tjej" vilket betyder att du redan bestämt dig eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-30 18:53
hur mycket skitsnack & hur mycket folk än säger att det är en ursäkt som inte spelar någon roll så är faktumet att hon var helt wasted en anledning. även om det inte är en godtagbar ursäkt så är det en iaf för mig godtagbar anledning. de flesta vet hur det är att inte minnas någonting från kvällen innnan och inte vara redo att stå för ens hälften av sina handligar?
det är inte värt att offra två år för det, inte någonstanns.
Arguing on the Internet is like running in the special olympics.
- Even if you win, you're still retarded

2004-11-30 19:19

thea

hon ska veta vad hon gjort...

hon är nog lika metveten om det som han.

jag e tjej själv och tro mig, 9 gånger av 10 som en tjej gråter över något så är det fejk,

tala för dig själv, alla av oss är inte ens kapabla att fejk-gråta
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-11-30 23:34
Fan ingen e perfekt ibland gör man dumma saker, särskillt på fyllan. Men händer det igen så är det dags att borra sönder hennes skivsamling!
En gång är ingen gång

2004-12-03 11:56
att ha ett förhållande utan tillit är som att leva utan luft...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-03 17:00
sen nästa gång knullar hon någon å då står du där som ett fån !
finns ingen förlåtelse förutom en osman och dumpning !
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night

2004-12-03 20:27
du är helt enkelt jävligt misslyckad...
.THE FIRM CONNECTION.

2004-12-03 20:41
Aldrig acceptera svek. lamna!!!
Vår Del Av Stan

2004-12-03 21:09
Gör slut, hon har svikit dig. Opålitlig ju!
strength